Gå til innhold

Ukeplan, dagbok, søvn


Fionys

Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppgave å lage en plan over ting jeg skal gjøre i løpet av en uke siden jeg sliter med det meste jeg skal gjøre. Det skal være en konkret ting hver dag, for eksempel mandag skal jeg brette klær, tirsdag skal jeg vaske gulvet i gange, onsdag skal jeg pante flasker. Så skal jeg også hver dag gjør en ting jeg liker, eller har likt som for eksempel gå tur, strikke, luke i blomsterbed, trene hunder. I tillegg skal jeg føre dagbok over hva jeg har gjort i løpet av dagen og hvordan jeg har følt meg i løpet av dagen. Den skal også være enkel og konkret. Skal også prøve å få orden på søvn med hjelp av medisiner.

Er det noen som har erfaring med dette? Hvordan har dere løst det med dagbok? Hvordan har det funket for dere? Har dere følt dere bedre etter en periode? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
14 timer siden, Fionys skrev:

Jeg har fått i oppgave å lage en plan over ting jeg skal gjøre i løpet av en uke siden jeg sliter med det meste jeg skal gjøre. Det skal være en konkret ting hver dag, for eksempel mandag skal jeg brette klær, tirsdag skal jeg vaske gulvet i gange, onsdag skal jeg pante flasker. Så skal jeg også hver dag gjør en ting jeg liker, eller har likt som for eksempel gå tur, strikke, luke i blomsterbed, trene hunder. I tillegg skal jeg føre dagbok over hva jeg har gjort i løpet av dagen og hvordan jeg har følt meg i løpet av dagen. Den skal også være enkel og konkret. Skal også prøve å få orden på søvn med hjelp av medisiner.

Er det noen som har erfaring med dette? Hvordan har dere løst det med dagbok? Hvordan har det funket for dere? Har dere følt dere bedre etter en periode? 

For meg så har det hjulpet å skrive ned ting. Det ga meg mer oversikt og innflytelse på livet mitt. Jeg bruker en bok som heter listelykke og den kan du skrive detaljert i.

Anonymkode: 3fcec...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg så har det hjulpet å skrive ned ting. Det ga meg mer oversikt og innflytelse på livet mitt. Jeg bruker en bok som heter listelykke og den kan du skrive detaljert i.

Anonymkode: 3fcec...439

Skal prøve å se på den boken. Jeg skal ikke skrive detaljer, men med enkle ord. Det går kanskje også an i den boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Fionys skrev:

Skal prøve å se på den boken. Jeg skal ikke skrive detaljer, men med enkle ord. Det går kanskje også an i den boka?

 Du kan skrive det du føler for og du kan også bruke farger hvis du synes at det er lettere. 

Anonymkode: 3fcec...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fionys skrev:

Jeg har fått i oppgave å lage en plan over ting jeg skal gjøre i løpet av en uke siden jeg sliter med det meste jeg skal gjøre. Det skal være en konkret ting hver dag, for eksempel mandag skal jeg brette klær, tirsdag skal jeg vaske gulvet i gange, onsdag skal jeg pante flasker. Så skal jeg også hver dag gjør en ting jeg liker, eller har likt som for eksempel gå tur, strikke, luke i blomsterbed, trene hunder. I tillegg skal jeg føre dagbok over hva jeg har gjort i løpet av dagen og hvordan jeg har følt meg i løpet av dagen. Den skal også være enkel og konkret. Skal også prøve å få orden på søvn med hjelp av medisiner.

Er det noen som har erfaring med dette? Hvordan har dere løst det med dagbok? Hvordan har det funket for dere? Har dere følt dere bedre etter en periode? 

Sånn rent praktisk kan det kanskje være greit å lage seg et skjema (eller bruke et regneark om man kan slikt) med kolonner og ruter for å krysse av når man har utført oppgaven. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka ser veldig bra ut, men tror den blir for omstendig for meg. Det må være kjempe enkelt slik at jeg klarer å fullføre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Sånn rent praktisk kan det kanskje være greit å lage seg et skjema (eller bruke et regneark om man kan slikt) med kolonner og ruter for å krysse av når man har utført oppgaven. :) 

Høres ut som en god idè, må se hva jeg får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...