Gå til innhold

Forholds-status på fb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså venner av han som kjenner meg pratet med meg på telefon og sa at de synes det var veldig trist og rart at jeg ikke ble med. Etterpå så sa han at de sier at det var dårlig gjort av han å ikke invitere meg med. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Vi er noen ganger slik vi kvinner at vi står i et forhold over lang tid med et ønske om at det blir bedre.  Du er ikke fornøyd med dette, men antakeligvis så forelsket i mannen at du greier ikke å komme deg løs.  Hva med at du setter foten ned og flytter ut til han har bestemt seg?  Vil du virkelig fortsette forholdet slik du føler nå?

Anonymkode: 3be87...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er noen ganger slik vi kvinner at vi står i et forhold over lang tid med et ønske om at det blir bedre.  Du er ikke fornøyd med dette, men antakeligvis så forelsket i mannen at du greier ikke å komme deg løs.  Hva med at du setter foten ned og flytter ut til han har bestemt seg?  Vil du virkelig fortsette forholdet slik du føler nå?

Anonymkode: 3be87...95a

Helt sant, men det gjelder ikke kvinner spesielt, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, Grendel skrev:

Aller først må du finne ut nøyaktig hva du selv vil:

1. Vil du fortsette forholdet? 

2. Evt: Hva må som minimum være på plass for at du skal ønske å bli?

Jeg klarte ikke å holde tett om dette da han ringte nå. Jeg sa til han at det med den øyelegen og datteren gjorde meg usikker i forholdet. Og etter hva jeg har hørt om dem så klarer ikke jeg å leve med en mann som har slike venner. Han sa at da kutter han kontakten med de for jeg er viktigere. Og så vil han istedet betale en spesialist / lege for å hjelpe søsteren som er i ferd med å bli blind. Han sa at han ville ikke reise hjem igjen til norge om jeg går fra han. 

Huff det er ikke meningen fra min side å ødelegge vennskap for han.  Men pga historien rundt de to vennene hans så ble det slik at jeg måtte si ifra. Men han er glad for at jeg sa ifra. Jeg sa at vi kan diskutere videre om dette med vennskapet hans med disse og om det er misforståelser ute å går. Huff. Føler meg som en psyko som forlanger dette. Jeg er glad i han og håper på at vi kan få det til. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere latet som ingenting videre for å unngå "drama" ? Eller ville dere sagt mer ifra om det er vanskelig situasjon å leve i? For dette blir jo vanskelig. Vil ikke ha noe drama om det men har lyst at han skal vite at dette ikke føles okey å leve med for min del. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Jeg hadde dumpa denne dusten for leeeenge siden. Ferdig snakka. 

Du lar ham jo holde på akkurat som han vil, han har alle privilegier og ingen plikter i forholdet. Du utsetter deg selv for å tilfredsstille hsm mens han durer på og er med kompiser, reiser på lange ferier alrne og flørter med gamle forelskelser! Fstter ikke at finner deg i dette - finn deg et nytt bosted og flytt ut før han kommer hjem igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, Grendel skrev:

Helt sant, men det gjelder ikke kvinner spesielt, tror jeg. 

Kvinner tenker annerledes enn menn.  Menn gjør andre krav og de kan være tilfreds i et forhold hvis de får mat og sex😉.  Kvinner er mer opptatt av følelser.

At menn kan fortsette i et forhold også med håp om at det blir bedre, er helt riktig.

Anonymkode: 3be87...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte ikke å holde tett om dette da han ringte nå. Jeg sa til han at det med den øyelegen og datteren gjorde meg usikker i forholdet. Og etter hva jeg har hørt om dem så klarer ikke jeg å leve med en mann som har slike venner. Han sa at da kutter han kontakten med de for jeg er viktigere. Og så vil han istedet betale en spesialist / lege for å hjelpe søsteren som er i ferd med å bli blind. Han sa at han ville ikke reise hjem igjen til norge om jeg går fra han. 

Huff det er ikke meningen fra min side å ødelegge vennskap for han.  Men pga historien rundt de to vennene hans så ble det slik at jeg måtte si ifra. Men han er glad for at jeg sa ifra. Jeg sa at vi kan diskutere videre om dette med vennskapet hans med disse og om det er misforståelser ute å går. Huff. Føler meg som en psyko som forlanger dette. Jeg er glad i han og håper på at vi kan få det til. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Fint at du var ærlig overfor ham.  Er du sikker på at dere snakker samme "språk".  Dvs. er du sikker på at dere forstår hverandre?  Jeg snakker ikke om han snakker munga eller norsk, men at dere har kommunikasjon hvor dere forstår hverandre.

