Gå til innhold

En gammel kjæreste kontaktet meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En kjæreste fra fortiden kontaktet meg. Jeg er i et nytt forhold. Og det vet han.  

Det var meg som avsluttet forholdet tidligere tiltross for at jeg synes dette er en veldig hyggelig grei person så fungerte det ikke.

Jeg vet ikke hva han vil, annet enn at han spør hvordan det går. Jeg ønsker han alt godt. Han vil også legge meg til på Facebook. Jeg vil ikke legge han til som venn. Bør jeg ignorere meldingen hans eller bør jeg svare? Hva ville du ha gjort? Jeg er i et forhold nå . I et forhold som jeg ønsker skal vare for alltid. Men jeg ønsker han alt godt. 

Anonymkode: 8834c...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var meg som avsluttet forholdet tidligere tiltross for at jeg synes dette er en veldig hyggelig grei person så fungerte det ikke.

Jeg vet ikke hva han vil, annet enn at han spør hvordan det går. Jeg ønsker han alt godt. Han vil også legge meg til på Facebook. Jeg vil ikke legge han til som venn. Bør jeg ignorere meldingen hans eller bør jeg svare? Hva ville du ha gjort? Jeg er i et forhold nå. I et forhold som jeg ønsker skal vare for alltid. Men jeg ønsker han alt godt. 

Er dette egentlig så vanskelig? Han spør hvordan det går, og det står jo i de tre siste setningene dine. Hvis han er en hyggelig, grei person, er det vel ikke farlig å svare sannheten? Følger han opp med noe som tyder på at han ikke er hyggelig og grei lenger, kan du ignorere ham. Men jeg forstår ikke hvorfor man "burde" ignorere et spørsmål om hvordan det går, hvis man ikke mistenker at det blir ubehageligheter av å svare på det.

Hvis du ikke vil legge ham til på FB, gjør du selvfølgelig ikke det. Enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En kjæreste fra fortiden kontaktet meg. Jeg er i et nytt forhold. Og det vet han.  

Det var meg som avsluttet forholdet tidligere tiltross for at jeg synes dette er en veldig hyggelig grei person så fungerte det ikke.

Jeg vet ikke hva han vil, annet enn at han spør hvordan det går. Jeg ønsker han alt godt. Han vil også legge meg til på Facebook. Jeg vil ikke legge han til som venn. Bør jeg ignorere meldingen hans eller bør jeg svare? Hva ville du ha gjort? Jeg er i et forhold nå . I et forhold som jeg ønsker skal vare for alltid. Men jeg ønsker han alt godt. 

Anonymkode: 8834c...fea

Det er litt pussig at han kommer på banen nå som du er i et nytt forhold? Jeg hadde ignorert det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En kjæreste fra fortiden kontaktet meg. Jeg er i et nytt forhold. Og det vet han.  

Det var meg som avsluttet forholdet tidligere tiltross for at jeg synes dette er en veldig hyggelig grei person så fungerte det ikke.

Jeg vet ikke hva han vil, annet enn at han spør hvordan det går. Jeg ønsker han alt godt. Han vil også legge meg til på Facebook. Jeg vil ikke legge han til som venn. Bør jeg ignorere meldingen hans eller bør jeg svare? Hva ville du ha gjort? Jeg er i et forhold nå . I et forhold som jeg ønsker skal vare for alltid. Men jeg ønsker han alt godt. 

Anonymkode: 8834c...fea

Jeg ville svart, men vært nøye med å ikke sende noen feil signaler. Hvis han spør hvordan det går kan du jo si at du og den nye mannen din trives godt der dere bor etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg ville svart, men vært nøye med å ikke sende noen feil signaler. Hvis han spør hvordan det går kan du jo si at du og den nye mannen din trives godt der dere bor etc.

Jeg svarte. Men vil ikke sende feile signaler. Jeg legger han ikke til fb for jeg synes det blir feil pga situasjonen. Men jeg svarte men jeg vil satse på forholdet som jeg er i så forsøker han noe mer enn en vennskapelig tone så sier jeg ifra at det er uaktuelt. 

Anonymkode: 8834c...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe galt generelt sett i gi en gammel flamme noen helt vennskapelige og generelle oppdateringer om livet, så lenge man unngår «fortrolig informasjon». Og selvsagt unngår flørting etc – det burde jo si seg selv.
 

