Gå til innhold

Hvorfor kan den helsikkes hjernen ikke fungere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uten medisiner er jeg apatisk, irritabel og lett sint. Ukonsentrert og smådeppa. Slik har det vært i alle år, så fikk jeg medisin på resept og ble et nytt menneske over natten. Det som irriterer meg er bare , hvorfor er jeg ikke slik til vanlig? 

Anonymkode: b630a...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten medisiner er jeg apatisk, irritabel og lett sint. Ukonsentrert og smådeppa. Slik har det vært i alle år, så fikk jeg medisin på resept og ble et nytt menneske over natten. Det som irriterer meg er bare , hvorfor er jeg ikke slik til vanlig? 

Anonymkode: b630a...14f

Er ikke hele problemet løst ved å ta medisinen? Innse at "that's life" - noen ganger blir det ikke slik vi gjerne skulle ønske oss og vi må bare godta det. Det nytter ikke å drømme om en annen situasjon når realiteten er en annen. Bortkastet energi.

Lettere sagt enn gjort og jeg faller i blant i den grøfta selv, men forsøker stadig oftere å kravle meg opp av den fordi jeg ikke ønsker å bruke kreftene mine så uhensiktsmessig. På noe jeg uansett ikke kan få gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Er ikke hele problemet løst ved å ta medisinen? Innse at "that's life" - noen ganger blir det ikke slik vi gjerne skulle ønske oss og vi må bare godta det. Det nytter ikke å drømme om en annen situasjon når realiteten er en annen. Bortkastet energi.

Lettere sagt enn gjort og jeg faller i blant i den grøfta selv, men forsøker stadig oftere å kravle meg opp av den fordi jeg ikke ønsker å bruke kreftene mine så uhensiktsmessig. På noe jeg uansett ikke kan få gjort noe med.

Jo man kan fint bruke litt energi på det. For å finne årsak. 
Livet er så kjedelig uten medisiner. Har ikke drevet med stoff og har rushistorikk. Nettopp fordi jeg har holdt meg unna fordi jeg vet jeg aldri ville klart å avvenne meg. Men nå er jeg jo på narkotika. Selv om det er resept.

Tar medisin pause om helgene men fy faen så kjedelig det er!! Hvorfor er alt kjedelig når jeg er naturlig?

Anonymkode: b630a...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo man kan fint bruke litt energi på det. For å finne årsak. 
Livet er så kjedelig uten medisiner.

 

Anonymkode: b630a...14f

OK. Er du kommet noe nærmere sannheten i deg selv?

PS: Hva legger du i "kjedelig"? Hva forventer du av livet som du opplever at du ikke får nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Eva Sofie skrev:

OK. Er du kommet noe nærmere sannheten i deg selv?

PS: Hva legger du i "kjedelig"? Hva forventer du av livet som du opplever at du ikke får nå?

Hva jeg forventer av livet? Det er kanskje irrelevant. 
 

Dette er slik jeg hr vært for det meste og er ikke kult:

Dagene er lite utfordrende, og ingenting er interessant. Jeg er lettere likegyldig. Det er ikke noe liv å valse rundt og være flat!

Anonymkode: b630a...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ikke spise mat med mindre jeg tar medisinene mine. Da kan jeg spise noe mat.

Hvorfor er jeg ikke sånn til vanlig?

Anonymkode: d0d83...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten medisiner er jeg apatisk, irritabel og lett sint. Ukonsentrert og smådeppa. Slik har det vært i alle år, så fikk jeg medisin på resept og ble et nytt menneske over natten. Det som irriterer meg er bare , hvorfor er jeg ikke slik til vanlig? 

Anonymkode: b630a...14f

Altså wow, denne medisinen må jeg ha altså. Hva slags medisin er det?

Anonymkode: 2dddc...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså wow, denne medisinen må jeg ha altså. Hva slags medisin er det?

Anonymkode: 2dddc...80f

Men altså...... du må ha riktig diagnose. Mamma måtte være med å snakke med psykologen for å fortelle om hvordan jeg var som barn. Symptomer kan komme i voksen alder.

Amfetamin i små doser. Tas oralt

Anonymkode: b630a...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men altså...... du må ha riktig diagnose. Mamma måtte være med å snakke med psykologen for å fortelle om hvordan jeg var som barn. Symptomer kan komme i voksen alder.

Amfetamin i små doser. Tas oralt

Anonymkode: b630a...14f

Jeg har ADHD. Det er vel ikke ulovlig amfetamin du tar? Er det ritalin?

Anonymkode: 2dddc...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ADHD. Det er vel ikke ulovlig amfetamin du tar? Er det ritalin?

Anonymkode: 2dddc...80f

Ritalin er ikke amfetamin. Selvfølgelig er det ikke ulovlig amf da jeg får det på apoteket 

Anonymkode: b630a...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et helt normalt menneske når jeg tar en liten dose ap. Uten denne medisinen hadde jeg knapt fungert og jeg hadde hatt helt jævlig. Det siste året har jeg tatt alle medisinene mine uten å stille meg selv spørsmålet om hvorfor jeg ikke klarer å ordne opp i dette selv. Det er ganske enkelt det at hjernen min kortslutter når jeg ikke står på medisiner. Hos andre kan leveren, nyrene, magen eller annet slutte å fungere som de skal. Hva er egentlig forskjellen? Vær glad det finnes medisiner som kan hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...