Gå til innhold

hvordan bli diagnotisert med firbromyalgi? har vondt hele tiden og de finner ike ut av hva som feiler meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har prøvd to forksjellige kurer nå. Først 14 dager på achrotec (diklofenak). De funka ikke. Så jeg ble satt på prednisolon som jeg skulle bruke i en måned, denne funker heller ikke. Syntes liksom at den funka litt den første uke, men så ga den ikke effekt lenger. Legen har tatt blodprøver og de finner ikke noe feil, jeg har ingen betennelser i kroppen og jeg har ingen bakterie eller infeksjon.  Derfor trodde legen først at jeg hadde slimposebetennelse, siden denne type betennelse ikke vises på vanlige blodprøver, men nå tror legen igjen at det ikke er det siden da burde prednisolon hatt funka og fjerna betennelsem...

Jeg sendte melding til legen og sa at prednisolon ikke har funka, har kun noen dager igjen av kuren. Har stått på denne i 3 og en halv uke. Da sa legen at jeg måtte te kontakt med fysioteraupt som kan gjøre noe ultralyd undersøkelse, forsto ikke hvahan mente med dette. Men friker ut, for har klart meg på en orudis krem men den går jeg straks tom på og jeg vil ikke fp noe mer smertestillende, jeg har jo veking i kroppen dagen lang, og sover dårlig. Og er blitt verre og har hatt dette i snart 4 måneder...

Er det noen somvet noe om hva dette kan være? Jeg sa til legen at jeg hadde frostanfall 3-4 dager før jeg begynte å bli støl i musklene og få mer og mer vondt. Derfor syntes jeg selv at det kunne minne omm bakterie eller infeksjon, men blodprøvene sa jo at det er ikke det. Er det noen bakterier som ikkevises på vanlige blodprøver? som kan sette seg i enten ledd eller slimposer? 

Legen virker nesten lei meg og jeg klarer ikke dte her! jeg er aldri hos legen, kanskje 1 gang i året, og jeg er ikke en hypokonder, en jeg er opptatt av å få svar, og han hjelper ikke meg til det. Jeg er jo bare i starten av 20 åra, så fibromyalgi høres rart ut.. men har vært deprimert i mange år og også sliti mye med stress og søvnmangel over mange år, har lest at det kan være mulige årsåker til å få fibromyalgi.

Hvordan stiller legen en slik diagnose? er det neon medisiner som kan fungere på sånne smerter? har prøvd ibux, paracet, diklofenak, voltarol, orodus (virker noe) og prednisolon (fungerte i starten).

Anonymkode: 6361b...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...