Gå til innhold

Dere som driver å skriver om hjerneskade


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er bipolar hjerneskade? Schizofreni? Adhd? Når jeg hører hjerneskadet så tenker jeg på noen som ikke er fullt utviklet og har redusert evne til å være selvstendig. Det er medfødt eller kan påføres ved ulykker. Du mister evnen til å fungere helt. 
Jeg har Asperger og ad(h)d og føler meg ikke hjerneskadet. Man kan kanskje heller si at det har skjedd en feilutvikling. Jeg føler meg ikke redusert. Jeg bare har hatt en annen måte å tenke på en mange. Hatt andre meninger enn mange, noe som kanskje har gjort meg upopulær i perioder. 
 

Har psykopater hjerneskade da? De har jo ikke empati. Hjerneskade eller feilutvikling? 
 

Men hvem er det som er 100% da? Mange såkalt normale mennesker vet jeg går på angstmedisiner. 

Anonymkode: 66acf...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mange grader av hjerneskade og du sammenligner nå med de mest skadede. Hva som er en hjerneskade og ikke skal ikke jeg gå inn på.

Men for å ta en sammenligning: Alle som sitter i rullestol er ikke totalt lamme. De fleste har en eller annen mulighet for enten bevegelse eller gangfunksjon og noen kan gå over korte strekninger eller f.eks. innendørs, men mange som ser en person i rullestol tenker automatisk på lamme personer. Ja, noen har ikke noe galt med sin gangfunksjon i det hele tatt, men har ME eller smerteproblematikk og bruker rullestol av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...