Gå til innhold

Er det greit at jeg bruker pengene på det jeg vil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får penger fra nav og lurer på om det er greit at jeg kjøper meg et par sokker med de pengene istedenfor bare mat? Er det greit at jeg prøver å spare det som er igjen av pengene. Føler ikke at det er mine penger, får litt skyldfølelse når jeg bruker de pengene på ting utenom mat. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 9293f...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får penger fra nav og lurer på om det er greit at jeg kjøper meg et par sokker med de pengene istedenfor bare mat? Er det greit at jeg prøver å spare det som er igjen av pengene. Føler ikke at det er mine penger, får litt skyldfølelse når jeg bruker de pengene på ting utenom mat. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 9293f...22b

Ja. Bruk det på hva du vil. Det gjør alle. 

Anonymkode: 91dfa...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får penger fra nav og lurer på om det er greit at jeg kjøper meg et par sokker med de pengene istedenfor bare mat? Er det greit at jeg prøver å spare det som er igjen av pengene. Føler ikke at det er mine penger, får litt skyldfølelse når jeg bruker de pengene på ting utenom mat. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 9293f...22b

Gjør som du vil.

Anonymkode: ab546...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får penger fra nav og lurer på om det er greit at jeg kjøper meg et par sokker med de pengene istedenfor bare mat? Er det greit at jeg prøver å spare det som er igjen av pengene. Føler ikke at det er mine penger, får litt skyldfølelse når jeg bruker de pengene på ting utenom mat. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 9293f...22b

Hvis det er vanskelig for deg å forstå hvor mye du kan bruke på deg selv og fritid etter at faste utgifter og mat er betalt i en måned, anbefaler jeg at du kanskje kan få hjelp av noen til å sette opp et månedsbudsjett for deg. Det kan gi deg en viss oversikt over hvor mye du har å rutte med pr. måned til de ulike utgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit at jeg prøver å spare det som er igjen av pengene

Anonymkode: 9293f...22b

Er greit det, en kan spare så mye en vil, men er det sosialstønad ytelsen du er på så vil det etterhvert bli gitt mindre i støtte om du har betydelig formue. For å få sosialstønad krever de at du har brukt opp oppsparte midler, ellers får du mindre støtte, og har du mye formue får du ingen støtte lenger

Anonymkode: 9e8cb...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.5.2020 den 0.37, AnonymBruker skrev:

Jeg får penger fra nav og lurer på om det er greit at jeg kjøper meg et par sokker med de pengene istedenfor bare mat? Er det greit at jeg prøver å spare det som er igjen av pengene. Føler ikke at det er mine penger, får litt skyldfølelse når jeg bruker de pengene på ting utenom mat. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 9293f...22b

Det er dine penger. Bruk dem på akkurat hva du vil, men hvis du ender opp med å ikke ha råd til mat har du prioritert feil.

Skal ikke pengene dekke flere ting enn mat?

(Jeg skjønner ikke hvor skyldfølelse kommer inn i bildet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Grendel skrev:

Det er dine penger. Bruk dem på akkurat hva du vil, men hvis du ender opp med å ikke ha råd til mat har du prioritert feil.

Skal ikke pengene dekke flere ting enn mat?

(Jeg skjønner ikke hvor skyldfølelse kommer inn i bildet.)

Det skal dekke mat utgifter ja og litt klær om jeg sparer. Skyldfølelsen? Jeg bare er en som får lett skyldfølelse. Vet bare ikke hva som er greit og ikke. Tenker mye på hva andre i samfunnet hadde tenkt om meg og de valgene jeg tar. 

Anonymkode: 9293f...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk litt på det du vil. Og viktige ting. Varier, spar penger og bruk på det du ønsker. Og når du trenger kjøp ting du trenger 😊

Anonymkode: 62c5b...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...