Gå til innhold

trenger hjelp, men hva og hvordan?


Gjest twisted

Anbefalte innlegg

Gjest twisted

Trenger sårt en liten tilbakemelding her.....

Saken er den at jeg rett og slett ikke klarer mer. Er totalt utslitt, og har nettopp sluttet på skolen (er 18) fordi jeg har slitt lenge psykisk. Klarte rett og slett ikke mer, enda det bare er 4uker igjen til russetid og vitnemål. Så nå står jeg her da, uten noe som helst. INgen jobb, ingen skole. Ingen venner eller familie som vet hvordan jeg har det. Ingen som kan forstå. Dagene går i ett, og er uendelig lange. Lange og tomme. Er redd dette ikke fører til noe bra... fører meg i helt gal retning, for jeg tok jo liksom fri fra skolen for å komme meg på beina igjen, men tror ikke jeg klarer det alene. :-(

Føler jeg må vekk nå, bort fra alt og alle. Et sted hvor jeg kan bearbeide tanker og følelser. Er det noen som vet om et ''hjem'' eller noe liknende (et ungdomshjem for ungdommer på min alder med psykiske problemer) eller noe hvor det går ann å få proffesjonell hjelp, hvile og komme seg opp igjen? Tilbake til livet? Kunne fått plass på noe innen barnevernet da jeg var 17, men mente jeg kunne klare meg selv. Så feil jeg tok....

Trenger seriøst hjelp, for jeg klarer ikke lenger alene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

All hjelpsøking starter hos fastlegen.

Ta fri, komme seg bort og lignende har jeg aldri sett positiv virkning av dersom en har en psykisk lidelse.

Noe annet er om en er frisk, men sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted

All hjelpsøking starter hos fastlegen.

Ta fri, komme seg bort og lignende har jeg aldri sett positiv virkning av dersom en har en psykisk lidelse.

Noe annet er om en er frisk, men sliten.

Hei, hei. Har nettopp bestillt time hos legen. Fikk time i uke 15. og holder nok ut til da.

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...