Gå til innhold

Hvor ofte vaske gulvene hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg mener at det normalt sett burde holde med en gang i uken. Mannen er ikke enig. Han mener at det bør vaskes flere ganger i uken. Hvor ofte vasker dere gulvene? 

Anonymkode: 5972e...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det normalt sett burde holde med en gang i uken. Mannen er ikke enig. Han mener at det bør vaskes flere ganger i uken. Hvor ofte vasker dere gulvene? 

Anonymkode: 5972e...fb7

Kan han ikke vaske selv?

Jeg, dvs. robotstøvsugeren, støvsuger to ganger i uken. Så blir det vasket ved behov.

Anonymkode: 139fc...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det normalt sett burde holde med en gang i uken. Mannen er ikke enig. Han mener at det bør vaskes flere ganger i uken. Hvor ofte vasker dere gulvene? 

Anonymkode: 5972e...fb7

Da er det vel bare for ham å vaske? Med mindre man har hund som drar inn sand og lort og hår er det vel neppe nødvendig å vaske gulvene flere ganger i uka. Selv støvsuger jeg heller og vasker gulvene en gang i blant, tar flekker da om jeg oppdager det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker robotstøvsuger hver dag i noen rom og vasker ganske sjeldent.  Tørker av flekker når jeg ser dem.

Jeg tar knekken på armene mine I flere dager hver gang jeg vasker gulvet så skulle jeg gjort det flere ganger i uka så hadde jeg vært helt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det normalt sett burde holde med en gang i uken. Mannen er ikke enig. Han mener at det bør vaskes flere ganger i uken. Hvor ofte vasker dere gulvene? 

Anonymkode: 5972e...fb7

Jeg har tregulv på leiligheten som jeg bruker å tørrmoppe eller støvsuge ved behov.  Bruker aldri vann på dem slik huseier har bestemt.  Kjøkken og baderom vasker jeg engang iblant, og mye sjeldnere enn en gang i uken.

Hvis dere er en stor familie med flere hunder kan jeg forstå at det trenges å vaske ofte, men ikke ellers.

Anonymkode: ccf66...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Da er det vel bare for ham å vaske? Med mindre man har hund som drar inn sand og lort og hår er det vel neppe nødvendig å vaske gulvene flere ganger i uka. Selv støvsuger jeg heller og vasker gulvene en gang i blant, tar flekker da om jeg oppdager det. 

Trenger ikke vaske flere ganger i uka selv om man har hunder som drar inn sand og lort og hår heller 😂 Sand og hår går i støvsugeren, og de fleste er opplært til å legge igjen lorten ute 😁 Jeg blir egentlig litt skuffa om ikke vaskevannet er skikkelig møkkete når jeg er ferdig med å vaske. Da kunne jeg jo like godt drøyd det en stund til.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det normalt sett burde holde med en gang i uken. Mannen er ikke enig. Han mener at det bør vaskes flere ganger i uken. Hvor ofte vasker dere gulvene? 

Jeg støvsuger som regel en gang i uka og vasker ved behov. Orker ikke bry meg om litt skau i gangen og ull bak døra. Det blir jo sandete igjen med engang uansett. Når ingen røytet, kan det gå 14 dager uten at jeg støvsuger også. Nå har jeg så mye å gjøre ute, at støvsuging har kommet langt ned på lista over ting jeg må gjøre. Tror jeg vasker gulv maks en gang i måneden.

Men du kan vel bare la mannen din vaske gulv så ofte han vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vasker gulvene ca. annenhver måned i oppholdsrom. Tar flekker når jeg ser dem. Ser ingen grunn til å vaske gulvene oftere. Baderomsgulv vaskes ukentlig, dog. 

Anonymkode: 6eebb...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker kjøkkengulvet og badegulvet et par ganger i uka, de andre kanskje annenhver eller tredjehver uke. Jeg tørrmopper alle gulv et par ganger i uka, og støvtørker alle flater i alle rom ukentlig. Har ikke hund men mye folk innom, og dette holder lenge for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss er det konstant svinesti og krise. Vi har en tenåring som roter alt hn kan hele tiden. Strør klær i absolutt alle rom. Stue, gang, kjøkken begge bad. Spiser og smuler mest mulig i alle rom. Legger igjen søppel over alt. Når noen først roter blir det lettere for andre å rote også. Man ser faktisk ikke eget rot når gangen ser ut som en "Hvor er Willy?"-bok.

