Gå til innhold

Kupton du som snakket om gener som plutselig slår seg på (autisme)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du skrev i en annen tråd at en normal 3åring plutselig kan bli autistisk pga gener som slår seg på, men disse autismegenene slår de seg alltid på ved 3årsalderen eller kan man få plutselig bli autistisk ved f.eks 10 årsalderen også?

Anonymkode: de430...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette er fremtidens forskning og jeg har sagt dette mange ganger, min teori er et midthjernen er fult utviklet ved fødsel, mens det er ikke alle de andre hjernesenterne. Etterhvert som de utvikler seg vil de bli mer komplekse og gi mer midthjernebelastning og når belastningen på midthjernen blir for mye som i dette tilfellet var ved treårsalder må midthjernen begynne å sortere overbelastende informasjon vekk og man får autisme. 

Anonymkode: d3067...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎31‎.‎05‎.‎2020 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Du skrev i en annen tråd at en normal 3åring plutselig kan bli autistisk pga gener som slår seg på, men disse autismegenene slår de seg alltid på ved 3årsalderen eller kan man få plutselig bli autistisk ved f.eks 10 årsalderen også?

Anonymkode: de430...ba8

Jeg har mistanke om at du mangler de grunnleggende kunnskapene som er nødvendig for å forstå dette, men jeg skal prøve en gang til. Når en person får hjerteinfarkt 60 år gammel grunne påleiringer i blodårene, er det ikke slik at genene som regulerer dette "slo seg på" ved 59 eller 60 års alder. Genene har virket hele livet, og avleiringene har bygget seg opp gradvis inntil infarktet ble utløst. Det samme når en person får sin første episode av bipolar lidelse 20 år gammel. Genene har vært der hele tiden, men sykdomsgjennombrudd som fører til diagnose kom ved den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Jeg har mistanke om at du mangler de grunnleggende kunnskapene som er nødvendig for å forstå dette, men jeg skal prøve en gang til. Når en person får hjerteinfarkt 60 år gammel grunne påleiringer i blodårene, er det ikke slik at genene som regulerer dette "slo seg på" ved 59 eller 60 års alder. Genene har virket hele livet, og avleiringene har bygget seg opp gradvis inntil infarktet ble utløst. Det samme når en person får sin første episode av bipolar lidelse 20 år gammel. Genene har vært der hele tiden, men sykdomsgjennombrudd som fører til diagnose kom ved den alderen.

Aldri hørt om noen som får autisme ved voksen alder.

Anonymkode: 618fd...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om noen som får autisme ved voksen alder.

Anonymkode: 618fd...083

Ikke jeg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Ikke jeg heller. 

Vel, diagnosen kan jo bli stilt i voksen alder, og dermed "får man det" i voksen alder. Og blir klar over det.

Jeg kjenner en voksen som fikk diagnosen aspergers, i voksen alder.

Anonymkode: f3b3b...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, kupton skrev:

Det er noe helt annet. 

Nei, faktisk ikke. 

Anonymkode: f3b3b...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, faktisk ikke. 

Anonymkode: f3b3b...2ce

Jo, når en får en sykdom og når en får diagnosen er to helt ulike saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, faktisk ikke. 

Anonymkode: f3b3b...2ce

På hvilken måte mener du at det ikke er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

image.png.f2d4b725482f3d0d553853cf70c4c2fe.png

Anonymkode: d9f4c...2a3

Hahaha

Anonymkode: d3067...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, kupton skrev:

Ikke jeg heller. 

Ok, så du har aldri hørt om noen som ble autistiske i voksen alder.. men er det ikke litt rart da at autismegenene KUN kan skru seg på i 3-4årsalderen? Hvis autisme kun handler om gener så burde det jo kunne skru seg på i voksen alder også eller i ungdomsårene.

Anonymkode: de430...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...