Gå til innhold

Treningssenter trekker kontingent over 2 måneder etter oppsigelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt kontingent uten binding. Jeg sa opp medlemskapet 19 mars. Treningssenteret spurte om jeg kunne støtte dem pga korona-krisen gikk hardt utover senteret men jeg sa at jeg ikke kunne. Fikk beskjed at siste trekk ville være 20 april. Medlemskapet ble fryst pga korona-krisen og de tok ikke et siste trekk den 20 april siden vi ikke kunne trene. Fikk ny mail i slutten av april om at treningssenteret kunne gå konkurs dersom de ikke trekker penger fra medlemmer for mai. Jeg blir trukket den 28 mai. Men er det rett når jeg sa opp den 19 mars? ... 

Anonymkode: 3ff2a...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Treningssenteret stengte ca den 14 mars pga korona.  Jeg betalte siste gang den 20 mars. 

Anonymkode: 3ff2a...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kontingent uten binding. Jeg sa opp medlemskapet 19 mars. Treningssenteret spurte om jeg kunne støtte dem pga korona-krisen gikk hardt utover senteret men jeg sa at jeg ikke kunne. Fikk beskjed at siste trekk ville være 20 april. Medlemskapet ble fryst pga korona-krisen og de tok ikke et siste trekk den 20 april siden vi ikke kunne trene. Fikk ny mail i slutten av april om at treningssenteret kunne gå konkurs dersom de ikke trekker penger fra medlemmer for mai. Jeg blir trukket den 28 mai. Men er det rett når jeg sa opp den 19 mars? ... 

Anonymkode: 3ff2a...3f5

når betalte du for treningen i mars ? Altså siden du sier at de sier at siste trekk skulle være i april, når du sa opp i mars, høres det ut som det er etterskuddsfakturering, altså at treningen for januar har betalingsfrist i februar f.eks, og at du ikke har betalt for treningen i mars, fordi de ikke trakk den i april, også trakk de den i mai istedenfor (?) 

Vanskelig å si noe når jeg ikke vet hva som står i kontrakten. Er det forskuddsbetaling, betaling i samme måned, eller betaling i måneden etter , som er vanlig ?

Altså om trekket i mai , var for en måned etter at du sa opp, så er det ikke lov selvsagt om det ikke er binding i kontrakten, men jeg vet jo ikke hva det er de har trekt for når du ikke sier det ;) 

Anonymkode: 32de2...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det rett når jeg sa opp den 19 mars? ... 

 

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Treningssenteret stengte ca den 14 mars pga korona.  Jeg betalte siste gang den 20 mars. 

Anonymkode: 3ff2a...3f5

Dette må du jo kontakte senteret om. Vi kan ikke gjette hva slags avtale du har eller hvordan firmaet forsøker å løse koronaproblemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

når betalte du for treningen i mars ? Altså siden du sier at de sier at siste trekk skulle være i april, når du sa opp i mars, høres det ut som det er etterskuddsfakturering, altså at treningen for januar har betalingsfrist i februar f.eks, og at du ikke har betalt for treningen i mars, fordi de ikke trakk den i april, også trakk de den i mai istedenfor (?) 

Vanskelig å si noe når jeg ikke vet hva som står i kontrakten. Er det forskuddsbetaling, betaling i samme måned, eller betaling i måneden etter , som er vanlig ?

Altså om trekket i mai , var for en måned etter at du sa opp, så er det ikke lov selvsagt om det ikke er binding i kontrakten, men jeg vet jo ikke hva det er de har trekt for når du ikke sier det ;) 

Anonymkode: 32de2...775

Jeg skal sjekke når jeg ble medlem pluss kontrakt. Det kan være en etterbetaling av mars.  Treningssenteret var stengt stort sett i hele mars pga korona. Men jeg vet ikke hvordan reglene er for det. 

Anonymkode: 3ff2a...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal sjekke når jeg ble medlem pluss kontrakt. Det kan være en etterbetaling av mars.  Treningssenteret var stengt stort sett i hele mars pga korona. Men jeg vet ikke hvordan reglene er for det. 