Vi må ta et stort stunt før vi får besøk, så alle tror vi har det ryddig. Det er bare bløff.

Vi vasker kanskje gulvene annenhver uke. Et par ganger i uka måker jeg sammen alt roter til tenåringen og dumper det rett inn på rommet til vedkommende. Vi ordner kjøkkenet sånn noenlunde hver dag.

Jeg er altfor smart til å mase på kona om at hun må vaske. Det er ikke 1950, men 2020. I realiteten har vi en fordeling hvor jeg baden, gang og yttergang mens hun ofte vasker stue- og kjøkkengulv. Den som har tid ordner kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Grendel skrev:

Hjemme hos oss er det konstant svinesti og krise. Vi har en tenåring som roter alt hn kan hele tiden. Strør klær i absolutt alle rom. Stue, gang, kjøkken begge bad. Spiser og smuler mest mulig i alle rom. Legger igjen søppel over alt.

Om det lå alt mulig etter datra rundt i leiligheten og jeg gikk lei så slengte jeg alt inn på rommet hennes og lukket døra. Når jeg skulle sette på oppvaskmaskina pleide jeg å gi beskjed om at de måtte komme med det de hadde av kopper og sånt NÅ så jeg fikk vasket det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
5 timer siden, Grendel skrev:

Hjemme hos oss er det konstant svinesti og krise. Vi har en tenåring som roter alt hn kan hele tiden. Strør klær i absolutt alle rom. Stue, gang, kjøkken begge bad. Spiser og smuler mest mulig i alle rom. Legger igjen søppel over alt. Når noen først roter blir det lettere for andre å rote også. Man ser faktisk ikke eget rot når gangen ser ut som en "Hvor er Willy?"-bok.

Vi må ta et stort stunt før vi får besøk, så alle tror vi har det ryddig. Det er bare bløff.

Vi vasker kanskje gulvene annenhver uke. Et par ganger i uka måker jeg sammen alt roter til tenåringen og dumper det rett inn på rommet til vedkommende. Vi ordner kjøkkenet sånn noenlunde hver dag.

Jeg er altfor smart til å mase på kona om at hun må vaske. Det er ikke 1950, men 2020. I realiteten har vi en fordeling hvor jeg baden, gang og yttergang mens hun ofte vasker stue- og kjøkkengulv. Den som har tid ordner kjøkkenet.

Haha 😁 Vi har det ikke så ryddig vi heller, og må som regel ta et sjog vi og, når det kommer gjester for å late som om vi har det ryddig. Vi har imidlertid forbedret oss i fellesområdene denne våren, og det er ganske deilig. Jeg hadde besøk av ei venninne en torsdag, og hun kommenterte at vi hadde det så ryddig, og da hadde vi holdt det siden lørdagen!

Men - jentenes rom har en vanvittig variasjon på ryddighet: hun ene rydder rommet fullstendig med vask og ifte sengetøy en gang i uka - helt strøkent. To dager etter ser det ut som "Hvor er Willy" 😅 og slik er det frem til neste ryddedag. Hun andre rydder sjeldnere, men holder det litt ryddig lenger enn søstera, men hun oppnår levelen "Hvor er Willy" hun også!

Tredjemann holder alt strøkent og rer senga hver dag... 😮😁

Jentene har eget bad, og de skal vaske det annenhver gang, en gang per uke. Det skjer aldri, så jeg maser på dem i ca en uke før det skjer, så da blir det vasket hver 10.-14. dag. Jeg holder greie på hvem sin tur det er. De er snart voksne... 😮 Jeg tar imidlertid doen innimellom for dem...

Vi støvsuger en gang i uka, og vasker golv ca annenhver uke. Kjøkkenet tas 1-2 ganger per uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 29.5.2020 den 8.47, Grendel skrev:

Hjemme hos oss er det konstant svinesti og krise. Vi har en tenåring som roter alt hn kan hele tiden. Strør klær i absolutt alle rom. Stue, gang, kjøkken begge bad. Spiser og smuler mest mulig i alle rom. Legger igjen søppel over alt. Når noen først roter blir det lettere for andre å rote også. Man ser faktisk ikke eget rot når gangen ser ut som en "Hvor er Willy?"-bok.

Vi må ta et stort stunt før vi får besøk, så alle tror vi har det ryddig. Det er bare bløff.

