Gå til innhold

Mangel på følelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor blir jeg ikke påvirket følelsesmessig av ting som skjer rundt meg? Jeg er ikke der at jeg kan føle på så mye. Står ofte foran speilet og øver på forskjellige ansiktsutrykk slik at jeg kan virke litt som andre mennesker. Jeg smiler og slik foran andre når jeg må, men så fort jeg snur ryggen til, så er jeg slik som jeg beskriver. Helt flat i fjeset, ikke noe følelser, ikke noe mimikk. Det er ikke slik at jeg ikke eier følelser for jeg kan føle, men det er så lite at det ikke har noe betydning. Hvis 1 er ingen følelser  5 er normalt og 10 er masse følelser. Så er jeg på de gode dagene på 3 og på de dårlige dagene på 2. Hvordan får jeg mere følelser? Alkohol dreper følelsene mine, så dette er ikke et forslag som er aktuelt. Antidepressiva får jeg ikke fordi jeg sliter ikke med depresjon. Jeg kan prøve å gi noen konkrete eksempler slik at dere kanskje kan forstå problemstillingen min.  

  

Besto førerprøve og fikk bilsertifikatet. Gratulerer sa han, men jeg kjente ikke på noe spesielt. Heller ikke i ettertid. 

Mistet et familiemedlem, men alt var som normalt. Kjente ikke på noe sorg over dette selv om folk gråt i begravelsen. 

En venn tagget meg på et fcb innlegg der fokuset var på dyremishandling. Ikke en gang da greide jeg å føle, men jeg trykket på gråte knappen for å virke litt som de andre. Har heller aldri elsket noen eller vært betatt. Hva er mitt problem og hvordan kan man løse det? 

 

 

 

 

Anonymkode: 49fd8...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

har du alltid vært slik?

Anonymkode: f4310...5ca

Ikke når jeg var et barn, men etter at jeg kom opp i ungdomsårene. 

Anonymkode: 49fd8...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2020 den 5.39, AnonymBruker skrev:

Ikke når jeg var et barn, men etter at jeg kom opp i ungdomsårene. 

Anonymkode: 49fd8...63f

Hva var det som gledet eller gjorde deg trist eller sint da du var barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, Gondor skrev:

Hva var det som gledet eller gjorde deg trist eller sint da du var barn? 

Dra på shopping gjorde meg glad. Hvis jeg fikk kjeft og ble beskyldt for noe jeg ikke hadde gjort, så kunne jeg bli sint. Trist ble jeg når jeg så de voksne bli skuffet over meg for noe jeg ikke burde gjort. 

Anonymkode: 49fd8...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg lite følelser. Likegyldig til ting som skjer i livet. Oppturer og nedturer. Det er lite som kan vekke følelser hos meg. 

Anonymkode: 49fd8...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, Gondor skrev:

Føler du at du gjør ting mot deg selv som du ikke burde gjort?

 

Nei? 

Anonymkode: 49fd8...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei? 

Anonymkode: 49fd8...63f

Her blander jeg meg selv inn. Beklager. Dette handler om dine følelser eller mangel på dem. Kan du tenke deg noe som stimulerer følelseslivet ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Gondor skrev:

Her blander jeg meg selv inn. Beklager. Dette handler om dine følelser eller mangel på dem. Kan du tenke deg noe som stimulerer følelseslivet ditt? 

Nei jeg vet faktisk ikke om noe. Det er derfor jeg spør om råd fordi jeg vet ikke selv. 

Anonymkode: 49fd8...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...