Hvorvidt man skal ha gamle flammer som Facebook-venner kommer også an på, både hvordan relasjonen er/var og hvor du legger deg hen mht FB-venner. For meg ligger lista der nokså lavt - er venner med alt fra gamle klassevenner av mine søsken til venners venners osv. Jeg er personlig, men ikke privat. Null problem å ha gml flammer som «venner» der dersom de oppfører seg pent og ikke sender masse private meldinger og/eller kommer med de rareste kommentarer på innleggene. Men hadde glatt kastet ut en som jeg ikke var komfortabel med å ha der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde min ex som Facebook venn før hun døde. Hun var da i ett nytt forhold. Så lenge det ikke er flørting, men mer ett gammelt vennskap, ser jeg ikke problemet. Jeg synes det er rart med den "kalde skulder" politikken mange gir sine exer. Det er jo folk man har levd med i årevis ofte, bare kutte de ut å gi dem fingeren ser jeg ikke poenget med. Min andre ex er sånn. Jeg prøvde å ringe henne en gang, og hun bare la på. Det var ikke for å komme i buksene på henne jeg ringte heller.

Anonymkode: f350f...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har lagt fortiden bak dere og begge har gått videre i livet, så er det jo ikke noe galt i å legge til en eks, mener jeg. Men hvis du kommer til å rette fokuset mer mot din eks enn mot ditt nåværende forhold, så kan det jo bli ett problem. Dette er det vel du selv som kjenner best på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Stormwind skrev:

Hvis dere har lagt fortiden bak dere og begge har gått videre i livet, så er det jo ikke noe galt i å legge til en eks, mener jeg. Men hvis du kommer til å rette fokuset mer mot din eks enn mot ditt nåværende forhold, så kan det jo bli ett problem. Dette er det vel du selv som kjenner best på.

Jeg er redd for at det vil bli vanskelig for han selv å være venn med meg på Facebook så jeg velger å la være å legge han til. Det er ikke for å gi han en kald skulder. Det er også riktig ovenfor min nåværende kjæreste å ikke legge til gamle "flammer". Det er min mening men forstår hva du mener. 

Anonymkode: 8834c...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2020 den 8.52, AnonymBruker skrev:

En kjæreste fra fortiden kontaktet meg. Jeg er i et nytt forhold. Og det vet han.  

Det var meg som avsluttet forholdet tidligere tiltross for at jeg synes dette er en veldig hyggelig grei person så fungerte det ikke.

Jeg vet ikke hva han vil, annet enn at han spør hvordan det går. Jeg ønsker han alt godt. Han vil også legge meg til på Facebook. Jeg vil ikke legge han til som venn. Bør jeg ignorere meldingen hans eller bør jeg svare? Hva ville du ha gjort? Jeg er i et forhold nå . I et forhold som jeg ønsker skal vare for alltid. Men jeg ønsker han alt godt. 

Anonymkode: 8834c...fea

Jeg ville svart «Hei og takk for hilsen. Jeg har det fint og koser meg med nytt forhold. Håper det går fint med deg også.».

Ad FB: Ettersom dere har hatt et forhold og ikke er venner på FB nå - hvorfor er dere ikke det? Har en av dere slettet den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker

Min hunch (jeg er mann) er at dette ikke har noe med din status å gjøre. Han er antakelig nysingel og sjekker landskapet.

Anonymkode: 75eb5...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 25.5.2020 den 8.52, AnonymBruker skrev:

En kjæreste fra fortiden kontaktet meg. Jeg er i et nytt forhold. Og det vet han.  

Det var meg som avsluttet forholdet tidligere tiltross for at jeg synes dette er en veldig hyggelig grei person så fungerte det ikke.

Jeg vet ikke hva han vil, annet enn at han spør hvordan det går. Jeg ønsker han alt godt. Han vil også legge meg til på Facebook. Jeg vil ikke legge han til som venn. Bør jeg ignorere meldingen hans eller bør jeg svare? Hva ville du ha gjort? Jeg er i et forhold nå . I et forhold som jeg ønsker skal vare for alltid. Men jeg ønsker han alt godt. 

Anonymkode: 8834c...fea

Det er jo mulig han har funnet ut at han er HIV eller AIDS positiv..

Anonymkode: 5426a...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mulig han har funnet ut at han er HIV eller AIDS positiv..

Anonymkode: 5426a...0d9

Om så er så er jeg ikke smittet. Har aldri hatt sex med han. Jeg kallte han kjæreste men vi kom aldri så langt at vi hadde sex. 

Anonymkode: 8834c...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...