Gå til innhold

Så inni helvetes forpliktelsesangst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og forpliktelser må til her i livet, nettopp for at vi skal holde respekten for hverandre. 
Jeg trenger å vite at jeg kan stole på andre.

Men selv har jeg så inni helsikkes angst. Å ha en jobb hvor det kreves at man kommer tidsnok er en ting. Jeg kommer aldri for sent men har alltid angst før jeg legger meg at jeg skal forsove meg. Kontrakter er en annen ting jeg har fobi mot. 
Selge noe privat også. Da vippser de penger og jeg sender. Men jeg liksom redd posten skal bli stjålet og jeg blir klandret for å ikke ha sendt feks. 
Alt som har å gjøre med forpliktelser gir meg angst. 
Å få barn eller bli gravid for meg er uaktuelt da jeg vil på panikk i svangerskapet. Jeg vil gå sånn; «det er ikke for sent med abort enda» men når jeg først faktisk skal gjøre noe så trekker jeg meg også. 
 

Hva i helsikke er det der? 

Anonymkode: 8ad62...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og forpliktelser må til her i livet, nettopp for at vi skal holde respekten for hverandre. 
Jeg trenger å vite at jeg kan stole på andre.

Men selv har jeg så inni helsikkes angst. Å ha en jobb hvor det kreves at man kommer tidsnok er en ting. Jeg kommer aldri for sent men har alltid angst før jeg legger meg at jeg skal forsove meg. Kontrakter er en annen ting jeg har fobi mot. 
Selge noe privat også. Da vippser de penger og jeg sender. Men jeg liksom redd posten skal bli stjålet og jeg blir klandret for å ikke ha sendt feks. 
Alt som har å gjøre med forpliktelser gir meg angst. 
Å få barn eller bli gravid for meg er uaktuelt da jeg vil på panikk i svangerskapet. Jeg vil gå sånn; «det er ikke for sent med abort enda» men når jeg først faktisk skal gjøre noe så trekker jeg meg også. 
 

Hva i helsikke er det der? 

Anonymkode: 8ad62...ba2

dette er ikke forpliktelsesangst, men absolutt angst. kognitiv terapi?

Anonymkode: 77b53...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

dette er ikke forpliktelsesangst, men absolutt angst. kognitiv terapi?

Anonymkode: 77b53...690

med unntak av siste del om graviditet

Anonymkode: 77b53...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dette er ikke forpliktelsesangst, men absolutt angst. kognitiv terapi?

Anonymkode: 77b53...690

Ja. Men hvilken angst? Jeg er ikke redd for det mange andre er redd. Feks hunder. En hund kan bjeffe og være urolig men jeg reiser ikke et hårstrå. Mange bekjente derimot....

Jeg er ikke redd for å kjøre bil, men tør ikke kjøre i store byer.

 

Anonymkode: 8ad62...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...