Gå til innhold

Politiet i USA


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

De virker som veldig militiante. De drar våpen med en gang, og flagger ned folk for små ting. Også bruker de mye maktmidler. Floyd døde helt uten grunn. Det er ikke noe logikk å holde en mann med kneet mot bakken. I går så vi de dytte en eldre mann som falt og slo seg skikkelig og blødde ut øret. Disse idiotene i USA virker altfor brutale. Jeg er glad vi ikke har slikt politi i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frykt, inkompetanse og skytevåpen. Noen har bare et ni ukers kurs før de får utdelt en pistol og blir sendt ut for å bekjempe væpnede gjenger.

Ikke at det er en unnskyldning for å sitte med hendene i lomma og kneet på nakken til Floyd i over 8 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er knalltøft for fattige folk i USA (uansett "rase", men det er flere svarte som er fattige), derfor tyr mange til gjenger (med våpen) og dopbruk (som har bvirkninger som å gå til angrep på politi og kriminelle handlinger for å få tak i dop) og dopsalg (som ofte fører til at du blir drept av konkurrerende gjenger)

Derfor har politiet et umulig klientell.

Dersom du vil redusere dødsfall kan noen ytterst få hindres gjennom bedre trening (som den siste saken), men for 99% av dødsfallene må holdninger/handlinger hos klientellet endres (som f.eks ikke dra "ting" opp av buksa mens du løper fra politiet som vet du er et gjengmedlem, ELLER ikke bli et gjengmedlem), som vil kreve strukturelle endringer i samfunnet (kanksje mer sikkerhetsnett ala Norge) MEN også at holdninger til enkelte miljøer endres. Bla.a må folk slutte å motsette seg arrest hele tiden, det gjør politiets jobb umulig og fører til at de bruker mer makt, som øker risiko for uheldige utfall. Mener du du ble arrestert urettmessigt tar du det opp med retten i etterkant.

Å skylde på rasisme er en så grov forenkling at det gjør ingenting for å løse problemene for fattige i USA. Så det er synd at det er fokuset alltid.

Anonymkode: 0f2e3...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Grendel skrev:

Frykt, inkompetanse og skytevåpen. Noen har bare et ni ukers kurs før de får utdelt en pistol og blir sendt ut for å bekjempe væpnede gjenger.

Ikke at det er en unnskyldning for å sitte med hendene i lomma og kneet på nakken til Floyd i over 8 minutter.

Men han som tok livet av Floyd hadde visstnok 18 (ATTEN!) anmerkninger på seg for å være voldsom! 18! Burde jo vært tatt ut av tjeneste for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Lillemus skrev:

Men han som tok livet av Floyd hadde visstnok 18 (ATTEN!) anmerkninger på seg for å være voldsom! 18! Burde jo vært tatt ut av tjeneste for lenge siden.

Derek Chauvon hadde 18 klager i løpet av 19 år. 2-3 av dem fikk han strekk for. Det sier meg egentlig ingen ting. Jeg vet ikke hva som er normalt. 

Han er klart hovedandvarlig her. En hadde jobbet i kun fire dager. En annen var på sitt tredje skift noensinne. De var på begge på opplæring av Chauvin. Ut fra det jeg har lest synes jeg ferskinger burde gå fri og at han burde dømmes for uaktsomt drap. De andre var bekymret for om Floyd ble kvalt, men Chauvin forsikret om at det var ok siden han (Floyd) snakket greit.  Jeg tror ikke mange ferske politimenn ville overkjørt mentoren sin i en sånn situasjon. Folk flest er ikke sånn. 

https://edition.cnn.com/2020/06/05/us/minneapolis-officers-background-george-floyd-trnd/index.html

Jeg får litt avsmak av at en hel verden er skråsikre på at alle fire må dømmes. Det er retten som må avgjøre det, og ikke en mobb på gata.

Samtidig er det jo sånn at mye feies under teppet hvis ingen protesterer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Grendel skrev:

Derek Chauvon hadde 18 klager i løpet av 19 år. 2-3 av dem fikk han strekk for. Det sier meg egentlig ingen ting. Jeg vet ikke hva som er normalt. 

Han er klart hovedandvarlig her. En hadde jobbet i kun fire dager. En annen var på sitt tredje skift noensinne. De var på begge på opplæring av Chauvin. Ut fra det jeg har lest synes jeg ferskinger burde gå fri og at han burde dømmes for uaktsomt drap. De andre var bekymret for om Floyd ble kvalt, men Chauvin forsikret om at det var ok siden han (Floyd) snakket greit.  Jeg tror ikke mange ferske politimenn ville overkjørt mentoren sin i en sånn situasjon. Folk flest er ikke sånn. 

https://edition.cnn.com/2020/06/05/us/minneapolis-officers-background-george-floyd-trnd/index.html

Jeg får litt avsmak av at en hel verden er skråsikre på at alle fire må dømmes. Det er retten som må avgjøre det, og ikke en mobb på gata.

Samtidig er det jo sånn at mye feies under teppet hvis ingen protesterer.

 

 

 

Er enig. Hvorfor skal en urett rettferdiggjøre en annen urett. Det er mye dobbeltmoral ute å går.

Anonymkode: 91942...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎06‎.‎06‎.‎2020 den 14.56, Lillemus skrev:

Men han som tok livet av Floyd hadde visstnok 18 (ATTEN!) anmerkninger på seg for å være voldsom! 18! Burde jo vært tatt ut av tjeneste for lenge siden.

Utdannelse innebærer ikke minst dannelse. Hadde han hatt 3 års utdannelse slik vi har i Norge, og ikke ni uker som i USA, hadde han hatt en bedre kompetanse til å løse slike saker uten overdreven bruk av makt.

Når vi vet hvem de er de som klager på politiet, er ikke en klage i året noe å bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Det er en mikstur her...

Politiutdanningen er ca 3 år for KORT... + at det er mer kriminalitet i USA. Det er mer vold, flere våpen og alvorlige forbrytelser. Det blir en ond sirkel.

Man kan ikke gå rundt og klappe farlige kriminelle på hodet og si "fy, sånn må du ikke gjøre", det funker ikke. Samtidig så overdriver mange politifolk og de dreper jo både uskyldige og skyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, kupton skrev:

Utdannelse innebærer ikke minst dannelse. Hadde han hatt 3 års utdannelse slik vi har i Norge, og ikke ni uker som i USA, hadde han hatt en bedre kompetanse til å løse slike saker uten overdreven bruk av makt.

Når vi vet hvem de er de som klager på politiet, er ikke en klage i året noe å bry seg om.

Det sies at de gjerne velger folk med lav IQ til å bli politifolk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som de kan null om konflikthåndtering, men i stedet eskalerer situasjoner raskt som så ender i rene barslagsmål. 

Anonymkode: b8693...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...