Gå til innhold

Avdragsfrihet på boliglån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg flytter nå og har tatt lån for å kjøpe bolig.  Jeg trenger en del til boligen og nå ser jeg at det blir mer enn jeg hadde regnet med.  Jeg har planlagt en ferietur (i Norge) og jeg må betale noen tusenlapper tilbake på skatten.

Jeg er ikke ung og jeg har ikke problemer pga. permittering eller lavere inntekt enn før.  Kan jeg søke om avdragsfrihet på boliglånet, eller hvordan er det?  Å kjøpe noe med avbetalinger koster 30 - 40 % i renter.  Kredittkort fra 15 - 25% er et bedre alternativ, men ikke bra.  Sparepengene er borte og jeg må ha de tingene jeg har kjøpt som bord, stol, seng, kjøleskap osv.  Jeg har kjøpt mye på Finn.

Jeg kan vente til høsten og da søke om avdragsfrihet når jeg har fått oversikt over hvor lang tid jeg trenger.

Anonymkode: ee6f5...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flytter nå og har tatt lån for å kjøpe bolig.  Jeg trenger en del til boligen og nå ser jeg at det blir mer enn jeg hadde regnet med.  Jeg har planlagt en ferietur (i Norge) og jeg må betale noen tusenlapper tilbake på skatten.

Jeg er ikke ung og jeg har ikke problemer pga. permittering eller lavere inntekt enn før.  Kan jeg søke om avdragsfrihet på boliglånet, eller hvordan er det?  Å kjøpe noe med avbetalinger koster 30 - 40 % i renter.  Kredittkort fra 15 - 25% er et bedre alternativ, men ikke bra.  Sparepengene er borte og jeg må ha de tingene jeg har kjøpt som bord, stol, seng, kjøleskap osv.  Jeg har kjøpt mye på Finn.

Jeg kan vente til høsten og da søke om avdragsfrihet når jeg har fått oversikt over hvor lang tid jeg trenger.

Anonymkode: ee6f5...6ba

Det koster ikke noe å spørre. Du har jo innvilget lån. De kan ikke trekke det. Selv tror jeg at jeg likevel ville ventet, til høsten.

Anonymkode: 71610...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det koster ikke noe å spørre. Du har jo innvilget lån. De kan ikke trekke det. Selv tror jeg at jeg likevel ville ventet, til høsten.

Anonymkode: 71610...cb4

Jeg lurer på om det er noen begrensninger ift hvor mye jeg eier i boligen.

Anonymkode: ee6f5...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvilken sikkerhet du har for lånet. Med lite egenkapital (nær kravet på 15%) er det vanskelig. Man bør helst ha 25-30%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, ISW skrev:

Det spørs hvilken sikkerhet du har for lånet. Med lite egenkapital (nær kravet på 15%) er det vanskelig. Man bør helst ha 25-30%. 

Jeg tror jeg har egenkapital i boligen på ca. 30 - 40 % ift. markedsverdi.  Jeg har ikke over 50%, men det er kanskje ikke noe krav.

Anonymkode: ee6f5...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg har egenkapital i boligen på ca. 30 - 40 % ift. markedsverdi.  Jeg har ikke over 50%, men det er kanskje ikke noe krav.

Anonymkode: ee6f5...6ba

Da tror jeg avdragsfrihet går helt fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...