Gå til innhold

Leiepris på bolig for 2 personer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min samboer mener at 7000 kr er nok å betale i måneden. Men er det lett å finne en leilighet for 2 personer for 7000 kr i og rundt Norges største by? Jeg mener at vi må opp i 8000 til 9000 kroner. Men håper på å finne en for 7000. 

Anonymkode: cd7ba...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer mener at 7000 kr er nok å betale i måneden. Men er det lett å finne en leilighet for 2 personer for 7000 kr i og rundt Norges største by? Jeg mener at vi må opp i 8000 til 9000 kroner. Men håper på å finne en for 7000. 

Anonymkode: cd7ba...0c2

Det spørs jo helt hvilke krav man har. Selv i Oslo kan dere fint finne en hybel/ettroms til 7000, men kanskje ikke i de mest attraktive/sentrale  strøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Ekstra skrev:

Det spørs jo helt hvilke krav man har. Selv i Oslo kan dere fint finne en hybel/ettroms til 7000, men kanskje ikke i de mest attraktive/sentrale  strøkene.

Ja det er kravene. Jeg er veldig kresen på hvordan jeg skal bo. Jeg søkte rundt og jeg var ikke særlig begeistret over de små billige leilighetene. Måtte i en prisklasse på ca 8500 kr for at den skulle ha en noenlunde lik standard som jeg ønsker. 

Anonymkode: cd7ba...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig å betale rundt 7000 _per pers_ i Oslo når unge venner deler bolig, men da har de jo selvsagt hvert sitt soverom. Så 7000 til sammen på et par hørtes veldig lite ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, morsan skrev:

Det er ikke uvanlig å betale rundt 7000 _per pers_ i Oslo når unge venner deler bolig, men da har de jo selvsagt hvert sitt soverom. Så 7000 til sammen på et par hørtes veldig lite ut. 

Enig. Da må man vanligvis et stykke ut i Groruddalen. 

Jeg har en LITEN treroms i sentrum. Tilsvarende leiligheter leies ut til 14 000 i måneden 😳

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer mener at 7000 kr er nok å betale i måneden. Men er det lett å finne en leilighet for 2 personer for 7000 kr i og rundt Norges største by? Jeg mener at vi må opp i 8000 til 9000 kroner. Men håper på å finne en for 7000. 

Anonymkode: cd7ba...0c2

Vi bor noen mil utenfor trønderhovedstaden og selv her får du neppe annet enn en liten sokkelleilighet for 7000,-. Var nettopp på visning på et hus hvor de leide ut sokkelen for 8000,- i mnd. Jeg skulle vært bra desperat for å bo der... Samboeren din har lite peiling på økonomi generelt vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det lett å finne en leilighet for 2 personer for 7000 kr i og rundt Norges største by?

Nei -  det vet du vel, hvis dere bor i Oslo nå? Eller skal dere flytte hit fra en annen by? Men det kommer jo litt an på hva du mener med "rundt". Osloområdet er stort.

I våre dager er det veldig enkelt å sjekke på nett hva man får for et visst beløp. Hvis dere skal få tak i noe som er mye billigere enn normalpris for størrelsen, blir det enten langt fra sentrum (som man selvsagt kan leve med, det kommer an på så mye) eller lavere standard. Evt. må dere kjenne noen som kan tenke seg å leie ut rimelig til akkurat dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

7000 i måneden for noe som er egnet for to personer, tviler jeg på finnes i Oslo-området. Da kan det være lurt å se på alternativer litt mer i utkanten. Mange steder er det ok tog- eller bussforbindelser. Leia fyker dessverre fort opp i 10-14 000 de mest sentrale stedene. 

Det er lurt å følge med på boligmarkedet som en hauk. Sett eventuelt filter på ønsket prisklasse og beliggenhet. Man kan jo ha flaks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer mener at 7000 kr er nok å betale i måneden. Men er det lett å finne en leilighet for 2 personer for 7000 kr i og rundt Norges største by? Jeg mener at vi må opp i 8000 til 9000 kroner. Men håper på å finne en for 7000. 

Anonymkode: cd7ba...0c2

Hvis dere drar til småstedene i Østfold eller Hedmark er det kanskje en mulighet, men neppe i Groruddalen engang.  Sentralt i Oslo må dere ut med over 10000 kr. for toroms leilighet.  Det kan jo være nok å betale 7000 kr., men det er ikke realistisk i Oslo.  Min datter leier ut et rom i leiligheten sin til en venninne for 6000 kr. i måneden.  Venninnen har eget soverom og tilgang til kjøkken, stue og baderom.  Jeg har forstått det slik at dette er rimelig i Oslo sentrum.

Anonymkode: 488f0...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Får ikke noe større enn en liten hybel i oslo til den prisen. Må nok minst ut til søndre høland for å komme ned i den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 23.5.2020 den 17.40, Worrisome Plenty skrev:

Får ikke noe større enn en liten hybel i oslo til den prisen. Må nok minst ut til søndre høland for å komme ned i den prisen.

Vi sendte oppsigelse i dag på leiligheten som vi har nå. Den koster ca 14 500 i måneden når strøm og internett er inkludert. Leien ligger på ca 13 000. Jeg håper på at det er fullt mulig å finne en leilighet å leie for 10 000 kroner for 2 personer. Jeg mener at vi bør gå opp mot 10 000 kroner for å finne en okey leilighet som vi kan trives i. Samboer mente 7000 til 8000, men sier at han nå går med på en leilighet på 10 000 kroner. 

Anonymkode: cd7ba...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi sendte oppsigelse i dag på leiligheten som vi har nå. Den koster ca 14 500 i måneden når strøm og internett er inkludert. Leien ligger på ca 13 000. Jeg håper på at det er fullt mulig å finne en leilighet å leie for 10 000 kroner for 2 personer. Jeg mener at vi bør gå opp mot 10 000 kroner for å finne en okey leilighet som vi kan trives i. Samboer mente 7000 til 8000, men sier at han nå går med på en leilighet på 10 000 kroner. 

Anonymkode: cd7ba...0c2

Jeg leide ut min i 2001-2003 og da tok jeg 7000 og det var ikke så mye da. Men kanskje det er mulig å finne noe til 10000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg leide ut min i 2001-2003 og da tok jeg 7000 og det var ikke så mye da. Men kanskje det er mulig å finne noe til 10000.

Jeg håper på at vi finner noe rimeligere og allikevel bra. Det var vanskelig å si opp leiligheten for min del for jeg trivdes, men min mann trivdes ikke så godt med denne og da måtte vi si opp. Jeg hadde aldri hatt råd til å sitte med husleien alene her. Men en husleie på 8000 til 10 000 er bedre. 

Anonymkode: cd7ba...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...