Gå til innhold

Synes teknologien er skummel


Glitter

Anbefalte innlegg

Ja, nå i det siste har jeg vært mer plaget av at jeg ikke skjønner hvordan det er fysisk mulig. Biler, datamaskiner, TV, filmer osv. Jeg fatter det bare ikke, og nå føles det som om det er noe farlig ved det. Det er jo ikke naturlig i det hele tatt dette med teknologi. Det virker nesten som noe magisk eller overnaturlig, men ikke på en positiv måte.

I går da jeg så på serie på minnepenn så grublet jeg så mye over hvordan det går an å filme noe, hvordan dette kan legges på minnepenn og deretter spille av på den smarte TVn. Det ble rett og slett ubehagelig så i dag har jeg ikke hatt TV på. Har ligget og stirret ut i luften for det meste.

Og jeg kan bare ikke forstå hvordan det er mulig at det jeg sier i TLF kan overføres til den andre. Eller at det jeg skriver på forum ligger der "ute" og at dere kan lese det. 

Jeg blir nervøs av hele opplegget. Det virker ikke ekte. Jeg har alltid synes dette er rart og uforståelig, men nå direkte plager det meg. Nesten så jeg føler meg lurt. For går det virkelig an at det er sånn? 

Er dette normale tanker/følelser? Har aldri pratet med noen om det eller hørt andre si noe om det. Og i hvert fall ikke det med å få følelsesmessig ubehag av det.

Får vel nevne at jeg har økning av depressive symptomer nå og da hender det jeg får, ifølge behandler både virkelighetsbrist og paranoia. Jeg vet ikke om det er dette som skjer nå? Synes rett og slett det er skummelt og utrygt. 

Hvordan kan jeg få slutt på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

På tide å finne seg en positiv hobby? 🙂 det er ikke mange som blir bedre av å ligge å tenke og tenke.

Anonymkode: f6a08...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På tide å finne seg en positiv hobby? 🙂 det er ikke mange som blir bedre av å ligge å tenke og tenke.

Anonymkode: f6a08...24f

Jeg både trener, strikker og ser på serier. Er bare i dårlige faser jeg blir så paralysert av tankekjøret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Glitter skrev:

Ja, nå i det siste har jeg vært mer plaget av at jeg ikke skjønner hvordan det er fysisk mulig. Biler, datamaskiner, TV, filmer osv. Jeg fatter det bare ikke, og nå føles det som om det er noe farlig ved det. Det er jo ikke naturlig i det hele tatt dette med teknologi. Det virker nesten som noe magisk eller overnaturlig, men ikke på en positiv måte.

I går da jeg så på serie på minnepenn så grublet jeg så mye over hvordan det går an å filme noe, hvordan dette kan legges på minnepenn og deretter spille av på den smarte TVn. Det ble rett og slett ubehagelig så i dag har jeg ikke hatt TV på. Har ligget og stirret ut i luften for det meste.

Og jeg kan bare ikke forstå hvordan det er mulig at det jeg sier i TLF kan overføres til den andre. Eller at det jeg skriver på forum ligger der "ute" og at dere kan lese det. 

Jeg blir nervøs av hele opplegget. Det virker ikke ekte. Jeg har alltid synes dette er rart og uforståelig, men nå direkte plager det meg. Nesten så jeg føler meg lurt. For går det virkelig an at det er sånn? 

Er dette normale tanker/følelser? Har aldri pratet med noen om det eller hørt andre si noe om det. Og i hvert fall ikke det med å få følelsesmessig ubehag av det.

Får vel nevne at jeg har økning av depressive symptomer nå og da hender det jeg får, ifølge behandler både virkelighetsbrist og paranoia. Jeg vet ikke om det er dette som skjer nå? Synes rett og slett det er skummelt og utrygt. 

Hvordan kan jeg få slutt på dette? 

Lær deg hvordan ting fungerer. 

Anonymkode: 7c417...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg hvordan ting fungerer. 

Anonymkode: 7c417...643

Det er jo ikke akkurat det som er problemet. Tror ikke det hadde virket. Det er jo like uforståelig at det er mulig uansett. Er ikke så mye naturlig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Det er jo ikke akkurat det som er problemet. Tror ikke det hadde virket. Det er jo like uforståelig at det er mulig uansett. Er ikke så mye naturlig med det.

