Gå til innhold

Syntes du 9000 kroner er for mye å bruke på en mobil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det ulovlig?

Anonymkode: 5adaa...b2b

Hvorfor skulle det være ulovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, heisenberg skrev:

Hvorfor skulle det være ulovlig?

Fordi de taper penger på det så mange mobilabbonemant (eller hva det heter) har det i vilkårene sine at det ikke er lov å bruke mobildata på andre enheter rundt om i huset også.

Anonymkode: 5adaa...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke det, Telia ringer jo til og med å bruker som salgstriks att detter hjemmenettet ut, kan du bruke mobilen sitt nett gratis.

Anonymkode: 024ff...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de taper penger på det så mange mobilabbonemant (eller hva det heter) har det i vilkårene sine at det ikke er lov å bruke mobildata på andre enheter rundt om i huset også.

Anonymkode: 5adaa...b2b

Hvis du betaler for X antall GB spiller det da ingen rolle hvordan du bruker de.

 

Anonymkode: cead1...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk iPhone xs i fjor. Da kostet den 12000. 64 GB.

Litt surt at nå får vi den til halve prisen, men jaja, var ikke min lommebok det gikk fra. Fikk den fordi jeg hadde gjort noe for en, og han er rik og han har vondt av at jeg aldri unner meg noe særlig. Han er syk etter å bruke penger mens jeg er syk sparer 😅

Anonymkode: abdda...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men jeg synes det er tullete at barn på 10 går med telefoner til denne prisen ja. Søsteren min fikk iPhone til 17.000 i år, hun er 11. Mange av venninnene hennes har har telefoner til sånn 8000+ 

Det kan ikke være noe annet enn at foreldrene føler seg presset til å gi barna slik fordi andre får det. Øket på etter at søsteren min fikk sin. Hun fikk ny billig Samsung i januar, men hadde lagt merke til at «alle andre» hadde iPhone. Jeg har jo sett det, de har iPhone 7 og 8. Mer enn bra nok for barn i den alderen. Men nå har de plutselig 8+, xs og 11 og sånn

Anonymkode: abdda...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Dersom min mobil slutter å virke så vil jeg kjøpe en mobil for maks 2000 kr. Synes det holder. Men det er såklart opp til enhver hva man ønsker å bruke. Er jo ofte slik at en dyr mobil har bedre kamera osv.  Men jeg mener at man kan få  kjøpt grei nok kvalitet for "billigere" penge. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen min koster nesten 9000 og jeg synes det er dyrt. Jeg får dekket ca halvparten av jobben og det hjelper. Det eneste som motiverer meg for dyr mobil er kameraet, men det viser seg at jeg alltid har med et annet kamera uansett hvis jeg virkelig skal ta bilder.

Mobilkameraet blir mest brukt i jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Grendel skrev:

Mobilen min koster nesten 9000 og jeg synes det er dyrt. Jeg får dekket ca halvparten av jobben og det hjelper. Det eneste som motiverer meg for dyr mobil er kameraet, men det viser seg at jeg alltid har med et annet kamera uansett hvis jeg virkelig skal ta bilder.

Mobilkameraet blir mest brukt i jobben. 

Nå ble jeg overrasket. Får dere ikke dekket alle utgifter til telefon og bruk gjennom jobb? Hva med PC/Mac/skjerm/brett etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kayia skrev:

Nå ble jeg overrasket. Får dere ikke dekket alle utgifter til telefon og bruk gjennom jobb? Hva med PC/Mac/skjerm/brett etc? 

Jo, men vi får bare dekket telefon opp til et visst beløp. 5-6000 tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Jo, men vi får bare dekket telefon opp til et visst beløp. 5-6000 tror jeg. 

See. Hos oss får vi velge mellom ulike modeller, som regel typ nest nyeste iPhone/android. Syns det bare skulle mangle, det er jo et helt nødvendig arbeidsredskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

9000kr 😳 Hadde jeg hatt 9000kr så hadde jeg brukt de på en tlf ja. 

Anonymkode: 799ef...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...