Gå til innhold

Kritiserer du Sjaman Durek, er du rasist (Mener 'ex-Prinsesse' Martha)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her er et par av gullkornene fra Sjaman Durek, som noen har kritisert (men muligens bare på grunn av rasisme):

- Det er selvpåført når barn får kreft

- Kan helbrede kreft

- Ikke ta cellegift, det er bare grådige farma folk som vil tjene penger på folk med kreft (i motsetning til han selv...)

- Vet mantraer som kan stanse koronaviruset fra å innta kroppen din 

- Han visste at 11. september terroraksjonen skulle skje men valgte å ikke gi beskjed til myndighetene !!!

+ masse annet som jeg ikke husker i farta bare å google om du trenger mer :) 

https://www.vg.no/rampelys/i/mRkGlv/prinsesse-martha-louise-med-aapenhjertig-rasisme-oppgjoer

Men når folk da tar avstand fra han, på grunn av hans ufyselige handlinger, så er det BEVIS på at de er rasister.

Er det dette det er demonstrasjoner for, er alle slemme ting som skjer mot svarte, alltid skjer på grunn av rasisme og aldri individet selv eller andre årsaker enn rasisme ?

Og la oss si Martha får det som hun vil, et forbud mot all kritikk av "svarte" folk. Hvor mange barn med kreft vil se at sjamanen ikke får kritikk og dermed oppfatte at samfunnet er enig med han at han er skyld i sin kreft. Hvor mange vil tro at de er beskyttet mot koronaviruset og dermed smitte en bestemor etc. Hvor mange vil slutte med cellegiften og dø av kreft unødvendig fordi samfunnet tiet stille mens slikt ble spredt.

Hvor mange liv er det verdt å ofre, for at alle svarte skal unngå alt av ubehageligheter og kritikk? Hva er "the end game" her, til denne "antirasisme" bevegelsen ?

 

Hva mener dere? Har Martha et poeng?  Kjør debatt !

Anonymkode: dc8de...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror Martha tenker på at han har fått ord etter seg om hudfarge osv. Det er jo ikke fint. Men jeg tror at iblant så overreagerer man.  

Jeg kjenner en mørk person som fortalte at en person i kretsen vår var rasist. Jeg har overhodet ikke fått det inntrykket av vedkommende. Og jeg tror mer at det er noe hun forestiller seg. 

Dette med sjaman / overtroen osv er noe jeg overhodet ikke tror noe på. Håper at de kan forsøke å holde det for seg selv. Men mye som kommer ut i pressen er feil sier de. Det er mye som de aldri har sagt.  Så jeg bryr meg ikke med det. Men jeg er glad for at det ikke er Martha som arver kongehuset. Men hun må få bli respektert som hun er uten at folk skal plage henne. 

 

Anonymkode: c99f0...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er et par av gullkornene fra Sjaman Durek, som noen har kritisert (men muligens bare på grunn av rasisme):

- Det er selvpåført når barn får kreft

- Kan helbrede kreft

- Ikke ta cellegift, det er bare grådige farma folk som vil tjene penger på folk med kreft (i motsetning til han selv...)

- Vet mantraer som kan stanse koronaviruset fra å innta kroppen din 

- Han visste at 11. september terroraksjonen skulle skje men valgte å ikke gi beskjed til myndighetene !!!

+ masse annet som jeg ikke husker i farta bare å google om du trenger mer :) 

https://www.vg.no/rampelys/i/mRkGlv/prinsesse-martha-louise-med-aapenhjertig-rasisme-oppgjoer

Men når folk da tar avstand fra han, på grunn av hans ufyselige handlinger, så er det BEVIS på at de er rasister.

Er det dette det er demonstrasjoner for, er alle slemme ting som skjer mot svarte, alltid skjer på grunn av rasisme og aldri individet selv eller andre årsaker enn rasisme ?

Og la oss si Martha får det som hun vil, et forbud mot all kritikk av "svarte" folk. Hvor mange barn med kreft vil se at sjamanen ikke får kritikk og dermed oppfatte at samfunnet er enig med han at han er skyld i sin kreft. Hvor mange vil tro at de er beskyttet mot koronaviruset og dermed smitte en bestemor etc. Hvor mange vil slutte med cellegiften og dø av kreft unødvendig fordi samfunnet tiet stille mens slikt ble spredt.

Hvor mange liv er det verdt å ofre, for at alle svarte skal unngå alt av ubehageligheter og kritikk? Hva er "the end game" her, til denne "antirasisme" bevegelsen ?