Anonymkode: 3be87...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
38 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde dumpa denne dusten for leeeenge siden. Ferdig snakka. 

Du lar ham jo holde på akkurat som han vil, han har alle privilegier og ingen plikter i forholdet. Du utsetter deg selv for å tilfredsstille hsm mens han durer på og er med kompiser, reiser på lange ferier alrne og flørter med gamle forelskelser! Fstter ikke at finner deg i dette - finn deg et nytt bosted og flytt ut før han kommer hjem igjen. 

Er du sikker på at dette ikke er fint for deg?  Da kan du komme med kommentarer om alt du hadde gjort, hvis........  Du bør også tenke på at det er kun en side vi får høre om.  Den siden er når ts. er nede.  Hvor mye skriver hun når hun er fornøyd og lykkelig?  Hva med samboeren, hva vet vi om hans tanker?

Anonymkode: 3be87...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at dette ikke er fint for deg?  Da kan du komme med kommentarer om alt du hadde gjort, hvis........  Du bør også tenke på at det er kun en side vi får høre om.  Den siden er når ts. er nede.  Hvor mye skriver hun når hun er fornøyd og lykkelig?  Hva med samboeren, hva vet vi om hans tanker?

Anonymkode: 3be87...95a

Hun spør hva vi ville gjort og jeg svarer hva jeg hadde gjort. Enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Hun spør hva vi ville gjort og jeg svarer hva jeg hadde gjort. Enkelt og greit. 

Ja, akkurat!  Enkelt.

Anonymkode: 3be87...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså venner av han som kjenner meg pratet med meg på telefon og sa at de synes det var veldig trist og rart at jeg ikke ble med. Etterpå så sa han at de sier at det var dårlig gjort av han å ikke invitere meg med. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Dette handler kanskje om penger også? Det ville jo kostet en del mer om du skulle blitt med en uke, og du strever vel fremdeles med trang økonomi. Stusser litt over at du sier at han har god råd. Har ikke han også strevd litt med å følge opp økonomiske forpliktelser i perioder? Kanskje det ikke er så lett for han å ta opp et lån som du/dol tror?

Uavhengig av dette er jeg enig med deg og dol i at du må være tydelig og si tydelig fra om at dette sårer deg, gjør deg usikker og frustrert og at du ikke kan akseptere å behandles sånn.

En siste ting- legg alt som har med FB og slikt dødt. Det har ingen betydning hva dere skriver og sier der, det er RL som teller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2020 den 12.32, AnonymBruker skrev:

Kvinner tenker annerledes enn menn.  Menn gjør andre krav og de kan være tilfreds i et forhold hvis de får mat og sex😉.  Kvinner er mer opptatt av følelser.

At menn kan fortsette i et forhold også med håp om at det blir bedre, er helt riktig.

Anonymkode: 3be87...95a

Ja, vi er ulike, men kanskje ikke så ulike som vi later som.

Mulig menn fremstår sånn som du sier, men mange går inn i en dyp krise ved skilsmisse. Da er det tydeligvis følelser inne i bildet allikevel.

Jeg vet ikke helt hva som ligger i at kvinner er mer opptatt av følelser. Kanskje det handler om at mannen ikke lytter når hun snakker og at hun føler seg lite verd. 

Hvis en kvinne stadig blir avvist i senga tror jeg hun fort merker at det også er ganske sårt. Det er bare litt mer sjeldent at kvinner opplever det. Jeg tror faktisk det er verre for kvinner enn for menn, siden og mer tabu at hun blir avvist.

Med andre ord tror jeg ikke skravlebehov er så mye mer komplisert enn sexbehov. Det krever ikke så mye av mannen og lytte litt heller. Det handler om bli sett og verdsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Grendel skrev:

Hvis en kvinne stadig blir avvist i senga tror jeg hun fort merker at det også er ganske sårt.

Dette tror jeg du har helt rett i. Om det ikke var begrunnet i sykdom ville jeg ikke kunne levd i et forhold der jeg ble seksuelt avvist over tid. Jeg har inntrykk av at mange menn opplever dette uten å sette ned foten, og det skjønner jeg ikke. Et forhold uten sex er et vennskap slik jeg ser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Grendel skrev:

Ja, vi er ulike, men kanskje ikke så ulike som vi later som.

