Gå til innhold

Sommerferie - hva skal du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du noen ferieplaner? 

Anonymkode: 328b3...e43

Mulig en liten ferietur til en i familien som bor en annen plass i Norge.  :)

Anonymkode: 1884a...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg skal 1,5-2 uker til mannens hjemsted på Vestlandet. Der skal vi ha noen dager på fjellet,  men bruke mest tid på å pusse opp noen rom vi skal leie ut. Dyrt å eie boliger vi ikke har noe inntekt på 😮

Så skal jeg ha et par uker hjemme/hos mine foreldre (15 min kjøring hjemmefra). Der blir det en mix av oppussing, bading og sjøliv 😊

 

Skal ha en langhelg i slutten av august da vi skal kjøre dattera til folkehøyskole. Det blir fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen ferieplaner? 

Anonymkode: 328b3...e43

Vi har begynt å snakke litt om biltur. Vi har ikke kjørt Atlanterhavsveien før, så vi vurderer å gjøre det i sommer.

Finne ett eller annet sted i nærheten hvor vi kan overnatte noen dager, finne noe vi kan oppleve. Vi har ikke vært i det området før, så jeg skal google litt for å se om det er noen fine plasser vi kan besøke. Kom gjerne med tips dersom noen har. 😃

 

Vi skal også ha den vanlige turen til familie i Telemark, litt usikker på når, for det krever litt av annen familie mtp på smitte. De må ha fokus på hva de gjør mtp smitte en stund før, pga at jeg er i risikogruppa. Noen har jobb der de utsettes mer o.l. Heldigvis har vi muligheten til å ikke bo så tett og vi kan være mye ute dersom været er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen ferieplaner? 

Anonymkode: 328b3...e43

Nei, vi vet ennå ikke helt om og når vi får ferie samtidig så vi har ikke planlagt stort. Mannen vil kjøre på tur og ha med telt og da sier jeg bare - "Du får ha god tur!" Jeg har ikke spesielt lyst til å ligge i telt. Da må vi i tilfelle ha med en porta potti sier jeg og da får han helt fnatt. :D Så det kan se ut som det blir hjemme og på hytta i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg skal 1,5-2 uker til mannens hjemsted på Vestlandet. Der skal vi ha noen dager på fjellet,  men bruke mest tid på å pusse opp noen rom vi skal leie ut. Dyrt å eie boliger vi ikke har noe inntekt på 😮

Så skal jeg ha et par uker hjemme/hos mine foreldre (15 min kjøring hjemmefra). Der blir det en mix av oppussing, bading og sjøliv 😊

 

Skal ha en langhelg i slutten av august da vi skal kjøre dattera til folkehøyskole. Det blir fint 😊

Puh, for noen arbeidsferier du har ;) 

 

Selv "må" jeg ha helt ferie, dog med en del pusling i hage/tomt, og mer enn to-tre dager i strekk med familie forsøker jeg å unngå, sær som jeg er. Hadde blitt matt av tanken på å bruke det meste av ferien på oppussing og oppå utvidet familie. Du er sprek! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 timer siden, Ekstra skrev:

Puh, for noen arbeidsferier du har ;) 

 

Selv "må" jeg ha helt ferie, dog med en del pusling i hage/tomt, og mer enn to-tre dager i strekk med familie forsøker jeg å unngå, sær som jeg er. Hadde blitt matt av tanken på å bruke det meste av ferien på oppussing og oppå utvidet familie. Du er sprek! :D 

Mjo... men vi har ikke så mye valg. Tungvint å forvalte eiendom 50 mil unna...

Og det hos min far er for at vi skal ha det greiere når vi er der. Pusse opp et soverom som ikke er i bruk nå, som mine foreldre kan ha, så kan vi ha hele andre etasje. 

Jeg hadde 2 ferier i vinter uten jobbing, så det var deilig. Er egentlig ganske lat og bedagelig, så jeg ville må helst bare hatt fri-ferie, men sånn er ikke livet akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg bestilte tur til Lofoten før jeg visste at det skulle komme Corona, så vi skal til Lofoten. Vi skal også ha ei uke i barndomsbygda mi. 

Sønnen spurte om jeg ville være med han å sykle rallarvegen, så det skal vi også prøve å få til. 

