Gå til innhold

Skattepenger, hvor blir de av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har levert for leeenge siden skattemeldingen. Jeg fikk penger tilgode og ektefelle litt å betale Når kommer de seinest inn på konto? jeg venter og venter og trodde de skulle være inne i dag

Anonymkode: cea70...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har levert for leeenge siden skattemeldingen. Jeg fikk penger tilgode og ektefelle litt å betale Når kommer de seinest inn på konto? jeg venter og venter og trodde de skulle være inne i dag

Anonymkode: cea70...eed

Før i tiden kom de rundt St. Hans, altså over helgen ville det vært nå, men nå har jeg inntrykk av at de betales ut sånn litt etterhvert som folk leverer inn og får godkjent selvangivelsen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Før i tiden kom de rundt St. Hans, altså over helgen ville det vært nå, men nå har jeg inntrykk av at de betales ut sånn litt etterhvert som folk leverer inn og får godkjent selvangivelsen sin.

Takk for svar. Ja, de betales litt etterhvert i år. Men når den ene ektefellen må betale restskatt tror jeg det ikke kommer så tidlig.....

Anonymkode: cea70...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når den ene ektefellen må betale restskatt tror jeg det ikke kommer så tidlig.....

Jeg tror ikke det har noe med saken å gjøre om man går i pluss eller minus. Men hvis den ene ektefellens skatteoppgjør er forsinket av en eller annen grunn, holdes det tilbake for den andre også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, laban skrev:

Jeg tror ikke det har noe med saken å gjøre om man går i pluss eller minus. Men hvis den ene ektefellens skatteoppgjør er forsinket av en eller annen grunn, holdes det tilbake for den andre også. 

Forsinket...? Nå ble jeg litt nervøs.. Grunn til å tro at noe er galt?

Anonymkode: cea70...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts. her ble så redd, er det er noe galt med skattemeldingen min.. kan det hende jeg får "myndighetene" på nakken??

Anonymkode: cea70...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts. her ble så redd, er det er noe galt med skattemeldingen min.. kan det hende jeg får "myndighetene" på nakken??

Anonymkode: cea70...eed

Har du svin på skogen?

Anonymkode: 8d4dd...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir plukket ut til tilfeldig kontroll, kan utbetalingen bli forsinket. Men det betyr ikke at man mistenkes for å ha svin på skogen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forsinket...? Nå ble jeg litt nervøs.. Grunn til å tro at noe er galt?

Anonymkode: cea70...eed

Forsinket fordi man får beskjed om å legge til manglende opplysninger / dokumentasjon eller fordi man har søkt om og fått utsatt levering eller blitt trukket ut til kontroll - praktiske årsaker. F.eks. et år da det var noe feil i innberetningen av inntekt fra arbeidsgiveren til mannen min, fikk ikke jeg heller noe endelig resultat før dette var avsluttet. Men da var det beregningen av oppgjøret som ble forsinket, ikke utbetalingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, laban skrev:

Forsinket fordi man får beskjed om å legge til manglende opplysninger / dokumentasjon eller fordi man har søkt om og fått utsatt levering eller blitt trukket ut til kontroll - praktiske årsaker.

 

Da mistenker jeg at jeg har blitt trukket ut til tilfeldig kontroll i år. Jeg har ikke fått utbetalt mine tusenlapper jeg skulle hatt igjen på skatten for i fjor, men det går nok bra ettersom jeg har oppført meg fint og ikke har noe å frykte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Da mistenker jeg at jeg har blitt trukket ut til tilfeldig kontroll i år. Jeg har ikke fått utbetalt mine tusenlapper jeg skulle hatt igjen på skatten for i fjor, men det går nok bra ettersom jeg har oppført meg fint og ikke har noe å frykte :) 

En trøst at jeg ikke er alene da.. 🙂 Kan ikke skjønne annet enn at jeg også ikke har noe å frykte.. Håper pengene kommer over helga da....

Anonymkode: cea70...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen av dere er selvstendig næringsdrivende og ingen av dere er trukket ut til tilfeldig kontroll, er fristen for utbetaling 22. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...