Gå til innhold

Sjef i eget liv


Villanda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest dolmio

Han har flere gode bøker. Jeg leste «det er ikke mer synd på deg enn andre», og den anbefales også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var pasienten hans på akuttime ved psykiatrisk legevakt for 15 års tid siden og jeg hadde liten sans for ham. Følte at han satt og gjorde narr av meg og mine problemer. Jeg hadde hatt det bedre uten den timen hos ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
45 minutter siden, Gondor skrev:

Meldte meg på. Dette blir spennende

Jeg har også meldt meg på dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.6.2020 den 12.31, Eva Sofie skrev:

Jeg var pasienten hans på akuttime ved psykiatrisk legevakt for 15 års tid siden og jeg hadde liten sans for ham. Følte at han satt og gjorde narr av meg og mine problemer. Jeg hadde hatt det bedre uten den timen hos ham...

Har også hørt blanda tilbakemeldinger. Han treffer nok noen, men ikke alle. Appellerer ikke til meg... 

Anonymkode: 38fa0...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har også hørt blanda tilbakemeldinger. Han treffer nok noen, men ikke alle. Appellerer ikke til meg... 

Anonymkode: 38fa0...0eb

Opplevde dere at han var for direkte?

Jeg leste boka «det er ikke mer synd på deg enn andre», og det kan oppleves som svært provoserende å bli konfrontert med ting. Sier ikke det gjelder dere, bare en tanke fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, dolmio skrev:

Opplevde dere at han var for direkte?

Jeg leste boka «det er ikke mer synd på deg enn andre», og det kan oppleves som svært provoserende å bli konfrontert med ting. Sier ikke det gjelder dere, bare en tanke fra meg. 

Jeg har lest nevnte bok, og ser absolutt at han har gode poeng - og at det kan provosere. Jeg har pisket meg selv gjennom store deler av livet, og opplevde  måten IWs  formidler budskapet på som nok en pisk. Jeg trengte konfrontasjon og ansvarliggjøring formidlet med varme og empati. Da nådde det inn, på steder der pisk og vilje ikke duger, og hvor varig endring kunne skje. 

Anonymkode: 38fa0...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert også annerledes å møte han direkte som pasient. Jeg var på et foredrag sammen med noen kollegaer. Syntes han hadde gode poeng og var morsom på smme tid. Tok nok ikke alt inn/til meg der og da, men litt etter litt har jeg hatt nytte av å tenke på det han sa. Det som sitter best igjen og  hjelper meg er disse utsagna:

- En er ikke udødelig, og en kan ikke bestemme yva en skal fø av.

- En må bare godta at en blir ikke likt av alle. Ingen blir likt av alle, og en kan ikke vite sikkert hvem som liker en og ikke. 

Har ikke meldt meg på selv om jeg har sansen for ham. Hvordan fungerer et webinar? Er det bare som direktesendt  opptak av et foredrag, eller?

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎07‎.‎06‎.‎2020 den 12.31, Eva Sofie skrev:

Jeg var pasienten hans på akuttime ved psykiatrisk legevakt for 15 års tid siden og jeg hadde liten sans for ham. Følte at han satt og gjorde narr av meg og mine problemer. Jeg hadde hatt det bedre uten den timen hos ham...

En venn av meg ble henvist til ham. Han mente at han sjelden hadde vært med på noe mindre meningsfylt og en mer selvopptatt behandler. Så det er vel som vanlig slik at erfaringene fra pasientene spriker. 

Anonymkode: 22a04...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

En venn av meg ble henvist til ham. Han mente at han sjelden hadde vært med på noe mindre meningsfylt og en mer selvopptatt behandler. Så det er vel som vanlig slik at erfaringene fra pasientene spriker. 

Anonymkode: 22a04...24d

Ja, vi pasienter er forskjellige og terapeuter er forskjellige - og derav blir kjemi mellom pasient og terapeut ulik. Jeg vet at en medpasient av meg hadde ingen utbytte av å gå til den psykologen jeg går til nå, h*n ble nesten dårligere av det, men jeg har jo et svært stort utbytte. H*n har nå begynt til en ny psykolog og har fått en helt annen opplevelse av å få begynne hos en annen - så samspill mellom terapeut og pasient er absolutt avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2020 den 12.46, dolmio skrev:

Opplevde dere at han var for direkte?

Jeg leste boka «det er ikke mer synd på deg enn andre», og det kan oppleves som svært provoserende å bli konfrontert med ting. Sier ikke det gjelder dere, bare en tanke fra meg. 

Nei, jeg opplevde ikke at han var for direkte - jeg tåler fint at folk er direkte da jeg selv kan være svært direkte med omsorg som hensikt - men som jeg nevnte, følte jeg ikke at han tok meg og det jeg kom dit for på alvor. Jeg følte han nesten satt der og gjorde narr av meg og mine problemer. Det er godt mulig at jeg var nærtagende og sårbar i den perioden også pga. dårlig selvtillit og depresjon - dette er tross alt 15 år siden og jeg husker ikke helt lenger. Men jeg husker ham som en grundig psykiater. Han tok seg tid til å skrive et langt brev til mine faste behandlere på den tiden (jeg hadde to terapeuter) hvor han redegjorde for samtalen vi hadde hatt.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...