Gå til innhold

Medisiner mot tankekjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes det?  uten for mye bivirkninger og zombieeffekt?

Har adhd, gått mesteparten av livet uten medisiner. Prøvd ut alle medisiner som ungdom, og igjen nå i 30årene. 

Grunnen til at jeg søkte hjelp nå er fordi jeg er så sliten av min egen hjerne. Har en flott behandler, men pga pakkeforløp skal jeg snart skrives ut og avslutte. 

Går nå på aduvanz og syns det fungerer bra med tanke på konsentrasjon og mindre prokrastinering men det har niks nada effekt på tankekjør. 

Jeg har ikke vonde tanker, men kan stresse mye med ting som skal skje. Avtaler er slitsomt og hjernen spinner gjerne 372746261664 ganger på hva som skal skje i morgen, når jeg må dra, hva jeg må huske på osv. Jeg klarer heller ikke få tak i tankene, det er så mange av gangen så de flyr bare avsted, byttes ut med andre osv i et forykende tempo. Bruker mye tid på å tenke på hva jeg tenkte på for 1 sekund siden fordi det var viktig😆

Dette er spesielt ille på kvelden når jeg skal sove. Det er som å ha på 10 forkjellige radiokanaler på en gang. Jeg har gått fast på sovemedisiner siden jeg var liten (med perioder uten). Uten medisin er jeg våken i flere dager. Jeg blir ikke trøtt, hjernen slår seg aldri av/roer ned.  Har slitt med søvn siden jeg var nyfødt. Er utredet på søvnsenter flere ganger og etter mange år med mye frustrasjon, får jeg nå medisiner fast, hver mnd, uten diskusjon. (DET har vært en kamp). (Zopiclone/Stilnoct)

Så. Finnes det medisiner for tankekjør? 

Quentapin, truxal og andre adhd medisiner har ingen effekt. Jeg er så lei. Bare en pause inninellom hadde vært fint. Trenger ikke være faste medisiner, jeg liker min lynraske hjerne i mange situasjoner. 

Misbruker ikke medisiner.

Anonymkode: 357cf...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...