Gå til innhold

Jeg er feig. Et feigt menneske.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

1: Jeg tør ikke å kutte kontakten med egen familie selv om de har voldt meg traumer.
2: Jeg tør ikke engang å kutte kontakten med svigermor selv om hun har oppført seg utilgivelig. SVIGERMOR LIKSOM? Det bør jo være lett.
3: Jeg tør ikke å si meningen min blant folk dersom jeg tror det kan føre til konflikter eller at noen blir sinte på meg.
4: Jeg er redd for å møte folk når jeg går ut døra.
5: Jeg er redd for sprøyter osv., leger av de fleste slag...
6: Jeg er mørkredd.
7: Da jeg var liten lot jeg et yngre søsken i stikken da jeg møtte på en sint hund. Det angrer jeg på, der kom feigheten min frem. Det gikk bra altså, men likevel...
8: Hvis jeg har kranglet med en kjæreste som har oppført seg skikkelig, skikkelig stygt mot meg (sagt forferdelige ting, manipulert osv) har jeg ikke greid å gå fra vedkommende. Tør ikke pga det ukjente. 
9: Hvis noen gjør urett tør jeg ikke å si ifra. Hvis det er skikkelig ille gjør jeg det, men terskelen er dessverre høy. 

Hvorfor er jeg så fordømt feig? :(

Anonymkode: a9edd...4a2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455121-jeg-er-feig-et-feigt-menneske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1: Jeg tør ikke å kutte kontakten med egen familie selv om de har voldt meg traumer.
2: Jeg tør ikke engang å kutte kontakten med svigermor selv om hun har oppført seg utilgivelig. SVIGERMOR LIKSOM? Det bør jo være lett.
3: Jeg tør ikke å si meningen min blant folk dersom jeg tror det kan føre til konflikter eller at noen blir sinte på meg.
7: Da jeg var liten lot jeg et yngre søsken i stikken da jeg møtte på en sint hund. Det angrer jeg på, der kom feigheten min frem. Det gikk bra altså, men likevel...
8: Hvis jeg har kranglet med en kjæreste som har oppført seg skikkelig, skikkelig stygt mot meg (sagt forferdelige ting, manipulert osv) har jeg ikke greid å gå fra vedkommende. Tør ikke pga det ukjente. 
9: Hvis noen gjør urett tør jeg ikke å si ifra. Hvis det er skikkelig ille gjør jeg det, men terskelen er dessverre høy. 

Det handler ikke om feighet, men utrygghet. Du må bli bedre kjent med deg selv på både godt og vondt. Slik blir du tryggere på deg selv og kan stå opp for deg selv.

Anonymkode: a8a9b...5a1

Kjenner meg igjen i det meste du sier. For min del er det nok kombinasjon av medfødt sårbarhet og også oppvekst som har ført til en skjevutvikling og dertil utvikling av personlighetsforstyrrelse (borderline og både unnvikende og avhengige trekk). 

Hvis du ikke går i behandling kan det være en tanke å gjøre det så du kan få hjelp til å bli tryggere i deg selv? 

AnonymBruker
1 time siden, Glitter skrev:

Kjenner meg igjen i det meste du sier. For min del er det nok kombinasjon av medfødt sårbarhet og også oppvekst som har ført til en skjevutvikling og dertil utvikling av personlighetsforstyrrelse (borderline og både unnvikende og avhengige trekk). 

Hvis du ikke går i behandling kan det være en tanke å gjøre det så du kan få hjelp til å bli tryggere i deg selv? 

Har ingen PF, har posttraumatisk stress. 

Vet ikke om det kan være grunnen.

Jeg har en venninne som har alvorlig ptsd. Jeg kjenner igjen det du skriver om deg selv i henne. Hun er den beste venninnen du kan tenke deg! Hun er en nydelig person rett og slett. Jeg må ha antennene ute ovenfor henne naturligvis, men det har jeg uansett for de fleste mennesker. Dette har i hvert fall ingenting med feighet å gjøre. Det må du legge fra deg. Prøv i stede å konsentrere deg om dine gode egenskaper. For det har du! Det har alle. 😊

Annonse

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du nevner mange personer som du mener har oppført seg veldig dårlig mot deg. Hvorfor tror du det er sånn?

Anonymkode: 371fd...a6b

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du bør øve foran speilet. Øve på hva du vil si og når du føler deg tryggere, så kan du si det til de det gjelder. 

Er du den samme personen som trådstarter, eller er det jeg som har misforstått det med medlemsnummer?

AnonymBruker
7 timer siden, Gondor skrev:

Da har jeg altså misforstått. Det var fint å få en oppklaring, for jeg har stusset på en del innlegg.

En slik kode står det under på alle anonyme medlemmer når de skriver, men de er forskjellige. :) 

Så hvis en person svarer seg selv og skriver på samme innlegg så vil vi alle kunne se det med å se på koden. Og nei jeg var ikke ts😂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...