Gå til innhold

Er det flere som fremdeles er redd for korona


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I starten var flere redd. Nå føler jeg meg alene. Andre ser på det som psykt å være redd fremdeles. Men med store risikofsktorer er det vanskelig å senke skuldrene ned. Dette går ut over psyken. 

Anonymkode: cc1f8...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Jeg er fortsatt forsiktig og tar forhåndsregler, har hjemmekontor. Det er ikke å være redd, det er å være rasjonell. Mange ser ut til å tro at faren er over nå. Det kan man håpe på, men det er alt for tidlig å konkludere med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei er ikke redd og tar ingen forholdsregler ut over å vaske henda før jeg drar til butikken, og etter å ha kommet hjem fra butikken. Mer tenker jeg ikke over det.

Anonymkode: d2992...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I starten var flere redd. Nå føler jeg meg alene. Andre ser på det som psykt å være redd fremdeles. Men med store risikofsktorer er det vanskelig å senke skuldrene ned. Dette går ut over psyken. 

Anonymkode: cc1f8...a63

Jeg tenker lite på det, bortsett fra at jeg er nøye med å følge de forholdsreglene som er satt på jobben. Vi blir oppfordret til å sprite bordflater i rom vi har brukt til møter, tastaturer i møterommene, håndtak på kaffetrakter osv. Jeg er nok også mer påpasselig fortsatt med å holde avstand til andre i butikker og lignende, - ser at enkelte blir stresset dersom man lar være. Er ikke opptatt av at jeg ikke må bli smittet selv, men ønsker å vise hensyn til andre ved å følge smittereduserende retningslinjer. . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært direkte redd for å bli syk, men da jeg fant ut at også folk utenfor risikogruppene, kunne bli alvorlig syke, ble jeg litt mer opptatt av å holde meg selv frisk og ikke bare unngå å eventuelt smitte andre. Det var det jeg var litt bekymret for i begynnelsen. Problemet hvis jeg blir skikkelig syk er at da må hundene til foreldrene mine og dermed risikerer jeg å smitte dem via pelsen til hundene. Og det vil jeg jo ikke. Jeg holder fortsatt avstand og spriter hendene når jeg har vært i butikken. Nå tror jeg egentlig ikke det er noe smitte i kommunen, men det berømte hyttefolket, stikker jo innom butikken her når de er på vei til hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer nok til å være forsiktig helt til en evnt vaksine eller behandling kommer. Men jeg er litt lysere til sinns enn i mars.

Anonymkode: b6e13...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd, men forsiktig likevel for jeg har flere ganger sett andre som ikke er forsiktig. Går inn i butikker uten å vaske eller sprite hendene nei der er jeg flink. Kjøpte 1 liter håndsprit jeg har hjemme som jeg bruker også, men så er jeg i risikogruppene og holder avstand fra folk noe som ikke alltid er like lett når enkelte andre ikke holder avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, aa-k-j skrev:

Jeg er ikke redd, men forsiktig likevel for jeg har flere ganger sett andre som ikke er forsiktig. Går inn i butikker uten å vaske eller sprite hendene nei der er jeg flink. Kjøpte 1 liter håndsprit jeg har hjemme som jeg bruker også, men så er jeg i risikogruppene og holder avstand fra folk noe som ikke alltid er like lett når enkelte andre ikke holder avstand. 

Hehe, jeg dobbeltspriter meg hele tiden for å unngå det du ser. Altså jeg er hos legekontoret to ganger i uken. Der spriter jeg meg før jeg går inn og når jeg er gått ut. Så går jeg til butikken som er i samme bygget, men for å ikke virke uhygienisk så spriter jeg meg selv om det er 10 sekunder siden sist. Kun for syns skyld. 😛

Til spørsmålet: Nei i min by er det null registrerte smittede. De 36 som har vært registrert smittet er friskmeldt, så jeg er ikke redd. Men jeg er realistisk også. Smitten kan likevel være i byen og kan blomstre opp. Så jeg tar nå mine forholdsregler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

I starten var flere redd. Nå føler jeg meg alene. Andre ser på det som psykt å være redd fremdeles. Men med store risikofsktorer er det vanskelig å senke skuldrene ned. Dette går ut over psyken. 

Anonymkode: cc1f8...a63

Ikke redd, men har det i bakhodet hele tiden og tar mange forhåndsregler.

Anonymkode: f924d...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd, men gjør rimelige ting for å beskytte meg mot smitte: 

1. Ikke omgås syke mennesker

2. Unngå store folkemengder om jeg kan.

3. Vaske hendene mine ofte, eller bruke sprit, og ikke ta meg i ansiktet eller bite negler. 
 

4. Holde anbefalt avstand til andre mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Glitter skrev:

Hehe, jeg dobbeltspriter meg hele tiden for å unngå det du ser. Altså jeg er hos legekontoret to ganger i uken. Der spriter jeg meg før jeg går inn og når jeg er gått ut. Så går jeg til butikken som er i samme bygget, men for å ikke virke uhygienisk så spriter jeg meg selv om det er 10 sekunder siden sist. Kun for syns skyld. 😛

Til spørsmålet: Nei i min by er det null registrerte smittede. De 36 som har vært registrert smittet er friskmeldt, så jeg er ikke redd. Men jeg er realistisk også. Smitten kan likevel være i byen og kan blomstre opp. Så jeg tar nå mine forholdsregler. 

Ja det er fremdeles mange som er veldig flinke og det er veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...