Gå til innhold

Er det andre somhar erfart å få stor mage av prednisolon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har startet på ådette pågrunn av betennelse som jeg har, men merker at jeg går opp mye... og syntes jeg har fått større mage. Har ikke gener for dette, og har spist helt likt som før. Står på nettet at det er vanlig å få større mager av dette, men helst da omman bruker store doser, jeg er satt på en lavere dose for en kortere periode men magen øker...

Anonymkode: 18caf...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skriver jo selv at det er vanlig, det er nok ikke så mye som skal til da den er relativt sterk. Men "synes jeg har fått større mage" er jo så individuelt og subjektivt at det er umulig å si om det faktisk er tilfelle eller om du innbiller deg det. 

Jeg har også "fått stor mage", men går ikke på kortison annet enn sprøyte hver vår (bortsett fra i år - TUSEN TAKK JÆVLA KORONA. Eller laboranter!? ;) ). 

Har gått på prednisolon over kortere perioder flere ganger (1,5-ukers kur) uten å merke noe til det. Du skriver ikke hvor lenge du har gått på det eller skal gå på det heller. Men om du har kronisk betennelse er vel "stor mage" ditt minste problem, kanskje........

Anonymkode: ce954...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver jo selv at det er vanlig, det er nok ikke så mye som skal til da den er relativt sterk. Men "synes jeg har fått større mage" er jo så individuelt og subjektivt at det er umulig å si om det faktisk er tilfelle eller om du innbiller deg det. 

Jeg har også "fått stor mage", men går ikke på kortison annet enn sprøyte hver vår (bortsett fra i år - TUSEN TAKK JÆVLA KORONA. Eller laboranter!? ;) ). 

Har gått på prednisolon over kortere perioder flere ganger (1,5-ukers kur) uten å merke noe til det. Du skriver ikke hvor lenge du har gått på det eller skal gå på det heller. Men om du har kronisk betennelse er vel "stor mage" ditt minste problem, kanskje........

Anonymkode: ce954...a04

Jeg har gått på det i 2 og en halv uke nå. Bgeynte ikke å merke dette med magen før en uke siden. Skal bruke det i 2 uker til. Satt på kur for en måned, og bruker 10 mg hver dag, for slimposebetennelse fordi jeg ikke tålte arcrotech ( husker ikke navnet, men det er diklofenak, men den tålte jeg ikke) derfor fikk jeg prednisolon. 

Anonymkode: 18caf...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på det i 2 og en halv uke nå. Bgeynte ikke å merke dette med magen før en uke siden. Skal bruke det i 2 uker til. Satt på kur for en måned, og bruker 10 mg hver dag, for slimposebetennelse fordi jeg ikke tålte arcrotech ( husker ikke navnet, men det er diklofenak, men den tålte jeg ikke) derfor fikk jeg prednisolon. 

Anonymkode: 18caf...972

Ts, har ellers ikke merket mye forskjell på vekten, har kanskje gått opp o,5 kg, men det har vel samla seg mest på magen. Hadde ikke mage i det hele tatt så merker dette er uavnt, og er redd jeg bre eser mer og mer ut.. skjønner ikke fordi jeg har spist helt normalt. Mekrer meg meg sulten, men spiser ikke mer av den grunn. 

Anonymkode: 18caf...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...