Gå til innhold

Kulturelt mangfold, og like utfall. (venstre-logikk)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kan en ha begge deler, både hylle forskjeller OG kreve at alle skal være like, samtidig ?

F.eks vil de på venstresiden si at innvandring er bra pga forskjellige kulturer er ulike og det er berikende fordi de oppfører seg forskjellig, samtidig som de sier at det er et problem at menn f.eks er overrepresentert i noen yrker, på grunn av kulturelle forskjeller som sier at kvinner skal være mer sånn og sånn og menn mer sånn og sånn som gjør at f.eks kvinner søker none yrker og menn andre yrker, det må vi ha slutt på !

Men hvis alle kulturelle forskjeller i samfunnet mellom f.eks menn og kvinner skal vaskes bort, hvorfor skal kulturelle forskjeller mellom "folkegrupper" hylles/økes ? Hvorfor er forskjeller mellom en "svart" og "hvit" person, superbra, mens forskjeller mellom en mann og kvinne er fy fy alle menn og kvinner skal være like?

Er det noen "venstre" forumbrukere som kan forklare meg hvordan dere tenker. Ønsker gjerne å bli med i klubben, siden det virker være definert som den riktige siden å være på av medier og utdanningsinstitusjoner og eliten, men hjernen min sliter dessverre med å forstå, så pliz utdyp så jeg kan bli en av dere, for det høres ut som en kul klubb å være i.

På forhånd takk.

Anonymkode: 69a3e...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan en ha begge deler, både hylle forskjeller OG kreve at alle skal være like, samtidig ?

F.eks vil de på venstresiden si at innvandring er bra pga forskjellige kulturer er ulike og det er berikende fordi de oppfører seg forskjellig, samtidig som de sier at det er et problem at menn f.eks er overrepresentert i noen yrker, på grunn av kulturelle forskjeller som sier at kvinner skal være mer sånn og sånn og menn mer sånn og sånn som gjør at f.eks kvinner søker none yrker og menn andre yrker, det må vi ha slutt på !

Men hvis alle kulturelle forskjeller i samfunnet mellom f.eks menn og kvinner skal vaskes bort, hvorfor skal kulturelle forskjeller mellom "folkegrupper" hylles/økes ? Hvorfor er forskjeller mellom en "svart" og "hvit" person, superbra, mens forskjeller mellom en mann og kvinne er fy fy alle menn og kvinner skal være like?

Er det noen "venstre" forumbrukere som kan forklare meg hvordan dere tenker. Ønsker gjerne å bli med i klubben, siden det virker være definert som den riktige siden å være på av medier og utdanningsinstitusjoner og eliten, men hjernen min sliter dessverre med å forstå, så pliz utdyp så jeg kan bli en av dere, for det høres ut som en kul klubb å være i.

På forhånd takk.

Anonymkode: 69a3e...fb4

Det kan jeg ikke svare på. Er ikke "venstre" forumbruker.

Anonymkode: 801ec...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan en ha begge deler, både hylle forskjeller OG kreve at alle skal være like, samtidig?

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er forskjeller mellom en "svart" og "hvit" person, superbra, mens forskjeller mellom en mann og kvinne er fy fy alle menn og kvinner skal være like?

Det er forsvinnende få, om noen i det hele tatt, som "krever" at alle menn og kvinner skal være like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...