Gå til innhold

Telt-ferie ... klarer du å få til å sove i telt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er vane med luksushoteller. Men samboer synes telt er billig og greit. Jeg blir engstelig for at noen tråkker ned teltet så får ikke til å sove skikkelig i telt. Hva med dere? 

Anonymkode: fa59b...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vane med luksushoteller. Men samboer synes telt er billig og greit. Jeg blir engstelig for at noen tråkker ned teltet så får ikke til å sove skikkelig i telt. Hva med dere? 

Anonymkode: fa59b...6cb

tråkker ned teltet? ikke sover dere vel midt i en vei og telt er jo ikke usynlig, man ser jo hvor man går :) 

Anonymkode: d004f...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vane med luksushoteller. Men samboer synes telt er billig og greit. Jeg blir engstelig for at noen tråkker ned teltet så får ikke til å sove skikkelig i telt. Hva med dere? 

Anonymkode: fa59b...6cb

Jeg sover ikke godt i telt, men det er ikke fordi jeg er redd noen skal tråkke på teltet nei! 😂 Men fordi det som regel er vanskelig å finne en flat og behagelig plass, liggeunderlag er ikke tykt nok, har glemt pute, det er kaldt eller teltet er klamt, ikke så glad i å ligge i sovepose... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Skjønte ikke helt hva du mener med å være redd for å bli tråkket på?

Lenge siden jeg har sovet i telt nå. Sover vel aldri godt, men det er jo en annerledes opplevelse. Kan godt tenke meg å gjøre det igjen, men mannen vil absolutt ikke, så det blir vel ikke noe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Nå er det lenge siden jeg har sovet i telt. Problemet mitt er at jeg synes det er vanskelig å ligge godt. Da jeg var yngre og dette ikke vær så problematisk, sov jeg veldig godt. Det å være ute i naturen, har alltid gitt meg form for sinnsro jeg ikke opplever til vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å sove i telt hvis man har ordentlig utstyr. Har man sovepose tilpasset årstiden og et oppblåsbart liggeunderlag så ligger man behagelig. Jeg sover ikke godt andre plasser enn i senga mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Fionys skrev:

Det er fint å sove i telt hvis man har ordentlig utstyr. Har man sovepose tilpasset årstiden og et oppblåsbart liggeunderlag så ligger man behagelig. Jeg sover ikke godt andre plasser enn i senga mi.

Jeg har en god sovepose som liksom skal holde ned til -10. Særlig. Er kald i den selv om det er +10 jeg. Og disse liggeunderlagene er jo så smale! Nei - gubben sier at det blir telttur i ferien i år, jeg bare flirer og sier:"God tur da!" :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg har en god sovepose som liksom skal holde ned til -10. Særlig. Er kald i den selv om det er +10 jeg. Og disse liggeunderlagene er jo så smale! Nei - gubben sier at det blir telttur i ferien i år, jeg bare flirer og sier:"God tur da!" :D 

😂

Man får brede underlag. Så får man lakenpose, eller stappe en sommerpose inni en 3-sesongspose. Mange muligheter, som sikrer nattesøvnen i telt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trine skrev:

😂

Man får brede underlag. Så får man lakenpose, eller stappe en sommerpose inni en 3-sesongspose. Mange muligheter, som sikrer nattesøvnen i telt 😁

Eller holde seg innomhus. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2020 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Jeg er vane med luksushoteller. Men samboer synes telt er billig og greit. Jeg blir engstelig for at noen tråkker ned teltet så får ikke til å sove skikkelig i telt. Hva med dere? 

Anonymkode: fa59b...6cb

Jeg sover veldig godt i telt, men jeg hadde nok ikke gjort det dersom jeg hadde vært en av de jeg så i fjor sommer, som teltet 5 meter fra veien over Valdresfløya. Jeg må være et sted hvor jeg får være i fred, så telttur medfører trasking, som igjen fører til bedre nattesøvn 😊 Jeg hadde neppe sovet godt dersom jeg bare hadde dorsket meg rundt teltet hele dagen. Om kvelden bør kroppen være såpass sliten at den syns det er herlig å ligge rett ut, selv om det er en kul her og der. Man bør heller ikke sove mer enn en eller to netter på samme sted, for da ligger man ned "undermadrassen" 😅 Med riktig utstyr, blir teltturen fin. Jeg får ikke sove på hotell da, for der er senga feil, puta feil, dyna feil og alt er nytt og fremmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

Ja, jeg sover veldig godt i telt 😊Jeg tror faktisk jeg hadde sovet i telt eller hengekøye hver natt hele året hvis jeg hadde hatt muligheten til det.

Anbefaler å se denne. Det er en psykolog som forteller blant annet om hvordan man kan bli mindre redd for å sove ure. 

 

Endret av Martine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...