Gå til innhold

Ny telefon?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Hva kan dere anbefale av telefoner, helst Samsung da jeg er vant til det. Min telefon har plutselig fått så dårlig minne, må slette meldigen ofte fordi det er fullt..men det er jo ikke så masse. Og har måttet slette masse bilder og filmer av mitt barnebarn, enda står det at det er fullt. Hva er galt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hva kan dere anbefale av telefoner, helst Samsung da jeg er vant til det. Min telefon har plutselig fått så dårlig minne, må slette meldigen ofte fordi det er fullt..men det er jo ikke så masse. Og har måttet slette masse bilder og filmer av mitt barnebarn, enda står det at det er fullt. Hva er galt? 

Tror ikke du trenger ny telefon pga det, mange apper lagrer ting slik at det skal gå raskere neste gang du bruker appen (dette heter "cache" på engelsk, enten slett apper du ikke bruker, eller slett "cache". Vet ikke hvilken mobil du har men søker du mobilmerke ditt og "clear cache" på google vil det sikkert komme steg for steg guide til hva du må trykke på. 

 

f.eks:

Clear the application cache on your Samsung Galaxy S 4
  1. From the home screen, tap Apps.
  2. Scroll to and tap Settings.
  3. Tap the More tab.
  4. Tap Application manager.
  5. Swipe left to view the ALL tab.
  6. Scroll to and tap an application.
  7. Tap CLEAR CACHE.
  8. You've now cleared the application cache.

Anonymkode: cb69f...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du trenger ny telefon pga det, mange apper lagrer ting slik at det skal gå raskere neste gang du bruker appen (dette heter "cache" på engelsk, enten slett apper du ikke bruker, eller slett "cache". Vet ikke hvilken mobil du har men søker du mobilmerke ditt og "clear cache" på google vil det sikkert komme steg for steg guide til hva du må trykke på. 

 

f.eks:

Clear the application cache on your Samsung Galaxy S 4
  1. From the home screen, tap Apps.
  2. Scroll to and tap Settings.
  3. Tap the More tab.
  4. Tap Application manager.
  5. Swipe left to view the ALL tab.
  6. Scroll to and tap an application.
  7. Tap CLEAR CACHE.
  8. You've now cleared the application cache.

Anonymkode: cb69f...87d

Ok. Takk. Får få sønnen min til å se på det her og se om han kan hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På "storage" området står det sikkert hva som tar opp plassen på telefonen

Anonymkode: cb69f...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På "storage" området står det sikkert hva som tar opp plassen på telefonen

Anonymkode: cb69f...87d

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På "storage" området står det sikkert hva som tar opp plassen på telefonen

Anonymkode: cb69f...87d

Ok. Får se om sønnen min finner ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilder kan du sende opp i skyen. Blir det for mye på telefonen blir telefon treg. Hvor mye av lagringskapasiteten har du og hva har du brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
20 minutter siden, Fionys skrev:

Bilder kan du sende opp i skyen. Blir det for mye på telefonen blir telefon treg. Hvor mye av lagringskapasiteten har du og hva har du brukt?

Det forstår jeg meg ikke på. Vet ikke helt jeg,men sønnen min sier at det er telefonen min som tuller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det forstår jeg meg ikke på. Vet ikke helt jeg,men sønnen min sier at det er telefonen min som tuller. 

Hvor gammel er telefonen din?  Da jeg bytter min forrige Samsung , så var den blitt tregere og tregere, og den hadde også begynt å tulle litt.

Nå har jeg en Samsung A40 og er fornøyd med den. Datteren har en A70 og hun er også fornøyd.  Nå bruker ikke jeg min mobil til spilling, men det gjør datteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, emilie321 skrev:

Hvor gammel er telefonen din?  Da jeg bytter min forrige Samsung , så var den blitt tregere og tregere, og den hadde også begynt å tulle litt.

Nå har jeg en Samsung A40 og er fornøyd med den. Datteren har en A70 og hun er også fornøyd.  Nå bruker ikke jeg min mobil til spilling, men det gjør datteren.

Tror den må være ca et og et halvt år, rundt det. Den er ikke treg, bare kommer opp at det er veldig lite plass på den. Forstår ikke det,har veldig lite bilder nå og ikke så mange meldinger heller. Men har nå slettet noen apper nå så får se hvordan det går. 

Skal inn å se på de telefonene, vil helst ikke bytte da jeg liker denne godt. Og ikke husker jeg passordet til Spotify heller. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror den må være ca et og et halvt år, rundt det. Den er ikke treg, bare kommer opp at det er veldig lite plass på den. Forstår ikke det,har veldig lite bilder nå og ikke så mange meldinger heller. Men har nå slettet noen apper nå så får se hvordan det går. 

Skal inn å se på de telefonene, vil helst ikke bytte da jeg liker denne godt. 

Min gamle telefon begynte å tulle etter ca 2 år, men nå bruker jeg den mye da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, emilie321 skrev:

Min gamle telefon begynte å tulle etter ca 2 år, men nå bruker jeg den mye da

Ok. Jeg bruker den jo en del jeg og, og til å høre på Spotify. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Hvilken mobil er det du har? Hvordan prisklasse skal evt. den nye være i?

Det er en Samsung men husker ikke hvilke, tenkte to tre tusen...ikke mer i hvert fall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Hva kan dere anbefale av telefoner, helst Samsung da jeg er vant til det. Min telefon har plutselig fått så dårlig minne, må slette meldigen ofte fordi det er fullt..men det er jo ikke så masse. Og har måttet slette masse bilder og filmer av mitt barnebarn, enda står det at det er fullt. Hva er galt? 

Høres rart ut, om ikke din sønn ser på den så ta den med til butikken slik at de kan se og hjelpe deg (det er fort gjort å sjekke hva som tar plass). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Høres rart ut, om ikke din sønn ser på den så ta den med til butikken slik at de kan se og hjelpe deg (det er fort gjort å sjekke hva som tar plass). 

Han fikk slettet noen apper for meg, får se om det hjelper. Har jo så få bilder igjen nå,og slettet alle meldinger i dag. Får se hvor lenge det varer. Har jo ikke så mye på den telefonen, men kan jo være at Spotify og snap tar mye plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Han fikk slettet noen apper for meg, får se om det hjelper. Har jo så få bilder igjen nå,og slettet alle meldinger i dag. Får se hvor lenge det varer. Har jo ikke så mye på den telefonen, men kan jo være at Spotify og snap tar mye plass. 

Hvor mange GB minne har du på den, vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, XbellaX skrev:

Hvor mange GB minne har du på den, vet du det?

Vet ikke, hvordan finner jeg det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Fionys skrev:

Noen av de beste i den prisklassen er Huawei Nove 5T, Motorola one zoom, Huawei P smart og  Honor 10 lite.

Ok, takk for tips men jeg vil helst ha Samsung. Det er den jeg er vant til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...