Gå til innhold

Hvordan takle evt nytt nederlag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er i ferd med å bli frisk fra depresjonen. Men korona har kanskje vært til litt hjelp da det er mange som har måttet holde seg hjemme. Jeg vet hva jeg vil i livet så langt, kan selvfølgelig forandre seg med tiden. Saken er bare at jeg har følt meg avvist hele livet. Kan ha en forståelse for ungdomstiden, jeg var nok direkte kjedelig og stille. Men slik «traumatiserer». Og blir med i ditt indre. Jeg har oppsøkt nye miljø i livet, og fått det bra. Men saken er at jeg ble indirekte avvist også i det nye jeg følte var riktig. Nå som ting begynner å bli normalt, er jeg nødt å ta steget og ut igjen. Hvordan takle et evt nytt nederlag?

Jeg har Asperger, føler ikke det selv, og mange/ingen venner mistenker det. Det var mer trekk i barndommen, men fremdeles sliter jeg litt med svart-hvitt tankegang, tar ofte ting personlig og har lett for å skylde på enkeltting. Feks om man er tynn eller tynn.

Verste er jo at jeg tror det skyldes Aspergersen hver gang jeg ikke lykkes. Og får nesten slutte selvmordstanker fordi jeg føler jeg er dømt til å leve et kjedelig liv pga diagnosen. Jeg prøver å kvele følelsen av å være bra hele tiden fordi jeg må tross alt huske på at jeg har denne søppel diagnosen. 
 

hva gjør jeg om jeg igjen ikke lykkes? Føler meg så svak som ikke finner noen vei ut. 

Anonymkode: b6c9e...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...