Gå til innhold

Er faren for korona nesten over?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var ute på et kjøpesenter. Folk gikk helt tett innpå og virket som om det ikke fantes korona-fare mer. Folk hoster uten å holde seg for munnen. Og en person som sto bak meg i en kø høres skikkelig forkjølet ut. Er faren for å få korona ganske liten og usannsynlig? 

Anonymkode: 0573a...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ute på et kjøpesenter. Folk gikk helt tett innpå og virket som om det ikke fantes korona-fare mer. Folk hoster uten å holde seg for munnen. Og en person som sto bak meg i en kø høres skikkelig forkjølet ut. Er faren for å få korona ganske liten og usannsynlig? 

Anonymkode: 0573a...b76

Om du fikk med deg nyhetene i går eller i helgen, jeg husker ikke, så var flere ute å advarte mot å la det skli ut, slik det ser ut som at det gjør nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Om du fikk med deg nyhetene i går eller i helgen, jeg husker ikke, så var flere ute å advarte mot å la det skli ut, slik det ser ut som at det gjør nå. 

Det ser ut som om det sklir fullstendig ut. Er kun noen få som holder avstand. Dette gjelder like mye gamle som unge.  Jeg opplevde at jeg så en ung jente som var flink å ta hensyn i dag inne på en butikk. Men ellers : mange eldre som virket til å gi faen. Og det var skremmende. 

Anonymkode: 0573a...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg tror det vil blusse opp til høsten igjen. 

Jeg tror det blusser opp igjen nå når folk ferierer og drar nok med seg smitte .  Og så vil det spre seg når folk klynger seg som saueflokker slik som du gjorde på kjøpesenteret i dag. 

Anonymkode: 0573a...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjorde,  ikke du. Datafeil. 

Anonymkode: 0573a...b76

Haha, ja jeg begynte å lure i et sekund før jeg skjønte det var skrivefeil. 

Men jeg er enig med deg. Dette er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitter skrev:

Jeg tror det vil blusse opp til høsten igjen. 

Det tror jeg også.

Ser at folk nå slurver med smittevern. Jeg har flere ganger gått ut av butikken, jeg prøver å holde avstand, men folk kommer for nærmt. Har også observert at mange dropper å bruke antibac på vei inn og ut av matbutikken. Jeg stod faktisk utenfor REMA en dag å ventet, så rett på dispenseren med antibac og det var skremmende få som brukte den.

 

Så er litt spent på hvordan det vil bli nå når folk skal feriere.

Vi hadde planer om biltur, men tror vi dropper det. Skal besøke familie, men de har samme rutiner som oss med smittevern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Shira! skrev:

Det tror jeg også.

Ser at folk nå slurver med smittevern. Jeg har flere ganger gått ut av butikken, jeg prøver å holde avstand, men folk kommer for nærmt. Har også observert at mange dropper å bruke antibac på vei inn og ut av matbutikken. Jeg stod faktisk utenfor REMA en dag å ventet, så rett på dispenseren med antibac og det var skremmende få som brukte den.

 

Så er litt spent på hvordan det vil bli nå når folk skal feriere.

Vi hadde planer om biltur, men tror vi dropper det. Skal besøke familie, men de har samme rutiner som oss med smittevern. 

Ja det er veldig dumt folk begynner å bli så løssluppen. Det kan føre til at flere liv går tapt. 

Staten kunne håvet inn en del penger ved å ha sivile spanere som bøtelegger de som ikke spriter seg. 😅

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Glitter skrev:

Ja det er veldig dumt folk begynner å bli så løssluppen. Det kan føre til at flere liv går tapt. 

Staten kunne håvet inn en del penger ved å ha sivile spanere som bøtelegger de som ikke spriter seg. 😅

Ja det er dumt! For det kan få konsekvenser som er ille.

 

Staten kan få sysselsatt folk som sivile spanere! 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Shira! skrev:

Ja det er dumt! For det kan få konsekvenser som er ille.

 

Staten kan få sysselsatt folk som sivile spanere! 😂 

Count me in! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ut som om det sklir fullstendig ut. Er kun noen få som holder avstand. Dette gjelder like mye gamle som unge.  Jeg opplevde at jeg så en ung jente som var flink å ta hensyn i dag inne på en butikk. Men ellers : mange eldre som virket til å gi faen. Og det var skremmende. 

Anonymkode: 0573a...b76

Jeg tror også at vi kommer til å se følgene av dette. Pandemien er fjern i sol og sommervarmen og i kombinasjon med alkohol, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heissenberg
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Er faren for å få korona ganske liten og usannsynlig? 

Anonymkode: 0573a...b76

Ja, nå er den det

Men, om ungdom og unge voksne begynner å samles i store grupper er det umulig å forhindre at det blir ny eksplosjon, fordi for mange unge er usymptomatiske, og da nytter det ikke å stanse spredningen, fordi du ikke merker at det er noe spredning før mange ledd etterpå, og da er det for sent.

Så enten må alle unge voksne bures inne, eller alle som ikke er unge voksne bures inne for å beskyttes mot unge voksne, eller så må vi ha en vaksine.

Vi får se hva det blir til. Problemet er ikke over, vi har bare utsatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, heissenberg skrev:

Ja, nå er den det

Men, om ungdom og unge voksne begynner å samles i store grupper er det umulig å forhindre at det blir ny eksplosjon, fordi for mange unge er usymptomatiske, og da nytter det ikke å stanse spredningen, fordi du ikke merker at det er noe spredning før mange ledd etterpå, og da er det for sent.

Så enten må alle unge voksne bures inne, eller alle som ikke er unge voksne bures inne for å beskyttes mot unge voksne, eller så må vi ha en vaksine.

Vi får se hva det blir til. Problemet er ikke over, vi har bare utsatt det.

DOL er skrevet med gul skrift på profilbildet mitt, ser du rødt må du oppsøke doktor'n

Jeg må til doktor'n!

Anonymkode: d8bea...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Flertallet gir nå faen, det er også min observasjon. Det blusser garantert opp igjen. Vi kommer nok til å fortsette med periodevis nedstengning/åpning til vi forhåpentligvis en gang får en vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...