Gå til innhold

er dette blodforgiftning-rød strek?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

såret er ikke et åpent sår, det er bare at jeg pillet litt for mye død hud av det mørkerøde der, men det kom ikke blod ut. 

 

IMG-20200629-205717.jpg

 

IMG-20200629-205725.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du bør i alle fall holde et øye med det. Den viktigste indikatoren på blodforgiftning er dårlig allmenntilstand og høy feber. Får du ikke det, er det ikke noe farlig. 

Anonymkode: d6ca1...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg har fått blodforgiftning tre ganger i mitt liv, har feberen blitt rundt 39,8-40,2 fra 6 til 12 timer - det merkes på allmenntilstanden for å si det slik og jeg har fått noen voldsomme frostrier. Da er det ingen tvil om at man oppsøker lege umiddelbart. Dette er imidlertid urosepsis og ulike blodforgiftninger har nok ulikt sykdomsforløp, så understreker at dette er min erfaring. Har lest at blodforgiftning kan komme mer snikende og nesten umerkelig på en pasient også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Da jeg har fått blodforgiftning tre ganger i mitt liv, har feberen blitt rundt 39,8-40,2 fra 6 til 12 timer - det merkes på allmenntilstanden for å si det slik og jeg har fått noen voldsomme frostrier. Da er det ingen tvil om at man oppsøker lege umiddelbart. Dette er imidlertid urosepsis og ulike blodforgiftninger har nok ulikt sykdomsforløp, så understreker at dette er min erfaring. Har lest at blodforgiftning kan komme mer snikende og nesten umerkelig på en pasient også...

Jeg hadde lungebetennelse som gikk over til sepsis.  Jeg skjønte ikke at det var lungebetennelse da jeg ikke hadde feber. Hostet litt ekstra og var veldig sliten, men jeg trodde det var psykisk. Plutselig en dag så var jeg enda dårligere og orket ikke mat engang.  Hadde da over 40 i feber.  Ble også veldig likegyldig. En nabo som kom, ringte 113 og det endte med at jeg ble jeg over 14 dager på sykehuset. Hadde visstnok kommet inn i grevens tid.

Nå trodde jeg at en rød strek fra et sår ikke var sepsis,  men lymfagitt (tror jeg det heter)  Trodde også den røde streken kom fra et betent sår. Og da bør en oppsøke lege. Har hatt det selv en gang og da var streken kraftig og veldig tydelig. Jeg så også at den vokste. Behandlingen den gangen var å åpne det betente såret og antibiotika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
5 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg hadde lungebetennelse som gikk over til sepsis.  Jeg skjønte ikke at det var lungebetennelse da jeg ikke hadde feber. Hostet litt ekstra og var veldig sliten, men jeg trodde det var psykisk. Plutselig en dag så var jeg enda dårligere og orket ikke mat engang.  Hadde da over 40 i feber.  Ble også veldig likegyldig. En nabo som kom, ringte 113 og det endte med at jeg ble jeg over 14 dager på sykehuset. Hadde visstnok kommet inn i grevens tid.

Nå trodde jeg at en rød strek fra et sår ikke var sepsis,  men lymfagitt (tror jeg det heter)  Trodde også den røde streken kom fra et betent sår. Og da bør en oppsøke lege. Har hatt det selv en gang og da var streken kraftig og veldig tydelig. Jeg så også at den vokste. Behandlingen den gangen var å åpne det betente såret og antibiotika. 

så da var vel ikke legevakt besøket mitt dumt likevel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...