Gå til innhold

Er det vanlig at voksne menn sover lenge i helgene ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min mann er i slutten av førtiårene. Jeg vet jo at det er noe som heter A- og B- mennesker og det må man jo respektere. Men min man sover gjerne til kl ett, halv to en fridag. Så bruker han lang tid på å komme i gang med ting. Sitter gjerne oppe til seint på natt å ser på TV og er da i strålende humør når jeg er uopplagt og klar for sengen. Min drøm er å kunne spise en god frokost med min mann en lørdags morgen. Komme i gang med dagen liksom. Jeg har i det siste begynt å irritere meg veldig over dette og det har bygget seg opp sinne mot han når han endelig står opp. Han blir da sur fordi jeg er sur og så har vi det gående. Er det vanlig at voksne menn ligger å drar seg så lenge i helgene? 

Anonymkode: 2688f...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann er i slutten av førtiårene. Jeg vet jo at det er noe som heter A- og B- mennesker og det må man jo respektere. Men min man sover gjerne til kl ett, halv to en fridag. Så bruker han lang tid på å komme i gang med ting. Sitter gjerne oppe til seint på natt å ser på TV og er da i strålende humør når jeg er uopplagt og klar for sengen. Min drøm er å kunne spise en god frokost med min mann en lørdags morgen. Komme i gang med dagen liksom. Jeg har i det siste begynt å irritere meg veldig over dette og det har bygget seg opp sinne mot han når han endelig står opp. Han blir da sur fordi jeg er sur og så har vi det gående. Er det vanlig at voksne menn ligger å drar seg så lenge i helgene? 

Anonymkode: 2688f...9a1

Hvilken rolle spiller det om det er vanlig? Det som er viktig er jo at man har har omtrent samme rytme eller fullt ut aksepterer hverandres rytme og kanskje ikke tilbringer så mye tid sammen.

 

Jeg ville synes det var vanskelig å leve med en mann som sov til halv to hver fridag. Først og fremst fordi jeg synes det er hyggelig å kunne gjøre ting sammen i helgene, og halv to har jo halve dagen gått. Ofte er det også kjedelige ting som må gjøres i eller handles til hjemmet, og jeg ville ikke likt om jeg bestandig måtte gjøre det for at vi skulle få noe tid til å gjøre noe hyggelig sammen, tur eller annet. Koselig å legge seg sammen også, selv om det ikke er et must hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min drøm er å kunne spise en god frokost med min mann en lørdags morgen. Komme i gang med dagen liksom.

Kan dere ikke prøve med et kompromiss, f.eks. at han står opp til en passelig frokosttid på lørdager og får sove på søndager eller noe sånt?  Det blir jo litt håpløst at både du og han er sure hver helg pga. dette. Begge må kunne tilpasse seg litt.

Forsøk også å planlegge (grovt) hva dere skal gjøre, slik at tidsplanen ikke bare blir en kamp mellom dere to, men en konsekvens av planen, hvis du skjønner hva jeg mener. Hvis dere fredag kveld blir enige om å ta en handletur med innlagt lunsj lørdag, er det naturlig å stå opp før lunsjtiden er over (for å ta et ganske dårlig eksempel).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Er det vanlig at voksne menn ligger å drar seg så lenge i helgene? 

Anonymkode: 2688f...9a1

Jøss. Det hender jeg synes kjæresten kunne ligget litt lengre, men nå kjenner jeg at jeg er glad vi er oppe såpass tidlig i helgene allikevel... Vi er oppe litt over 6 til hverdags så når vi står opp kl 9 i helgene (som regel litt før det) så har vi jo ligget lenge, synes vi. 😊 Jeg hadde blitt dritsur om han skulle sovet til 13-14-tiden i helgene! Men mannen din er nok et skikkelig b-menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke tenke meg at det er vanlig. Har inntrykk av at alle naboer og alle jeg kjenner i det minste er oppe før 11.

Kl 9 er kanskje mer normalt for folk langt oppe i 40 årene(?) .

Vi legger oss og står opp likt i helgene. Vi har også felles frokost. Det er bra for parforholdet tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker

Næsj... bare å sove så lenge man vil zzzzz godt å sova ut i helgene.

Anonymkode: 4e323...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...