Gå til innhold

Kupton - oppturer og nedturer


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Jeg kan få episoder med oppturer energimessig og litt følelsesmessig og senere får jeg nedturer hvor jeg får lite energi, lite følelser og økt risiko for paranoia. Oppturene skjer oftest om jeg omgås mye folk eller har mye å gjøre for så å få nedturer hvor ingenting av ytre ting påvirker det. Malte kjøkkenveggene i fjor og brukte 5 dager og var mye arbeid med vask, pussing, grunning og maling. Hadde en pause i arbeidet på 5 dager da foreldrene mine ville ha besøk. To dager etter jeg var ferdig med arbeidet hadde jeg unormalt lite energi og unormalt lite følelser som varte nesten 7 uker. Jeg er også ofte plaget med uro spesielt på natten som gjør det vanskelig å sove. Jeg sliter med traumer og ifølge avtalespesialisten jeg har begynt hos har jeg blitt retraumatisert flere ganger i løpet av nesten 20 år. Jeg er blitt nektet av DPS utredning og behandling for traumer og blitt fortalt at jeg ikke skulle snakke om det for da ble jeg bare verre. Har også hatt depresjoner jeg ikke har fått behandling for. Har ikke hyppige selvmordstanker, men to nære selvmordsforsøk pga gjentatt retraumatisering som følger av feil gjort av helsepersonell samtidig med en særdeles ustabil bosituasjon. Hyppige innleggelser (over 10 stk siden 2016) hvor det lengste og mest nyttige var på 2 uker og resten på 5 dager per innleggelse. Jeg startet hos avtalespesialist ganske nylig og har kun hatt en samtale (via telefon) så vet jo ikke hvordan det blir. Begynte hos avtalespesialist fordi DPS har gjort mye feil og de selv anbefalte meg det pga de feil de har gjort. I forbindelse med dette har jeg noen spørsmål. Kan ubehandlede traumer og retraumatisering være årsaken til overnevnte symptomer? Kan avtalespesialisten henvise til innleggelse om det skulle være hensiktsmessig og nødvendig? Oppholdet på 2 uker skulle være behandling, men var stabilisering istedenfor dog hjalp det mer enn kortvarige opphold. Var god i nesten et halvt år, men pga manglende oppfølging ble jeg verre etterhvert. Har du noen formening eller mening om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...