Gå til innhold

Spørsmål om orfiril


Glitter

Anbefalte innlegg

Kan det at jeg har trappet av orfiril hatt en negativ mental effekt på meg selv om jeg kun tok det for å unngå tilbakefall av epileptiske anfall? 

Har gått på det siden februar og er akkurat ferdig med nedtrapping. De siste to ukene har jeg blitt ustabil ut av dimensjoner og falt tilbake i gamle mønster. Jeg forstår ikke hvor dette voldsomme tilbakefallet kommer fra. Jeg greier ikke å kontrollere meg selv og det bekymrer meg veldig. 

Føles som at jeg har et mega vulkanutbrudd inni meg. 

Kan det komme av seponering tro? I så fall vil jeg vel roe meg ned snart håper jeg. Har ikke tenkt på at dette skulle bli et problem siden det ikke var psykisk indikasjon for medikamentet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Medikamentet brukes også mot bipolar lidelse, så kan godt være.  

Anonymkode: 686c3...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medikamentet brukes også mot bipolar lidelse, så kan godt være.  

Anonymkode: 686c3...968

Ja, men jeg går på Lamictal for å stabilisere svigningene mine, men kanskje orfirilen har hatt en god psykologisk effekt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Glitter skrev:

Kan det at jeg har trappet av orfiril hatt en negativ mental effekt på meg selv om jeg kun tok det for å unngå tilbakefall av epileptiske anfall? 

Har gått på det siden februar og er akkurat ferdig med nedtrapping. De siste to ukene har jeg blitt ustabil ut av dimensjoner og falt tilbake i gamle mønster. Jeg forstår ikke hvor dette voldsomme tilbakefallet kommer fra. Jeg greier ikke å kontrollere meg selv og det bekymrer meg veldig. 

Føles som at jeg har et mega vulkanutbrudd inni meg. 

Kan det komme av seponering tro? I så fall vil jeg vel roe meg ned snart håper jeg. Har ikke tenkt på at dette skulle bli et problem siden det ikke var psykisk indikasjon for medikamentet. 

Men var du ikke sånn de siste ukene før du begynte på orfiril også? Du begynte jo på dem etter en episode med selvskading?

Anonymkode: 6d934...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, kupton skrev:

Orfiril har sikkert hatt en god tilleggseffekt til Lamictal. 

Da får jeg håpe økningen i ustabilitet bare er midlertidig da...Det kan vel komme av selve seponeringen slik at det stabiliseres i løpet av et par uker? Jeg opplever meg som mer ustabil før jeg startet på både Lamictal og Orfiril. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men var du ikke sånn de siste ukene før du begynte på orfiril også? Du begynte jo på dem etter en episode med selvskading?

Anonymkode: 6d934...f79

Nei ikke den type uatabil som jeg er nå. Det som skjedde i forkant av at jeg begynte på Orfiril hadde med alvorlig depresjon og selvmordsønske å gjøre og det som skjedde i kjølvannet av det. Nå de siste par ukene har jeg falt inn i en adferd/følelsesmessig ustabilitet som jeg ikke har hatt på veldig lenge. Uten at jeg vil utdype det noe mer. 

Denne følelsen av en vulkan som har våknet fra dvale med fullt utbrudd inni meg.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...