Jeg tenker det samme - at kunnskap om hvordan det egentlig fungerer her vil hjelpe deg noe på vei. Det vil avmystifisere hvorfor det er plass til så utrolig mye informasjon på en så liten brikke, for det er egentlig ikke så stor magi. Trådløs internettkommunikasjon er heller ingen magi dersom du forstår litt av den. Men det krever jo litt innsats og investering av tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg tenker det samme - at kunnskap om hvordan det egentlig fungerer her vil hjelpe deg noe på vei. Det vil avmystifisere hvorfor det er plass til så utrolig mye informasjon på en så liten brikke, for det er egentlig ikke så stor magi. Trådløs internettkommunikasjon er heller ingen magi dersom du forstår litt av den. Men det krever jo litt innsats og investering av tid...

Jeg tror ikke jeg forstår sånne ting. Er ikke så smart og får liksom helt noia av matematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner hva du mener. Jeg føler den tar kontroll og gir så mange nye muligheter. Se på hvordan den utvikler seg. Hvordan kan du lage en app?! Dette kunne de aldri gjort på 30-tallet! 
 

Er livredd for at den skal kollapse. Vi blir ikke akkurat smartere av det. Vi blir smartere på en annen måte men det er pga forutsetningene den gir oss. Vi er slaver av det digitale. 
Leste en avisartikkel jeg var veldig enig i. Vi oppdrar nå en dum generasjon. Følgere på sosiale medier avgjør om du er verdt å være venn med. Noen barn som liker bedre å bare leve sliter litt da de ikke orker å legge ut alt de gjør. Mens andre skal stå og leke kule på tiktok. Og så alt stresset med å ta bilde av alt man gjør da -_- 

 

Anonymkode: 2510e...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner hva du mener. Jeg føler den tar kontroll og gir så mange nye muligheter. Se på hvordan den utvikler seg. Hvordan kan du lage en app?! Dette kunne de aldri gjort på 30-tallet! 
 

Er livredd for at den skal kollapse. Vi blir ikke akkurat smartere av det. Vi blir smartere på en annen måte men det er pga forutsetningene den gir oss. Vi er slaver av det digitale. 
Leste en avisartikkel jeg var veldig enig i. Vi oppdrar nå en dum generasjon. Følgere på sosiale medier avgjør om du er verdt å være venn med. Noen barn som liker bedre å bare leve sliter litt da de ikke orker å legge ut alt de gjør. Mens andre skal stå og leke kule på tiktok. Og så alt stresset med å ta bilde av alt man gjør da -_- 

 

Anonymkode: 2510e...072

Ja. Det hele er bare veldig skummelt synes jeg. Føler ikke at det kan være ekte, men det er jo det. Og hvis teknologien går under så blir det starten på 3. Verdenskrig. Det er jeg sikker på. Og det blir sult og død fordi de fleste av oss vet ikke hvordan skaffe mat på bordet uten teknologien. Det er helt sykt på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv aksepterer jeg glatt at jeg det er mye jeg ikke har behov for å forstå. Jeg ville gjerne forstå hvordan jeg skal bruke teknikken, men trenger ikke forstå hvordan den er satt sammen og hva som ligger bak.

 

Minner meg om at min gamle mor har uttrykt lignende ting når det gjelder data og internett, som hun ikke er fortrolig med. Da må jeg minne henne på at hun heller ikke forstår hvordan radio eller telefon fungerer, men disse aksepterer hun fordi de "alltid har vært der".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alt man skal forstå

jeg Har mye vanskeligere for å fatte hvordan klarsynthet og healing funker (for har opplevd at det faktisk funker til mitt store sjokk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Marye skrev:

jeg Har mye vanskeligere for å fatte hvordan klarsynthet og healing funker (for har opplevd at det faktisk funker til mitt store sjokk)

Søk på "bekreftelsesskjevhet" og "placebo"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Glitter skrev:

Det er jo ikke akkurat det som er problemet. Tror ikke det hadde virket. Det er jo like uforståelig at det er mulig uansett. Er ikke så mye naturlig med det.

Nei, det er ikke uforståelig hvis du forstår hvordan ting fungerer. Da er det ikke hokkus-pokkus lenger.

 

Anonymkode: 7c417...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...