Gå til innhold

Venn snakket om Asperger..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var på besøk i kveld og en venn begynte å snakke om en person. Personen ble omtalt litt negativt, lettere tilbakestående. «Tror det er noe Asperger».   Og jeg dette er en god venn som har kjent meg lenge. Saken er at jeg har Asperger!! 
Dette har jeg ikke sagt og nå så jeg en grunn. Kommer enten til å nekte for at jeg har det eller begynne å slutte å være med meg om jeg sier jeg har det. 
Jeg har flere venner, ene studerer til psykolog. Har også snakket om Asperger negativt. Broren hans var tema, for han hadde en bror som aldri var sosial. Selv er han veldig sosial, mens broren foretrakk å være hjemme og lese. Så sa han «altså han har ikke sånn Asperger» men han er litt over snittet usosial.

Ingen av disse vet jeg har det! 
 

Virker jeg virkelig så oppegående at de ikke mistenker det liksom? 

Anonymkode: 305f1...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på besøk i kveld og en venn begynte å snakke om en person. Personen ble omtalt litt negativt, lettere tilbakestående. «Tror det er noe Asperger».   Og jeg dette er en god venn som har kjent meg lenge. Saken er at jeg har Asperger!! 
Dette har jeg ikke sagt og nå så jeg en grunn. Kommer enten til å nekte for at jeg har det eller begynne å slutte å være med meg om jeg sier jeg har det. 
Jeg har flere venner, ene studerer til psykolog. Har også snakket om Asperger negativt. Broren hans var tema, for han hadde en bror som aldri var sosial. Selv er han veldig sosial, mens broren foretrakk å være hjemme og lese. Så sa han «altså han har ikke sånn Asperger» men han er litt over snittet usosial.

Ingen av disse vet jeg har det! 
 

Virker jeg virkelig så oppegående at de ikke mistenker det liksom? 

Anonymkode: 305f1...9bc

Du har flere venner så.

Anonymkode: 1c23c...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har flere venner så.

Anonymkode: 1c23c...15d

Men så fort Asperger nevnes så blir det sett på som tilbakestående. Det er fordi det er bare de hardt rammede som synes tydeligvis ? 

Anonymkode: 305f1...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så fort Asperger nevnes så blir det sett på som tilbakestående. Det er fordi det er bare de hardt rammede som synes tydeligvis ? 

Anonymkode: 305f1...9bc

Det skyldes kunnskapsløshet.

Anonymkode: 1c23c...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke alltid se det på stående fot hos noen nei. At jeg er annerledes merker jo de som kjenner meg, men er ikke sånn at de har tenkt at jeg åpenbart er innenfor autismespektrumet. Har jo lurt noen ganger på om jeg har diagnosen, men to utredninger viser jo det og jeg ser jo at jeg har mange av symptomene. 

Men verken du eller jeg er tilbakestående av den grunn. At noen omtaler AS negativt er selvsagt synd. Prøv å hev deg over det. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...