Vi vasker kanskje gulvene annenhver uke. Et par ganger i uka måker jeg sammen alt roter til tenåringen og dumper det rett inn på rommet til vedkommende. Vi ordner kjøkkenet sånn noenlunde hver dag.

Jeg er altfor smart til å mase på kona om at hun må vaske. Det er ikke 1950, men 2020. I realiteten har vi en fordeling hvor jeg baden, gang og yttergang mens hun ofte vasker stue- og kjøkkengulv. Den som har tid ordner kjøkkenet.

Hei

jeg ble lettet av å lese det du skrev om din tenåring!!

jeg har vært bekymret for hvordan det skal gå med mine:-( de griser så mye, etterlater seg rot, og jeg forstår ikke hvilken sykdom de lider av,,, tenker jeg ofte:-(

Trodde ikke normale mennesker, tenåringer eller ikke tenåringer, er så late, tiltaksløse, hensynsløse, eller hva man nå skal kalle det?

kan du gi meg forklaringen ?

jeg har vært tenåring selv, men uten å være en rotekopp.

jeg forstår bare ikke hva en slik sløvhet, slurvdthet, latskap skyldes? Da de var små, var de ryddige, men da kunne jeg bestemme, at alt skulle ryddes, nå virker det som om de gode tingene de lærte om ryddighet er ukjent/ fremmed..?:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei

jeg ble lettet av å lese det du skrev om din tenåring!!

jeg har vært bekymret for hvordan det skal gå med mine:-( de griser så mye, etterlater seg rot, og jeg forstår ikke hvilken sykdom de lider av,,, tenker jeg ofte:-(

Trodde ikke normale mennesker, tenåringer eller ikke tenåringer, er så late, tiltaksløse, hensynsløse, eller hva man nå skal kalle det?

kan du gi meg forklaringen ?

jeg har vært tenåring selv, men uten å være en rotekopp.

jeg forstår bare ikke hva en slik sløvhet, slurvdthet, latskap skyldes? Da de var små, var de ryddige, men da kunne jeg bestemme, at alt skulle ryddes, nå virker det som om de gode tingene de lærte om ryddighet er ukjent/ fremmed..?:-(

Jeg tror det er ganske vanlig. Jeg har ikke noen forklaring. Vi har to tenåringer og de er ganske forskjellige. Altså er det ikke bare oppdragelsen heller.

Jeg var på et foresdrag hvor en psykolog (Hedvig Montgomery) snakket om tenåringer. Hun sa at det skjer en voldsom utvikling i hjernen en periode. I den perioden har teåringer tungt for å lære og er sløve. Hun sa også at en viss grad av sosial angst og usikkerthet er en normaltilstand for en tenåringer.

Man må være litt tålmodig, men jeg vil ikke la være å stille krav.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Jeg tror det er ganske vanlig. Jeg har ikke noen forklaring. Vi har to tenåringer og de er ganske forskjellige. Altså er det ikke bare oppdragelsen heller.

Jeg var på et foresdrag hvor en psykolog (Hedvig Montgomery) snakket om tenåringer. Hun sa at det skjer en voldsom utvikling i hjernen en periode. I den perioden har teåringer tungt for å lære og er sløve. Hun sa også at en viss grad av sosial angst og usikkerthet er en normaltilstand for en tenåringer.

Man må være litt tålmodig, men jeg vil ikke la være å stille krav.

Klokt, og helt enig. Jeg hørte - også av en psykolog på seminar - at det å gå fra barn til voksen best kan beskrives som en indre krig, og at det å få rom til å krige og møte kjærlighet og veiledning i form av korreksjon er like essensielt som det å få trygghet og kjærlighet fra 0-2 år. Det to viktigste fasene i utvikling for mennesket, sa hun. Jeg syns det virker svært riktig. Nå når jeg ser min egen flotte, rolige, trygge og snille voksne jr i dag er jeg glad vi gjorde som dere :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å støvsuge en gang i uken, men får det sjeldent til. Men minst annen hver uke. Vasker badene ca hver 14 dag, men kan gå lenger også fordi det er bare meg her og jeg er ofte deprimert. Gulvene tar jeg bare av og til. Vet egentlig ikke hvor ofte. Tror det var sånn seks uker siden sist da jeg vasket 18 mai. Igjen så er det jo mest bare meg her. Har jo guttene en ettermiddag i uken og en overnatting annen hver helg, men det holder å støvsuge. Hvis de griser flekker på gulvet så tørker jeg det opp. 

