Gå til innhold

Har koronaviruset ført til et mer polarisert samfunn


AnonymBruker

Har koronaviruset ført til et mer polarisert samfunn  

2 stemmer

  1. 1. Har koronaviruset ført til et mer polarisert samfunn

    • Ja
      1
    • Nei
      1
    • Vet ikke
      0


Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kombinasjonen av koronavirus/koronavirustiltak og sosiale medier virker for meg ha ført til mer polarisering og mer konflikt i befolkningen. Er dere enig, og hvis så hva tror dere langtidseffekten av dette vil bli for landet og verden som helhet.

Er rett og slett Internett og sosiale medier for ødeleggende for et samfunn til at det kan aksepteres ? Er det et slags hjernedop, som selv om det føles bra å ha Internett, så ødelegger det hjernene våre ? I likhet med annen dop, føles bra der og da men hva er langtidseffekten av å dope seg, kanskje ikke like bra som korttidseffekten.

Hva tror dere?

Kjør debatt !

Anonymkode: 2e35d...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Er rett og slett Internett og sosiale medier for ødeleggende for et samfunn til at det kan aksepteres ?

Anonymkode: 2e35d...026

skal vi dra ut kontakten til internet mener du ?

polariseringen i samfunnet startet lenge før covid19. Omtrent på samme tidspunkt Trump ble president.

Anonymkode: 038cf...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

skal vi dra ut kontakten til internet mener du ?

Anonymkode: 038cf...8ff

Jeg bare stiller spørsmål, jeg har ingen gode løsninger. Men jeg er noe usikker på om å ikke gjøre noe, virkelig er bedre enn noe så drastisk som å stenge internettet. Selv om det høres bedre og mer komfortabelt ut, internett er gøy og nyttig lizzom, ser den, men jeg tenker på lengre sikt for Rikets beste. Vanskelig å spå fremtiden selvsagt, men tror ikke det er så dumt som det høres ut til. Selv om jeg er enig i at det høres dumt ut.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

polariseringen i samfunnet startet lenge før covid19. Omtrent på samme tidspunkt Trump ble president.

Anonymkode: 038cf...8ff

Ok og hvorfor ble vi her i Norge polarisert av Trump da, tror du ? Og hva er DIN løsning på å forhindre at slikt forekommer i fremtiden, MED åpent internett og "fri" presse ? :P 

Personlig er jeg en tilhenger av å kvotere inn motvekter i avisene og nrk, fordi jeg er opptatt av berikende mangfold, men det vil de nekte for selv om de sliter med å forklare hvorfor siden de angivelig er så glad i mangfold, og uansett holder det ikke når folk fortsatt har sosiale medier å bli polarisert av.

Så skal vi bare bli mer og mer polarisert til landet knekker sammen, er det fremtiden ? 

Anonymkode: 2e35d...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samfunnet er ikke så forskjellig nå som for 4 år siden. Du har de politisk korrekte også har du de intolerante, og noen midt i mellom. Første gruppe kommer mest i media, de setter dagsordenen. Jeg husker folk på ett annet forum jeg vanket på som skulle flytte fra Norge om frp kom i regjering. Tviler på de gjorde det. Men det viser hvor polarisert det var også før. 

Jeg har en søster som kan sitte å snakke om hvor dummer frp folk er, selv om hun vet jeg heller i den retningen. Hun er veldig politisk korrekt, og medlem av ett av de "riktige partiene".

Anonymkode: f20ee...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

skal vi dra ut kontakten til internet mener du ?

polariseringen i samfunnet startet lenge før covid19. Omtrent på samme tidspunkt Trump ble president.

Anonymkode: 038cf...8ff

Lenge før Trump.

Det skyldes globalisme og arbeidsinnvandring, internett og sosiale medier, økte forskjeller, og medier som blir stadig mer stupide og tabloide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...