Gå til innhold

2 behandlere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går det ann å ha 2 behandlere på poliklinisk behandling? 

Trenger en som er spesialist på spiseforstyrrelsen og en som kan hjelpe meg med andre ting. 

 

Anonymkode: 12633...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naana47
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det ann å ha 2 behandlere på poliklinisk behandling? 

Trenger en som er spesialist på spiseforstyrrelsen og en som kan hjelpe meg med andre ting. 

 

Anonymkode: 12633...b70

Jeg har i alle fall to. En psykiater som er medisinsk ansvarlig, og en behandler som hjelper meg med andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg hadde en periode en psykolog som var spesialist innen rusbehandling i tillegg til min faste psykolog, men det var mest for utredning og henvisning videre til et inneliggende behandlingsopplegg. Ellers har jeg gjerne hatt en et samarbeid mellom en fast terapeut og psykiater som tar seg av det medisinske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått til traumeterapeut og psykiater samtidig.  Men gikk da ikke så ofte til psykiater i den perioden. 

Anonymkode: 38e2d...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det helt sikkert, hvis ikke samme behandler kan hjelpe med begge deler. Jeg har også to behandlere, men kun den ene er poliklinisk behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har 2 polikliniske behandlere, psykiater til det medisinske og psykiatrisk sykepleier til helseangsten. Tror det er ganske vanlig å ha behandler i tillegg til psykiater. Psykiateren snakker man jo som regel ikke så ofte med.

Anonymkode: ffcc9...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Naana47 skrev:

Jeg har i alle fall to. En psykiater som er medisinsk ansvarlig, og en behandler som hjelper meg med andre ting. 

Men hvorfor må du ha psykiater på dps? Alle fastleger kan jo skrive ut medisiner..

Anonymkode: 7e4b8...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor må du ha psykiater på dps? Alle fastleger kan jo skrive ut medisiner..

Anonymkode: 7e4b8...f06

Nå har ikke jeg psykiater på DPS da, men hos meg er det psykiater på sykehuset som har satt meg på diverse medisiner. Så har fastlegen ansvaret for å følge opp. Jeg har inntrykk av at det er vanlig når det er snakk om mer medisiner enn standard førstevalg antidepressiva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor må du ha psykiater på dps? Alle fastleger kan jo skrive ut medisiner..

Anonymkode: 7e4b8...f06

Må ha psykiater på DPS for å få fulgt opp en lidelse jeg har godt nok. Fastleger kan ikke så mye om medisinering av psyk pasienter og vil i mange tilfeller henvise til DPS på grunn av det, for det er der kompetansen og spesialistene er. 🙂

Håpet mitt er at vi til slutt finner en medisinkombo som vil gjøre meg varig stabil/eutym/frisk. Da kan selvfølgelig fastlegen overta medisinutskrivingen, og jeg slipper da å bli fulgt opp på DPS. 

I behandlingsplanen min står det at kriterier for utskriving er stabilitet av bipolar lidelse, og manglende oppmøte. Ingen av delene er aktuelt enda. Jeg møter alltid. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går det ann å ha 2 behandlere på poliklinisk behandling? 

Trenger en som er spesialist på spiseforstyrrelsen og en som kan hjelpe meg med andre ting. 

 

Anonymkode: 12633...b70

Jeg hadde i tre år to behandlere og de deltok ofte begge i samme time og noen ganger hver for seg. Det varierte litt. Den ene var psykiater og den andre var psykolog. Hvorfor de valgte å gjøre det på denne måten, å være to behandlere inne i samtalen på én gang, hverken vet eller forsto jeg aldri, og spurte heller ikke. Det ble slik fra starten da jeg flyttet hit til ny by. Dette er nå 12 år siden - tiden flyr...

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...