Det er alltid strøkent her når jeg har besøk da. Det er ikke så ofte, men da rydder jeg alltid opp. 

Soverommet mitt ser ofte ut som et krigsområde. Fullt av klær på gulvet. Det rydder jeg i forkant av hver støvsuging. Jeg er en skikkelig rotete person. Som har lært meg å være mindre rotete. 

Hvordan jeg har det inni meg reflekterer gjerne hvordan det ser ut i huset. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine barn har flyttet hjemmefra og jeg har bodd alene en stund.  Min datter var slik at hvis hun ordnet seg en brødskive på kjøkkenet så rotet hun til og med på baderommet også😋

Jeg er ikke rotete, og når jeg bor alene så feier jeg kjøkkengulvet når jeg trenger det.  Våtmopper engang i blant og vasker det ordentlig innimellom.  Baderommet tar jeg etter behov.  Doen vasker jeg ofte, men gulvet tar jeg våtmopp over engang i blant som kjøkkenet.  Vasken vaskes ved behov.  Stua og soverom tørrmopper jeg og støvsuger når det trenges.  Dette fungerer bra for meg.

Anonymkode: ccf66...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 31.5.2020 den 11.19, Grendel skrev:

Jeg tror det er ganske vanlig. Jeg har ikke noen forklaring. Vi har to tenåringer og de er ganske forskjellige. Altså er det ikke bare oppdragelsen heller.

Jeg var på et foresdrag hvor en psykolog (Hedvig Montgomery) snakket om tenåringer. Hun sa at det skjer en voldsom utvikling i hjernen en periode. I den perioden har teåringer tungt for å lære og er sløve. Hun sa også at en viss grad av sosial angst og usikkerthet er en normaltilstand for en tenåringer.

Man må være litt tålmodig, men jeg vil ikke la være å stille krav.

 

Ok 

takk for svaret ditt. Jeg har tenkt i de samme baner, i tillegg modnes jo frontallapp ulikt, men jeg er jo selv mer» utviklingshemmet «, forstå meg rett, enn mine barn, og aldri noen gang i mitt liv, har jeg vært likegyldig med rot, plikter, orden eller rutiner!

mine omgivelser er preget av orden, struktur, ryddighet, pliktoppfyllenhet m.m

mine barn oppfører seg på det materielle plan og vedrørende pliktoppfyllelse, ansvarsfølelse og hardtarbeidenthet som om de er dysosiale.:-(

alle unntatt min ene sønn som ligner mest på meg.

jeg kan ikke forstå hvordan de kan ha blitt så late, slurvete, lite på å se sitt eget ansvar ovenfor sine medmennesker?

de har selv fremsatt egne mistanker på om de har psykopatiske trekk, jeg har sagt , nei nei nei, for å berolige dem. Men jeg har jo selv tenkt, ja tenk om de har psykopatiske trekk:-(

så har jeg valgt å tenke på den sene modningen av frontallappen, som en bedre forklaring.

Jeg håper årene vil vise en endring, at det er frontallappen som bare er sent utviklet. I bakhodet mitt ligger tanker om at jeg er en curlingmor, som har sydd unødvendige puter under barnas armer.

😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.5.2020 den 11.19, Grendel skrev:

Jeg tror det er ganske vanlig. Jeg har ikke noen forklaring. Vi har to tenåringer og de er ganske forskjellige. Altså er det ikke bare oppdragelsen heller.

Jeg var på et foresdrag hvor en psykolog (Hedvig Montgomery) snakket om tenåringer. Hun sa at det skjer en voldsom utvikling i hjernen en periode. I den perioden har teåringer tungt for å lære og er sløve. Hun sa også at en viss grad av sosial angst og usikkerthet er en normaltilstand for en tenåringer.

Man må være litt tålmodig, men jeg vil ikke la være å stille krav.

 

Hei

mitt ene barn som ligner mest på meg, men har sosial angst , noe jeg aldri har hatt eller forstår meg på, er den eneste som føler på de medmenneskelige plikter, ansvar og relasjoner.

de andre, satt på spissen, driter i det meste, ( min opplevelse da) er sosiale selv om de har innleveringer og plikter som er viktigere,  klager, tar ikke særlig mye ansvar, er trøtte, trenger hjelp, trøst, støtte m.m stadig. De krever mye, men tar lite eget ansvar.

 

 

 

Anonymkode: b7c1f...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...