Gå til innhold

Kupton: Zyprexa og leddsmerter?


bibben

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp økt Zyprexadosen og merker samtidig økte leddsmerter. Er også veldig stiv i leddene (f.eks. vanskelig å strekke ut albuene). Er det en sammenheng tror du? Noe ala det som Trilafon kan gi? Det er særlig om morgenen dette er vondt og påfallende. Jeg tar for øvrig Risperdal og Lamictal i tillegg til medisiner for somatiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Jeg fikk vondt i ledd og muskler på 150 mg xeplion,men de påstod det ikke var bivirkninger. Men det forsvant når jeg sluttet å ta det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, bibben skrev:

Jeg har nettopp økt Zyprexadosen og merker samtidig økte leddsmerter. Er også veldig stiv i leddene (f.eks. vanskelig å strekke ut albuene). Er det en sammenheng tror du? Noe ala det som Trilafon kan gi? Det er særlig om morgenen dette er vondt og påfallende. Jeg tar for øvrig Risperdal og Lamictal i tillegg til medisiner for somatiske ting.

Zyprexa kan gi leddsmerter, men at en liten økning av dose er kanskje ikke den mest sannsynlige årsaken. Hva med hagearbeid eller andre situasjoner hvor du for eksempel har vært anspent?

Anonymkode: 03973...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.6.2020 den 12.40, bibben skrev:

Jeg har nettopp økt Zyprexadosen og merker samtidig økte leddsmerter. Er også veldig stiv i leddene (f.eks. vanskelig å strekke ut albuene). Er det en sammenheng tror du? Noe ala det som Trilafon kan gi? Det er særlig om morgenen dette er vondt og påfallende. Jeg tar for øvrig Risperdal og Lamictal i tillegg til medisiner for somatiske ting.

Hvorfor i alle dager går du på 2 forskjellige antipsykotika?

Anonymkode: 95c50...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager går du på 2 forskjellige antipsykotika?

Anonymkode: 95c50...f6d

Det er mange som gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager går du på 2 forskjellige antipsykotika?

Anonymkode: 95c50...f6d

Antipsykotikum virker på ulike måter. Noen demper uro, andre reduserer tendens til hypomani osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Marye skrev:

Går på 2 jeg og

Gikk på tre en stund, men to var bare for å sove på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er mange som gjør det. 

 

26 minutter siden, Marye skrev:

Går på 2 jeg og

Ok, men ikke klag etterpå at dere går på så mange medisiner og har abstinenser, og trenger hjelp til å trappe ned.

Dere må selv ta ansvar å fortelle fastlegen at dere allerede går på en medisin mot psykosen sånn at ikke fastlegen skriver ut enda en mot akkurat det samme problemet.

Anonymkode: 95c50...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Ok, men ikke klag etterpå at dere går på så mange medisiner og har abstinenser, og trenger hjelp til å trappe ned.

Dere må selv ta ansvar å fortelle fastlegen at dere allerede går på en medisin mot psykosen sånn at ikke fastlegen skriver ut enda en mot akkurat det samme problemet.

Anonymkode: 95c50...f6d

Har sluttet på to av dem jeg da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Gikk på tre en stund, men to var bare for å sove på. 

Du tok 2 antipsykotikaer kun for å sove, jaja.. er det rart man får bivirkninger og aldri blir frisk tenker nå jeg..

Anonymkode: 95c50...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du tok 2 antipsykotikaer kun for å sove, jaja.. er det rart man får bivirkninger og aldri blir frisk tenker nå jeg..

Anonymkode: 95c50...f6d

Du har rett i det,jeg hadde bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ok, men ikke klag etterpå at dere går på så mange medisiner og har abstinenser, og trenger hjelp til å trappe ned.

Dere må selv ta ansvar å fortelle fastlegen at dere allerede går på en medisin mot psykosen sånn at ikke fastlegen skriver ut enda en mot akkurat det samme problemet.

Anonymkode: 95c50...f6d

Er ikke fastlegen som skriver de ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ok, men ikke klag etterpå at dere går på så mange medisiner og har abstinenser, og trenger hjelp til å trappe ned.

Dere må selv ta ansvar å fortelle fastlegen at dere allerede går på en medisin mot psykosen sånn at ikke fastlegen skriver ut enda en mot akkurat det samme problemet.

Anonymkode: 95c50...f6d

Det er legen som som har ansvaret for medisinene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...