Gå til innhold

Burde jeg egentlig lese boken?


Glitter

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte boken "inn i katastrofelandskapet", da jeg trodde det var rene pasienterfaringer, men ser nå at det er en bok om hele behandlingen på BET-seksjonen og at pasienterfaringer kun er en del av boken. Det er altså en bok skrevet av de som har drevet med behandlingen der jeg har blitt henvist jobber. 

Så nå ble jeg usikker på om jeg skal lese den. Å få en så grundig innføring i behandlingen kan kanskje gjøre at jeg ikke får til å gjennomgå behandlingen steg for steg slik at utbyttet blir dårligere? Eller hva om jeg blir skremt av å lese den slik at jeg ikke tørr å gi det en sjanse (dersom jeg blir tatt inn til behandlingen da) i det hele tatt? Jeg trenger jo åpenbart noe mer/annet enn hva jeg har nå. Ikke at det er noe galt med nåværende behandling, men det vil jo ta år og dag å bli fungerende i dette tempoet. 

Eller er det en positiv ting å sette seg såpass inn i opplegget? Boken er nok mer ment for fagpersoner enn for pasientene. 

Noen tanker om dette?

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
14 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg kjøpte boken "inn i katastrofelandskapet", da jeg trodde det var rene pasienterfaringer, men ser nå at det er en bok om hele behandlingen på BET-seksjonen og at pasienterfaringer kun er en del av boken. Det er altså en bok skrevet av de som har drevet med behandlingen der jeg har blitt henvist jobber. 

Så nå ble jeg usikker på om jeg skal lese den. Å få en så grundig innføring i behandlingen kan kanskje gjøre at jeg ikke får til å gjennomgå behandlingen steg for steg slik at utbyttet blir dårligere? Eller hva om jeg blir skremt av å lese den slik at jeg ikke tørr å gi det en sjanse (dersom jeg blir tatt inn til behandlingen da) i det hele tatt? Jeg trenger jo åpenbart noe mer/annet enn hva jeg har nå. Ikke at det er noe galt med nåværende behandling, men det vil jo ta år og dag å bli fungerende i dette tempoet. 

Eller er det en positiv ting å sette seg såpass inn i opplegget? Boken er nok mer ment for fagpersoner enn for pasientene. 

Noen tanker om dette?

Å ha mer kunnskap om behandlingsmetoden kan også gjøre at du får større utbytte av den ved innleggelse (dersom det er det du skal). Jeg ville valgt å lese den, men du må gjøre det som kjennes riktigst ut for deg 🙂 Du trenger ikke lese alt fra perm til perm, kanskje begynne med pasienthistoriene og ta det derfra.

Anonymkode: e8f8b...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ha mer kunnskap om behandlingsmetoden kan også gjøre at du får større utbytte av den ved innleggelse (dersom det er det du skal). Jeg ville valgt å lese den, men du må gjøre det som kjennes riktigst ut for deg 🙂 Du trenger ikke lese alt fra perm til perm, kanskje begynne med pasienthistoriene og ta det derfra.

Anonymkode: e8f8b...284

Ja. Jeg er litt usikker på om det vil gi bedre utbytte eller om det vil ødelegge "overraskelsen" i prosessen slik at jeg mister effekt av det. Hvis du skjønner. 😛

Går jo an å begynne med pasienthistoriene ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...