Gå til innhold

Kvetiapin depottabletter Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke flere av disse i min dose igjen og delte en depottablett som bar i høyere dose i to  slik at dosen er den samme. Har det noe å si for meg at jeg delte den?

Anonymkode: 8c612...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke flere av disse i min dose igjen og delte en depottablett som bar i høyere dose i to  slik at dosen er den samme. Har det noe å si for meg at jeg delte den?

Anonymkode: 8c612...27f

Jeg har gjort det selv et par ganger å fikk beskjed om at det var greit

Anonymkode: 7b829...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det selv et par ganger å fikk beskjed om at det var greit

Anonymkode: 7b829...81e

Det er fint.

Anonymkode: 8c612...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg hørt at det absolutt ikke er bra så nå ble jeg veldig usikker. Hva er rett kupton?

Anonymkode: 8c612...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg hørt at det absolutt ikke er bra så nå ble jeg veldig usikker. Hva er rett kupton?

Anonymkode: 8c612...27f

Ingen har nok lov å si det om det er greit. Vet ikke om jeg hadde delt tabl, tatt hele om høyere dose, eller tatt vanlige tbl i stedet. Jeg tar da uansett bare på kveld. Ville ikke klussa med det på dagtid og risikert for mye virkning på en gang når jeg skal fungere. Men får du ikke tak i resept og medisiner? Tipper du risikerer litt sterkere virkning ca 1 t etter inntak og at effekten ikke varer like lenge som ellerd.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Villanda skrev:

Ingen har nok lov å si det om det er greit. Vet ikke om jeg hadde delt tabl, tatt hele om høyere dose, eller tatt vanlige tbl i stedet. Jeg tar da uansett bare på kveld. Ville ikke klussa med det på dagtid og risikert for mye virkning på en gang når jeg skal fungere. Men får du ikke tak i resept og medisiner? Tipper du risikerer litt sterkere virkning ca 1 t etter inntak og at effekten ikke varer like lenge som ellerd.

Jeg hadde ikke flere ganger igjen på resepten, men satset på at det gikk bra. Det gjorde det, men jeg ble litt mer trøtt enn vanlig. Det er visst veldig hemmeligholdt dette siden ikke kupton tør å svare.

Anonymkode: 8c612...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke flere ganger igjen på resepten, men satset på at det gikk bra. Det gjorde det, men jeg ble litt mer trøtt enn vanlig. Det er visst veldig hemmeligholdt dette siden ikke kupton tør å svare.

Anonymkode: 8c612...27f

Hemmeligholdt.. njai. Kanskje han mener det ville gå bra. Det kan han nok i såfall ikke si. Dette blir spekulasjoner da. Det er en regel at man ikke skal dele tabletter uten delestrek og i ALLE FALL ikke depot-tabletter.

@kupton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, kupton skrev:

I pasientutgaven av FK står det: Ikke del, tygg eller knus tablettene. 
 

Jeg kan ikke gi et annet råd. 

Men kan det være farlig å dele de?

Anonymkode: 8c612...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, Villanda skrev:

Hemmeligholdt.. njai. Kanskje han mener det ville gå bra. Det kan han nok i såfall ikke si. Dette blir spekulasjoner da. Det er en regel at man ikke skal dele tabletter uten delestrek og i ALLE FALL ikke depot-tabletter.

@kupton?

Sånn jeg tenkte også å aldri dele depottabletter.

Anonymkode: 8c612...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...