Gå til innhold

Å ALLTID MÅTTE uttrykke sin mening! D:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir redd. Får angst. Men det tar ingen hensyn til - for det er så ufattelig viktig å ytre meningen sin! Vise hvem man er, hva man står for, krigen er igang! :o 

Jeg snakker om sosiale medier. 

Jeg føler jeg går inn i en krigsherja sone hvis jeg trykker meg inn på Facebook. Motivasjonen er egentlig å tilegne meg kunnskap om en hobby jeg driver med, lese om tips og lære av det, i grupper jeg er medlem av. Hva ser jeg i feeden? POLITIKK :(

Familiemedlemmer som krangler. Ytrer. Som MÅ skifte profilbilde til en eller annen politisk mening. Jeg får så j.vlig angst av det, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og går rundt og venter på at noen (naboer...? Familie...?) skal komme til meg og stille spørsmål. "Hva skjer?", eller "Hvorfor gjør han/hun sånn?". Jeg orker det ikke, rett og slett.

Har PTSD, samt OCD, og sliter nok som det er i hverdagen :( Hva kan jeg gjøre? Har prøvd å si at de skal kutte ut, men nytter ikke. 

Anonymkode: 2efda...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, frosken skrev:

Hvorfor ikke logge av sosiale medier?

"Motivasjonen er egentlig å tilegne meg kunnskap om en hobby jeg driver med, lese om tips og lære av det, i grupper jeg er medlem av. "

Anonymkode: 2efda...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Motivasjonen er egentlig å tilegne meg kunnskap om en hobby jeg driver med, lese om tips og lære av det, i grupper jeg er medlem av. "

Anonymkode: 2efda...4e4

Jeg tror det er helt urealistisk at andre skal endre sin atferd på feks på fb fordi du får angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tror det er helt urealistisk at andre skal endre sin atferd på feks på fb fordi du får angst.

Ja, jeg vet det. Men jeg får stadig meldinger av andre som "ikke har angst", som får angst av det. Som blir flau etc. Gremmes over hva naboene må tenke, selv om jeg egentlig driter i dem. Det er angsten som snakker. 

Den ene som er så politisk aktiv er jeg gift med, synes vedkommende gjerne kunne tatt litt hensyn! Når hn vet at jeg har angst. SÅ viktig er ikke den jævla ytringen på FB ass.

Anonymkode: 2efda...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet det. Men jeg får stadig meldinger av andre som "ikke har angst", som får angst av det. Som blir flau etc. Gremmes over hva naboene må tenke, selv om jeg egentlig driter i dem. Det er angsten som snakker. 

Den ene som er så politisk aktiv er jeg gift med, synes vedkommende gjerne kunne tatt litt hensyn! Når hn vet at jeg har angst. SÅ viktig er ikke den jævla ytringen på FB ass.

Anonymkode: 2efda...4e4

Så din partner skal holde kjeft og la være å diskutere på fb fordi du har angst? Nope. Det er vel heller du som må lære deg å takle at han har et sosialt liv på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, Lillemus skrev:

Så din partner skal holde kjeft og la være å diskutere på fb fordi du har angst? Nope. Det er vel heller du som må lære deg å takle at han har et sosialt liv på nettet?

Hvorfor tror du at jeg skriver om en mann!? Er ikke DU litt forutinntatt? 

Anonymkode: 2efda...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at jeg skriver om en mann!? Er ikke DU litt forutinntatt? 

Anonymkode: 2efda...4e4

😁 Begynte så bra med å skrive partner, skulle skrevet h*n etterpå, beklager det. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ekstremt med politikk på fb ja. Jeg er passiv der, er bare innom i rent tidsfordriv. Noen ganger er det ting det er nødvendig å få med seg da jeg er medlem i en jobbgruppe, er stort sett for den jeg er der og kontakt med venner og slektninger spredt på kloden.

Jeg også synes det er mega teit med slike gjengangere som alltid skal ytre alt. Uansett hva som skjer kommer de ikke til å ti stille. De klikker seg inn på nyheter for deretter å poste et laaaaaangt innlegg på statusen sin om at «det kan ikke være sånn» «det er viktig at vi.......» «det må bli sånn» . De engasjerer seg i ALT! Nyhetene bestemmer hva de skal skrive om også, så jeg tror ikke de brenner så for saken. De slenger seg stadig på siste sak. Det var mobbing, psykisk sykdom, så var det haugevis med Corona innlegg og nå er det rasismen som pryder feeden min. Det er samme person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Kan du ikke trykke slik att du får færre innlegg fra de som du blir plaget av da? Jeg ble drita lei ei som skrev om feminisme og kjønnsidentitet hele tiden, så jeg satte henne på en funksjon som gjorde att jeg fikk færre innlegg i feeden fra henne. Dette er 3 år siden og jeg har ikke fått 1 eneste. Dette gjør du der det er tre ... prikker over ved ininlegget. Se færre innlegg fra denne personen. Dette skjer helt uten att du mister vennskapet, eller att den personen merker noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...