Gå til innhold

Leponex


Marye

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å bli så sliten og utmattet av leponex at det kjennes ut som man er på vei til å dø?

kan det være d-vitamin mangel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er et grusomt menneske som fortjener og pines. Skal slutte med leponex så Mørket kommer tilbake og svelger meg. Det fortjener jeg så grusom som jeg har vært. Dessuten kjenner jeg at jeg dør etter at legen fikk meg til å ta abilify attåt leponex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marye skrev:Dessuten kjenner jeg at jeg dør etter at legen fikk meg til å ta abilify attåt leponex

Jeg håper @kupton kan kommentere litt vedrørende denne kombinasjonen av medisiner. Jeg synes det høres ekstremt rart ut. 
 

Abilify vil jo fortrenge Leponex all den tid Abilify har voldsomt mye høyere bindingsevne til dopaminreseptorer. Hvis man har god effekt av Leponex kan jeg ikke skjønne annet enn at dette blir «ett skritt fram og ett tilbake». Og jeg tror fra tidligere innlegg fra Marye at hun ikke i særlig grad får effekt av Abilify all den tid den stimulerende effekten blir for sterk for henne og det trigger mani når hun ikke har litium i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ISW skrev:

Jeg håper @kupton kan kommentere litt vedrørende denne kombinasjonen av medisiner. Jeg synes det høres ekstremt rart ut. 
 

Abilify vil jo fortrenge Leponex all den tid Abilify har voldsomt mye høyere bindingsevne til dopaminreseptorer. Hvis man har god effekt av Leponex kan jeg ikke skjønne annet enn at dette blir «ett skritt fram og ett tilbake». Og jeg tror fra tidligere innlegg fra Marye at hun ikke i særlig grad får effekt av Abilify all den tid den stimulerende effekten blir for sterk for henne og det trigger mani når hun ikke har litium i tillegg. 

:Oooooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Marye skrev:

Legen har altså ikke peiling?????

Jeg synes ikke du skal være så rask med å tro at legen din ikke vet hva han driver med. Får du fortsatt hjelp fra FACT? I så fall kjenner de deg godt og har sannsynligvis gode begrunnelser for sine forslag til behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes ikke du skal være så rask med å tro at legen din ikke vet hva han driver med. Får du fortsatt hjelp fra FACT? I så fall kjenner de deg godt og har sannsynligvis gode begrunnelser for sine forslag til behandling. 

Nei jeg har flyttet. Det er et lignende team. Men de kjenner meg overhodet ikke. Da hadde de visst abilify aldri gjorde noe for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Marye skrev:

Legen har altså ikke peiling?????

Det er ikke det jeg sa, men du har jo åpenbart blitt verre nå virker det som. Jeg synes det er rart hvordan en del behandlere gir så veldig mange medisiner. Du hadde jo god effekt av Leponex og det eneste jeg sier er at du nok får mindre effekt av Leponex når du kombinerer den med andre AP med andre virkemåter.

Jeg skrev dette fordi jeg jo var kjent med at Marye ikke fikk effekt av Abilify før.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ISW skrev:

Det er ikke det jeg sa, men du har jo åpenbart blitt verre nå virker det som. Jeg synes det er rart hvordan en del behandlere gir så veldig mange medisiner. Du hadde jo god effekt av Leponex og det eneste jeg sier er at du nok får mindre effekt av Leponex når du kombinerer den med andre AP med andre virkemåter.

Jeg tok en kombo av leponex og cisordinol. Jeg måtte slutte på cisordinol, derfor ville de at jeg skulle begynne på abilify igjen. Og da kjennes det ut som jeg dør av utmattelse. Tørr ikke ta leponex mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Fikk leponex fordi jeg sto på en kombo av cisordinol og abilify som visstnok ikke virket. Men jeg hadde bare trengt å få søvn så hadde jeg blitt fin. Jeg hadde aldri behøvd leponex. Men når jeg først fikk den hadde den nok vært nok alene/sammen med abilify kjennes det ut som jeg dør. Trodde jeg skulle falle sammen på butikken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa til meg selv det er sikkert bare angst/psykisk 

ang hjerteinfarktet 

men utmattelsen er fysisk og aldri følt så ekstremt utmattelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marye skrev:

Jeg tok en kombo av leponex og cisordinol. Jeg måtte slutte på cisordinol, derfor ville de at jeg skulle begynne på abilify igjen. Og da kjennes det ut som jeg dør av utmattelse. Tørr ikke ta leponex mer. 

Jeg synes absolutt du skal ta Leponex for den har du jo hatt god effekt av. Jeg blir mer bekymret for at du etter du startet med Abilify har fått mer tanker om Satan, osv. 
 

Det viktigste er at du finner en medisin du kan bruke livet ut, som balanserer effekt og bivirkninger, slik at du slipper alle byttene og ambivalensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Marye skrev:

Nei jeg har flyttet. Det er et lignende team. Men de kjenner meg overhodet ikke. Da hadde de visst abilify aldri gjorde noe for meg

Da synes jeg du skal kontakte teamet i morgen og fortelle hvordan du føler deg. Det kan jo ta litt tid før de ordentlig finner ut av hvordan hjelpe deg, så da er det ekstra viktig at du gir tilbakemeldinger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marye skrev:

Jeg er sånt et grusomt menneske 

Nei, du er ikke et grusomt menneske, - men du har det vondt. Det er ikke din skyld at du har alvorlig sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg forstår dette riktig, har du i senere tid byttet hjelpere, både lege/psykiater og andre. Så har den nye legen lagt til Abilify til Leponex uten å kjenne din erfaring fra tidligere med medisiner. Hvis dette er riktig, synes jeg du skal ringe og be om en ny time allerede i morgen tidlig. ISW har et poeng rent teoretisk, og dette sammenfaller med at du har blitt dårligere etter at Abilify er lagt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...