Gå til innhold

Er det verdt å risikere liv og helse- demostrasjonene i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/tankelost/72539674

Jeg ble rett og sett irritert av å se dette! Mener at der er ansvarsløst å sette folks liv og helse på spill. 

Anonymkode: 15021...3f8

Tenker at mitt liv er ikke noe mere verdt enn andres. Mennesker med mørk hud blir drept og utøvd vold mot. Det skjer overalt i verden. Jeg hadde kanskje fått hjelp på sykehuset hvis jeg hadde blitt alvorlig syk av Covid19, men hvem skal hjelpe alle de som blir drept uten grunn? Det er noe jeg har tenkt veldig lenge på. Jeg skal bruke en maske og hansker under demonstrasjonen også kommer jeg til å bruke antibac og sette meg selv i en frivellig karantene. Ser ingen grunn til å ikke kunne dra. 

Anonymkode: a62a8...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

De tror det er maks 550 smittsomme korona tilfeller i Norge nå. Så det kan være det går uten noen særlig økt smitte. Men det er dumt ja.

 

Men antirasister er veldig protestvillige, de har store nettverk, så jeg er ikke overrasket over att så mange kom. De er vel de mest organiserte demonstrantene som finnes i Norge.

Personlig synes jeg det er dumt av smittevernhensyn, men noen føler seg hevet over alt. Spesielt protestgrupper på ytre venstre fløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er idiotisk.

Anonymkode: c1631...e3f

Synes det samme. For hvorfor skal de ytterligere risikere liv og helse til folk. Det er tragisk dette drapet i USA men de behøver ikke å risikere livene til flere uskyldige av den grunn. 

Anonymkode: 15021...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det samme. For hvorfor skal de ytterligere risikere liv og helse til folk. Det er tragisk dette drapet i USA men de behøver ikke å risikere livene til flere uskyldige av den grunn. 

Anonymkode: 15021...3f8

Så lenge man ikke har luftveisinfeksjoner og er flink til å bruke munnbind og vaske hendene, så ser jeg ingen grunn til å ikke kunne dra på en slik demonstrasjon. Vi risikerer jo også å smitte andre og å bli smittet når vi er på jobb/skole. 

Anonymkode: a62a8...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man ikke har luftveisinfeksjoner og er flink til å bruke munnbind og vaske hendene, så ser jeg ingen grunn til å ikke kunne dra på en slik demonstrasjon. Vi risikerer jo også å smitte andre og å bli smittet når vi er på jobb/skole. 

Anonymkode: a62a8...309

Da står vi neppe tett inntil hverandre og skriker.

Anonymkode: c1631...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da står vi neppe tett inntil hverandre og skriker.

Anonymkode: c1631...e3f

På skolen, så er det umulig å holde 1 meter avstand fordi bygningen er liten. Vi bruker heller ikke masker eller hansker, så jeg påstår at den demonstrasjonen jeg skal på er mindre farlig Mtp smittevern. 

Anonymkode: a62a8...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

 

En norsk lege som støtter. Livene deres er like mye verdt som våres. 

Anonymkode: a62a8...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

En norsk lege som støtter. Livene deres er like mye verdt som våres. 

Anonymkode: a62a8...309

So what. Helsemyndighetene mener noe annet.

Anonymkode: c1631...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man ikke har luftveisinfeksjoner og er flink til å bruke munnbind og vaske hendene, så ser jeg ingen grunn til å ikke kunne dra på en slik demonstrasjon. Vi risikerer jo også å smitte andre og å bli smittet når vi er på jobb/skole. 

Anonymkode: a62a8...309

Sett alle demonstranter i pålagt karantene og la dem ta evt. økonomisk konsekvenser selv.

Ellers gir de strenge smittevernstiltakene store konsekvenser for mange. Mennesker som ikke får tatt farvel med sine nærmeste.

https://www.tv2.no/nyheter/11470981/

Ønsker karantenefritak for å ta farvel med dødssyk stefar: – Det er fryktelig vondt

Anonymkode: 7f457...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett alle demonstranter i pålagt karantene.

Ja jeg er helt enig. Jeg skal i karantene etter den demonstrasjonen. Bare se de videoene fra stockholm, der utøver politiet fysisk vold på protestantene. Vi er desperate etter en endring! 

Anonymkode: a62a8...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er helt enig. Jeg skal i karantene etter den demonstrasjonen. Bare se de videoene fra stockholm, der utøver politiet fysisk vold på protestantene.

Og det er det nok en god grunn til.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er desperate etter en endring! 

Ja, vi trenger nok desperat en endring her i Scandinavia. 🤣

Anonymkode: c1631...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er det nok en god grunn til.

Ja, vi trenger nok desperat en endring her i Scandinavia. 🤣

Anonymkode: c1631...e3f

Når folk presterer med ord, så er det ikke greit å reagere med vold. Er en grunn til at vi risikerer liv og helse for å få stopp på slike ting. 

Anonymkode: a62a8...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, vi trenger nok desperat en endring her i Scandinavia. 🤣

Anonymkode: c1631...e3f

Det har ikke noe å si om rasismen foregår i Tyrkia, USA eller Italia. Det viktigste er at det skjer og da må vi sette foten ned. Vi som ikke synes at det er greit. 

Anonymkode: a62a8...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når folk presterer med ord, så er det ikke greit å reagere med vold. Er en grunn til at vi risikerer liv og helse for å få stopp på slike ting. 

Anonymkode: a62a8...309

De protesterer nok med mer enn ord.

Anonymkode: c1631...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke noe å si om rasismen foregår i Tyrkia, USA eller Italia. Det viktigste er at det skjer og da må vi sette foten ned. Vi som ikke synes at det er greit. 

Anonymkode: a62a8...309

 Det hjelper ikke en dritt om dere demonstrerer her. Det eneste dere oppnår er at smitten blusser opp. 

Anonymkode: c1631...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En norsk lege som støtter. Livene deres er like mye verdt som våres. 

Anonymkode: a62a8...309

Om han ikke mister autorisasjonen for det der, så vet ikke jeg hva som skal til. Noe av det sykeste jeg har hørt på lenge. 

Jeg støtter fullt og helt ut, at midt under et utbrudd av et meget dødelig og meget smittsomt virus, som vi enda ikke har funnet en bra medisin eller vaksine mot, skal folk samles i store grupper og skrike ut og smitte hele byen med dette dødelige viruset, fordi.....gode grunner

Det har dødd 110'000 i USA av viruset så langt, med bare rundt 5%? smittede (vi vet ikke helt enda). Vi snakker en lege som altså forsvarer at flere hundre tusen mennesker til unødig skal dø, fordi "noen har vært rasistiske" i USA.

Kanskje legen bør vurdere, om det finnes andre måter å adressere sakene og få til endring på, enn å drepe millioner av samfunnets mest sårbare mennesker ?

Hva har skjedd med Norge ?

Anonymkode: 90e23...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

De tror det er maks 550 smittsomme korona tilfeller i Norge nå. Så det kan være det går uten noen særlig økt smitte. Men det er dumt ja.

 

Men antirasister er veldig protestvillige, de har store nettverk, så jeg er ikke overrasket over att så mange kom. De er vel de mest organiserte demonstrantene som finnes i Norge.

Personlig synes jeg det er dumt av smittevernhensyn, men noen føler seg hevet over alt. Spesielt protestgrupper på ytre venstre fløy

Tenker de da på ikke symtpomske da eller? For litt rart om vi har flere som smitter enn vi har koronatilfeller pr i dag.

Anonymkode: 1b8a1...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...