Mine ferier er alltid planlagt et halvt år i forveien 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ingen planer. Annet enn å være så lite innlagt som mulig. Og trene mye, dra til parken i byen når det er sol og ja. Det er vel det. Kanskje en fjelltur her og der. :)

Jeg sparer alt av penger for å unngå sosialen når AAP går ut, siden jeg nok ikke er ferdig avklart høsten 2021. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen uker på hytta. Årlig ørretfisketur til leid hytte med kompis. Delta på diverse stevner i favoritthobbyen min. Være så mye som mulig sammen med barnebarn :-)

Anonymkode: 17685...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal først og fremst slappe heeeelt av etter en hektisk vår og forsommer. Tenker å ta ut fire uker ferie og avspasere ytterligere en, og fortjener det! :D Sitter ennå på jobb og skriver dette, just saying...

De få gangene jeg tenker å forlate byen skal jeg ta noen korte turer til diverse destinasjoner her i nærheten, til mamma, og til søsteren min med familie på vestlandet. Jeg gleder meg imidlertid VILT til å ta det med ro, selv om jeg gråter litt innvendig for at jeg ikke får den årlige turen til middelhavet med venninnene mine på tidlighøsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen klare planer. Det blir mye på hytta så klart. Vi har noen løse ideer med å dra til en by på Vestlandet også, rett og slett for å få litt bytur, hotelltilværelse, restaurantmiddager og den typen luksus. Det blir veldig mye fjell og hytte for tiden, så noe annet må man finne på.

Jeg er usikker på hva som blir mulig å gjøre i en by i sommer når det ikke blir noe konserter eller teater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2020 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Har du noen ferieplaner? 

Anonymkode: 328b3...e43

Vi har lagt få planer, men kanskje en tur til svigerfamilien min. Ellers er nok et besøk til min søster med familie påkrevet, men håper det holder med familiebesøk for i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kayia skrev:

Jeg skal først og fremst slappe heeeelt av etter en hektisk vår og forsommer. Tenker å ta ut fire uker ferie og avspasere ytterligere en, og fortjener det! :D Sitter ennå på jobb og skriver dette, just saying...

De få gangene jeg tenker å forlate byen skal jeg ta noen korte turer til diverse destinasjoner her i nærheten, til mamma, og til søsteren min med familie på vestlandet. Jeg gleder meg imidlertid VILT til å ta det med ro, selv om jeg gråter litt innvendig for at jeg ikke får den årlige turen til middelhavet med venninnene mine på tidlighøsten. 

Høres deilig ut, om du klarer å finne roen hjemme. Det gjør ikke jeg helt. Når jeg er hjemme blir det gjerne mye tanker om alt som burde gjøres i hus og hage med mer, som jeg ikke har tid til ellers. Dessuten føler jeg tiden går altfor fort, dagene bare svinner. Må bort for å få feriefølelsen. Så er jeg privilegert med hytte, da :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ekstra skrev:

Høres deilig ut, om du klarer å finne roen hjemme. Det gjør ikke jeg helt. Når jeg er hjemme blir det gjerne mye tanker om alt som burde gjøres i hus og hage med mer, som jeg ikke har tid til ellers. Dessuten føler jeg tiden går altfor fort, dagene bare svinner. Må bort for å få feriefølelsen. Så er jeg privilegert med hytte, da :).

Slik er jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal verken jeg eller min mann ha ferie i ordets rette forstand, ettersom jeg er ufør og han nylig ble arbeidsledig. Vi har dermed anledning til å tilbringe ekstra mye tid på hytta i sommer. Økonomien tillater ikke de store utskeielsene, men vi har planer om å grave ut til framtidig platting, anlegge en liten frukthage og ellers pusle med diverse prosjekter som er mer tid- enn kostnadskrevende. Arbeid som er godt å få gjort, når nå situasjonen først er som den er.

Så blir det selvsagt god mat og drikke, masse bøker, slumring i hengekøya, småturer til nærliggende byer og forhåpentligvis også noe besøk av familie og venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2020 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Har du noen ferieplaner? 

Anonymkode: 328b3...e43

Blir nok en stille og avslappende ferie i hjemlandet i år. Noen turer for å hilse på familie og svigerfamilie. Men ellers tar man det meste på sparket tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...