Mulig menn fremstår sånn som du sier, men mange går inn i en dyp krise ved skilsmisse. Da er det tydeligvis følelser inne i bildet allikevel.

Jeg vet ikke helt hva som ligger i at kvinner er mer opptatt av følelser. Kanskje det handler om at mannen ikke lytter når hun snakker og at hun føler seg lite verd. 

Hvis en kvinne stadig blir avvist i senga tror jeg hun fort merker at det også er ganske sårt. Det er bare litt mer sjeldent at kvinner opplever det. Jeg tror faktisk det er verre for kvinner enn for menn, siden og mer tabu at hun blir avvist.

Med andre ord tror jeg ikke skravlebehov er så mye mer komplisert enn sexbehov. Det krever ikke så mye av mannen og lytte litt heller. Det handler om bli sett og verdsatt. 

Det som overrasket meg var reaksjonen hans da jeg sa på telefon til samboeren at jeg kunne ikke leve i lengden i forholdet dersom han skulle ha kontakt med den doktor-datteren og doktoren. Reaksjonen var helt anderledes enn forventet. Pga lite sex i forholdet så tenkte jeg at reaksjonen ville være mer likegyldig. Men han gråt og snakket om at han ville aldri komme tilbake til Norge om jeg dumpet han. Han begynte også å prate om at livet hans ble helt tomt og trist uten meg  og at han ville slite svært tungt om jeg går.

Jeg er veldig glad i han, og tror at han er glad i meg også. Vi har mye positivt og bra sammen også. Han har også et enkelt, rolig, sindig og greit vesen å omgås med stort sett. Det er derfor jeg blir. Alt er ikke galt i forholdet. 

Tror menn og kvinner er mer like enn vi aner. 

 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Kayia skrev:

Dette tror jeg du har helt rett i. Om det ikke var begrunnet i sykdom ville jeg ikke kunne levd i et forhold der jeg ble seksuelt avvist over tid. Jeg har inntrykk av at mange menn opplever dette uten å sette ned foten, og det skjønner jeg ikke. Et forhold uten sex er et vennskap slik jeg ser det. 

Dersom vedkommende sa at han slet med noe psykisk og var for trøtt og sliten til å ha sex mer enn 1 gang i måneden, hadde du gått da? 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom vedkommende sa at han slet med noe psykisk og var for trøtt og sliten til å ha sex mer enn 1 gang i måneden, hadde du gått da? 

Anonymkode: 8e9b4...422

Å slite psykisk er jo sykdom, men jeg ville formidlet at han måtte ta tak i og problemene ja. Sex så skjelden som 1 gang pr mnd er for lite for meg over tid. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Kayia skrev:

Å slite psykisk er jo sykdom, men jeg ville formidlet at han måtte ta tak i og problemene ja. Sex så skjelden som 1 gang pr mnd er for lite for meg over tid. 

Det er det. Vi har nok ikke hatt sex siden mai måned nå. Så det er jo meget sjelden .  

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det. Vi har nok ikke hatt sex siden mai måned nå. Så det er jo meget sjelden .  

Anonymkode: 8e9b4...422

Det er lenge ja. Avviser han deg om du tar initiativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Kayia skrev:

Det er lenge ja. Avviser han deg om du tar initiativ?

Ja han avviser meg om jeg tar initiativ. Jeg har derfor sluttet å ta initiativ. Han har sagt at han selv tar intiativ til det når han føler for det. Og at sex er ikke viktig for han.  Jeg har mange ganger tenkt på om han er skaphomse.  Men han påstår at han har mye psykisk som stresser han. Og at han blir sliten av sex. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja han avviser meg om jeg tar initiativ. Jeg har derfor sluttet å ta initiativ. Han har sagt at han selv tar intiativ til det når han føler for det. Og at sex er ikke viktig for han.  Jeg har mange ganger tenkt på om han er skaphomse.  Men han påstår at han har mye psykisk som stresser han. Og at han blir sliten av sex. 

Anonymkode: 8e9b4...422

Det han ønsker kaller ikke jeg kjæresteforhold, men vennskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Kayia skrev:

Det han ønsker kaller ikke jeg kjæresteforhold, men vennskap. 

Jeg har spurt han om han kun ser på meg som en venn. Men han sier at han ser på meg som kjæreste/ en dame som han ønsker å gifte seg med.

Anonymkode: 8e9b4...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...