 

Hva mener dere? Har Martha et poeng?  Kjør debatt !

Anonymkode: dc8de...eba

Herregud, ordet rasisme har mistet all betydning nå. Her skal det tydeligvis smis mens jernet er varmt og black lives matter oppstyret pågår. Kan hun ikke få en voksen til å hjelpe seg med offentlig kommunikasjon?

Anonymkode: 66b1e...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere? Har Martha et poeng?  Kjør debatt !

Anonymkode: dc8de...eba

Mannen er jo sprøyte gal (og jeg tror på mye!), men at han kan være utsatt for rasisme er vel ikke usannsynlig. Allikevel er det ikke rasisme dersom noen stiller spørsmålstegn ved det han gjør og sier. Det er unektelig en del som trekker rasismekortet så fort noen kritiserer det de sier eller gjør uten at det overhodet er rasistisk ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener at Martha var ganske balansert i sine betraktninger. At hun tok selvkritikk på å innerst inne være litt sløv i forhold til urett som rammer andre.Som en norsk forfatter sa:» du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv». Og man kan jo stille spørsmål ved hva rasisme egentlig er. Kanskje vi alle har noen tanker og holdninger til ulike grupper i samfunnet som ikke tåler dagens lys.  Durek har mange rare meninger men jeg tror absolutt at det at han er mørkhudet forverrer situasjonen. Det er nok mange som gremmes over tanken på at en svart mann har fått innpass i et kongehus som vi regner som det norskeste av det norske. 

Anonymkode: 1389a...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke lest artikkelen. Jeg er ingen fan av såpeoperaer. Det er mulig Shaman Durek har vært utsatt for rasisme fordi han er sammen med Mærta, det er nok mange "mørkemenn" som misliker det att hun har funnet seg en afro-amerikaner. Men det å kritisere de stupide utsagnene han kommer med er ikke rasisme. Det er logikk. For øvrig driter jeg i privatlivet til Mærta. Og Haakon, og resten av den priveligerte kongefamilien. Det er blitt ett fesjå. Eller det har det sikkert alltid vært. Republikk takk!

 

Antirasister er en egen folkegruppe. De er millitante og virker å ha mange meninger som går utover det enkle det burde bety: nemlig å være i mot rasisme. Det er ikke mange som er "for rasisme".

 

For øvrig mener jeg rasismen i Oslo øst, der etniske norske blir ranet av innvandrere, og der norske gutter ikke for date muslimske kvinner osv, er ett problem som ignoreres. Hadde "antirasistene" turt å ta i den problematikken hadde de fått mer respekt av meg. Men det gjør de altså ikke. De er altså ikke ekte anti rasister, men for positiv forskjellsbehandling av folk med annen kultur. Ergo er de pr definisjon rasister selv.

Anonymkode: 94558...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 Martha har skrevet at mye av det pressen sier er tull.  Så mye kan være feilaktig.  

Anonymkode: c99f0...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, å kritisere utsagn til noen er ikke rasistisk. Syns også det blir tull å si at vi ikke hadde reagert dersom han var hvit, for det hadde vi. Mette Marit fikk også gjennomgå en periode da hun skulle belære det norske folket om å tenke på de fattige, mens hun selv shoppet svindyre vesker og klær på skattebetalernes regning.  Og Mette Marit er etter hva jeg kan se, hvit! Kan man ikke si ifra til mørkhuda mennesker uten å være rasist , så er det ikke rart det blir som det blir. Mange av dem må slutte å spille ofre i enhver situasjon. Noen ganger kan de også være dirkete dumme og fortjene å få høre det, akkurat som alle andre. Bør selvsagt ikke nevne hudfargen deres da det blir usaklig og rasistisk. Men skal vi først være så hårsåre så får det bli slutt på å kalle blondiner dumme også da, og kalle naive for blåøyde. Skikkelig rasistisk ass! Føler meg truffet her😂 

Endret av Chris1981
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja hvis Durek var hvit så hadde vi reagert uansett. Tror vi reagerer mye på at han er en sjaman. Det er litt for spesiellt for oss. 

Anonymkode: c99f0...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2020 den 10.32, AnonymBruker skrev:

 Kan hun ikke få en voksen til å hjelpe seg med offentlig kommunikasjon?

Anonymkode: 66b1e...c98

Godt forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2020 den 13.50, AnonymBruker skrev:

 Martha har skrevet at mye av det pressen sier er tull.  Så mye kan være feilaktig.  

Anonymkode: c99f0...0ea

Det er jo videoer av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...