Gå til innhold

Narkotika og serumkonsentrasjon.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gjorde noe dumt og tok narkotika i helgen (Ikke noe jeg gjør til vanlig) var akkurat å tok blodprøve for å måle serumskonsentrasjon, kommer narkotikaen til å vises? 

Anonymkode: 9ec2b...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde noe dumt og tok narkotika i helgen (Ikke noe jeg gjør til vanlig) var akkurat å tok blodprøve for å måle serumskonsentrasjon, kommer narkotikaen til å vises? 

Anonymkode: 9ec2b...e0a

Hva slags narkotika?

Anonymkode: 68d5c...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags narkotika?

Anonymkode: 68d5c...e3b

Speed kokain og mariuhjana

Anonymkode: 9ec2b...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det i utgangspunktet urinprøver som brukes ved rustesting. Det sitter lenger i urin enn i blod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, ISW skrev:

Nei, ikke hvis ikke legen mistenker at du var ruset og har rekvirert prøver for rusmidler.

Nei det er ingen mistanke. Så bra :)

Anonymkode: 9ec2b...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Glitter skrev:

Dessuten er det i utgangspunktet urinprøver som brukes ved rustesting. Det sitter lenger i urin enn i blod. 

Ok, så bra. Var veldig nervøs. 

Anonymkode: 9ec2b...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et spørsmål til. Hvis legen får vite om narkotikaen er det taushetsbelagt eller kommer legen til å fortelle f eks barnevern osv? 

Anonymkode: 9ec2b...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål til. Hvis legen får vite om narkotikaen er det taushetsbelagt eller kommer legen til å fortelle f eks barnevern osv? 

Anonymkode: 9ec2b...e0a

Dersom legen vurderer det slik at dine barns omsorgsbehov ikke blir dekket pga rus, så har legen opplysningsplikt til barnevernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tviler på at det vil vises, men rus er ikke veien å gå. Hold deg unna det. Den ødelegger bare mange liv. 

Anonymkode: 3860c...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at det vil vises, men rus er ikke veien å gå. Hold deg unna det. Den ødelegger bare mange liv. 

Anonymkode: 3860c...d6c

Ja det gjør det. Har aldri tenkt å gjøre det igjen, og var veldig bekymret for om de kom til å finne det ut. 

Anonymkode: 9ec2b...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål til. Hvis legen får vite om narkotikaen er det taushetsbelagt eller kommer legen til å fortelle f eks barnevern osv? 

Anonymkode: 9ec2b...e0a

Kommer vel helt an på om vedkommende tror på at det var en engangshendelse, men på generelt nivå tenker jeg det vil være riktig av legen å informere barnevernet hvis hn oppdager inntak av rus. Hvis det kun da var den ene gangen vil de i verste fall kreve rusprøver en periode framover. Men de vil nok ikke ta de fra deg. Likevel er det jo bra at legen evt. Tar grep. Det er mange som nok vil påstå at det var bare "den ene gangen", men så er sannheten at de ruser seg mye og at barna lider under omsorgssvikt. 

Barn bør jo aldri utsettes for en foreldres rus. 

Du gjorde en feil og nå er du redd. Det er forståelig. Men jeg har inntrykk av at dette var et engangstilfelle og at du har lært. Og det er jo bra. :) Rus gjør bare ALT verre. Det vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Glitter skrev:

Kommer vel helt an på om vedkommende tror på at det var en engangshendelse, men på generelt nivå tenker jeg det vil være riktig av legen å informere barnevernet hvis hn oppdager inntak av rus. Hvis det kun da var den ene gangen vil de i verste fall kreve rusprøver en periode framover. Men de vil nok ikke ta de fra deg. Likevel er det jo bra at legen evt. Tar grep. Det er mange som nok vil påstå at det var bare "den ene gangen", men så er sannheten at de ruser seg mye og at barna lider under omsorgssvikt. 

Barn bør jo aldri utsettes for en foreldres rus. 

Du gjorde en feil og nå er du redd. Det er forståelig. Men jeg har inntrykk av at dette var et engangstilfelle og at du har lært. Og det er jo bra. :) Rus gjør bare ALT verre. Det vet jeg. 

Nei barn burde ikke bli utsatt for det. Og det ble ikke mine :) ja, det var definitivt et engangstilfelle, aldri mer :)

Anonymkode: 9ec2b...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei barn burde ikke bli utsatt for det. Og det ble ikke mine :) ja, det var definitivt et engangstilfelle, aldri mer :)

Anonymkode: 9ec2b...e0a

Det er jo kjempebra! Jeg synes ikke du skal bebreide deg for mye for dette. Veldig mange har hatt et møte eller to med narkotika. Alle kan bli fristet til å prøve. Du gjorde det, men har styrke og vilje til å avstå videre uansett om du likte det eller ikke. Det står det respekt av og du tar ansvar. 

Dette tenker jeg vil være ubetydelig i den store sammenhengen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg lurer på, er hvordan dere får tak i narkotika.

Anonymkode: 55b45...f33

Hvorfor lurer du på det? Det er ikke spesielt vanskelig. Jeg lurte på det samme selv. Hadde det helt jævlig og misbrukte alkohol...Så møtte jeg en psykopat som likte meg. Jeg husker ikke dette. Men ja. Han gikk inn for å få meg hekta og etter han var tatt i varetekt så var jeg allerede avhengig og fortsatte etter tvungen rusbehandling, da han begynte å terrorisere meg igjen. 

For meg ble rusen et jævlig dårlig alternativ til selvmord. Hadde ALDRI trodd dette skulle bli meg. Da jeg var 18 husker jeg at jeg sa nei og dømte min søster som sa ja til hasj i Danmark. Men jeg sa ikke noe til min far da han "kjeftet" på oss for å ha vært ute hele natta. Jeg er vel den siste folk hadde trodd skulle tro ble avhengig av narkotika. Men det skjedde og jeg vil alltid måtte jobbe hardt i dårlige perioder for å ikke falle tilbake. 

Jeg visste mye om rusens makt i utgangspunktet. Men herregud så mye større den var. Det fikk jeg desverre kjenne på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 15.6.2020 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Det jeg lurer på, er hvordan dere får tak i narkotika.

Anonymkode: 55b45...f33

jeg kunne skaffet meg alt jeg ville på en halvtime. -på tross av at jeg aldri har vært narkoman. seriøst bor du i type indre enfold? Selv bor jeg i en storby, og det er da bare å se etter noen luringer nede i byen. Det er ikke særlig vanskeligere enn å kjøpe softis.

Anonymkode: deef7...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...