Anonymkode: 3ff2a...3f5

Ja jeg er ingen jurist så kan ikke svare for det dersom det er for mars, er jo litt i grenseland ettersom det var en hendelse utenfor bedriftens kontroll, som om tyskerne kom på besøk hva skjer da hvem sitt ansvar er det om tyskerne okkuperte treingssenteret så du ikke fikk trent hele måneden du hadde betalt for, for problemet er bedriften har ikke hele ansvaret da for at du ikke mottok tjenesten du betalte for de gjorde sitt for å levere tjenesten og mye av pengene som du avtalte å betale for tjenesten var allerede investert (i arealer og utstyr som bedriften ikke kan få tilbake). Ofte er det noen klausuler om slikt at dersom ting utenfor en bedrifts kontroll skjer har du ikke nødvendigvis rett på å få pengene tilbake selv om varen ikke ble levert. MEN jeg er ingen jurist, OG har ikke lest kontrakten din, så da må du nok forhøre deg om det, men det vil bare være for måneden du hadde avtale om perioder etter det har du ingen kontrakt for og skal du uansett ikke betale for selv om 3. verdenskrig kommer ;) 

https://svw.no/artikler/coronavirus-i-kontraktsforhold-force-majeure-og-oppfyllelse-etter-kontraktens-innhold

Anonymkode: 32de2...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat

At treningssenteret spør om du vil gi dem penger og ikke få noe tilbake fordi de er nær ved å gå konkurs er latterlig og frekt, det er virkelig ikke ditt problem. Sørg for å avslutte autotrekket du har sånn at de ikke tilraner seg pengene den 28.

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

At treningssenteret spør om du vil gi dem penger og ikke få noe tilbake fordi de er nær ved å gå konkurs er latterlig og frekt, det er virkelig ikke ditt problem. Sørg for å avslutte autotrekket du har sånn at de ikke tilraner seg pengene den 28.

Jeg har ikke avsluttet autotrekket. Tror det er de som skal gjøre det.. Men jeg kommer til avslutte det dersom de også forsøker å trekke meg i juni.. 

Anonymkode: 3ff2a...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

At treningssenteret spør om du vil gi dem penger og ikke få noe tilbake fordi de er nær ved å gå konkurs er latterlig og frekt, det er virkelig ikke ditt problem. Sørg for å avslutte autotrekket du har sånn at de ikke tilraner seg pengene den 28.

Men de ville ikke ha gjort annet enn å lage problemer dersom jeg var konkurs og ikke betalte så hvorfor skal jeg hjelpe de? Er enig med deg at det ikke er mitt problem  :)

Anonymkode: 3ff2a...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke avsluttet autotrekket. Tror det er de som skal gjøre det.. Men jeg kommer til avslutte det dersom de også forsøker å trekke meg i juni.. 

Anonymkode: 3ff2a...3f5

Jeg er temmelig sikker på at du bare kan gå inn i nettbanken og stoppe et hvilket som helst autotrekk du har der, når som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg er temmelig sikker på at du bare kan gå inn i nettbanken og stoppe et hvilket som helst autotrekk du har der, når som helst. 

Jeg kan stoppe det. Men det blir vel feil å stoppe det dersom treningssenteret har rett på pengene ? 

Anonymkode: 3ff2a...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan stoppe det. Men det blir vel feil å stoppe det dersom treningssenteret har rett på pengene ? 

Anonymkode: 3ff2a...3f5

Da får du finne ut hvor lang oppsigelsestiden er.

Anonymkode: f3587...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får du finne ut hvor lang oppsigelsestiden er.

Anonymkode: f3587...fd8

Har sendt mail om det hvor jeg spør om dette med oppsigelse,  og betaling 2 måneder etter oppsigelse.  De fryste forrige måned og skrev at jeg fikk trene fram til 10 mai siden jeg sa  opp den 14 mars og treningen ble satt på vent pga korona..  Oppsigelsestiden skal være en måned. Men mulig jeg skulle betalt i april for deler av mars ... Og de trakk ingenting i april så mulig derfor.  Jeg venter å ser etter svar  :) . De har fått mail om det. 

Anonymkode: 3ff2a...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...