Jump to content
AnonymBruker

Angst for ferien

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg skal til Oslo i morgen og blir der en uke.  Siden tar jeg fly til Nord Norge hvor jeg skal på rundreise i to uker med en gruppe på 12 personer.  Vi skal stort sett overnatte i hytter, men innimellom så overnatter vi i telt eller ute i det fri.  Mange har tenkt å gå i fjellet, men det kan jeg ikke.  Jeg tror at noen flere har ikke tenkt seg lange gåturer.

Jeg skjelver nå.  Jeg har ikke sovet i telt i over tyve år.  Jeg kjenner ingen i gruppa godt, men har møtt noen få.  Jeg er så redd for å dumme meg ut, for å ikke kunne sove, for at det skjer et eller annet, for at jeg synes de andre er kjedelige, for et eller annet som jeg ikke forstår.

Dette er rett og slett urealistisk angst.

Anonymkode: 9db43...a1c

Fortsetter under...

cilie
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal til Oslo i morgen og blir der en uke.  Siden tar jeg fly til Nord Norge hvor jeg skal på rundreise i to uker med en gruppe på 12 personer.  Vi skal stort sett overnatte i hytter, men innimellom så overnatter vi i telt eller ute i det fri.  Mange har tenkt å gå i fjellet, men det kan jeg ikke.  Jeg tror at noen flere har ikke tenkt seg lange gåturer.

Jeg skjelver nå.  Jeg har ikke sovet i telt i over tyve år.  Jeg kjenner ingen i gruppa godt, men har møtt noen få.  Jeg er så redd for å dumme meg ut, for å ikke kunne sove, for at det skjer et eller annet, for at jeg synes de andre er kjedelige, for et eller annet som jeg ikke forstår.

Dette er rett og slett urealistisk angst.

Anonymkode: 9db43...a1c

Jeg synes det høres ut som ganske naturlig «reisefeber?» Du kan ikke vite hvordan turen blir nå, men jeg antar at du har god oversikt over turens rammer? Slik at du vet noen lunde hvor mye telt-ligging og turer i fjellet det blir, og at dette er forenlig med dine behov? Prøv å fokuser på grunnene til at du har meldt deg på nå framover og mindre på det du ikke kan kontrollere - som feks hvordan reisefølget er.