Gå til innhold

Årsstudium - psykologi eller pedagogikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er 20 år, men vet ikke hva jeg vil studere enda, så tenkte å ta et årsstudium i enten psykologi eller pedagogikk. En jeg kjenner tok pedagogikk i fjor og sa at årsstudiumet krevde veldig lite arbeid for å bestå. Personlig ønsker jeg å ta årsstudium i psykologi, fordi det virker mer interessant og jeg tror jeg vil ha mer nytte av det. Men spørsmålet mitt er om det er noen som vet om årsstudium i psykologi krever mye mer arbeid for å bestå enn pedagogikk?

Anonymkode: a2977...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er 20 år, men vet ikke hva jeg vil studere enda, så tenkte å ta et årsstudium i enten psykologi eller pedagogikk. En jeg kjenner tok pedagogikk i fjor og sa at årsstudiumet krevde veldig lite arbeid for å bestå. Personlig ønsker jeg å ta årsstudium i psykologi, fordi det virker mer interessant og jeg tror jeg vil ha mer nytte av det. Men spørsmålet mitt er om det er noen som vet om årsstudium i psykologi krever mye mer arbeid for å bestå enn pedagogikk?

Anonymkode: a2977...6c8

Dette kan nok variere mellom utdanningsinstitusjonene. Kan du gå inn på det enkelte studiested og lese studieplanen? Jeg ville også vurdert mtp hva du vil studere videre. Interesse bør uansett veie tyngst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Men spørsmålet mitt er om det er noen som vet om årsstudium i psykologi krever mye mer arbeid for å bestå enn pedagogikk?

Nei, ikke i det hele tatt. Like mye vil jeg si.

Anonymkode: a1269...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg kan ikke si noe om hvor vidt det ene er lettere enn det andre. Imidlertid har jeg troa på at en del av det som skal til for å lykkes, er å følge det man interesserer seg for. Da kan man få mye gjort, selv om det er mer arbeid enn andrevalget. Trives man ikke, blir alt mye tyngre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er 20 år, men vet ikke hva jeg vil studere enda, så tenkte å ta et årsstudium i enten psykologi eller pedagogikk. En jeg kjenner tok pedagogikk i fjor og sa at årsstudiumet krevde veldig lite arbeid for å bestå. Personlig ønsker jeg å ta årsstudium i psykologi, fordi det virker mer interessant og jeg tror jeg vil ha mer nytte av det. Men spørsmålet mitt er om det er noen som vet om årsstudium i psykologi krever mye mer arbeid for å bestå enn pedagogikk?

Anonymkode: a2977...6c8

Når det kun er et årsstudium så tror jeg det er ganske et fett hva du velger. Det er et vettug valg du har pekt deg ut mht de to retningene, du kan få bruk for begge deler om du ønsker deg inn på helse/sosialfaglige linjer senere. Gå for det du har mest interesse for (og sjekk studieplanen og pensumlisten for begge studiene slik cilie skriver). Jeg håper bare du velger å gå på en offentlig skole slik at du slipper å ut med tusenvis av kroner med mindre du "må".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, XbellaX skrev:

Når det kun er et årsstudium så tror jeg det er ganske et fett hva du velger. Det er et vettug valg du har pekt deg ut mht de to retningene, du kan få bruk for begge deler om du ønsker deg inn på helse/sosialfaglige linjer senere. Gå for det du har mest interesse for (og sjekk studieplanen og pensumlisten for begge studiene slik cilie skriver). Jeg håper bare du velger å gå på en offentlig skole slik at du slipper å ut med tusenvis av kroner med mindre du "må".

Det er privatskolene som skaper eliten. 

Anonymkode: a1269...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er privatskolene som skaper eliten. 

Anonymkode: a1269...71a

Ikke i Norge, heldigvis :- ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for gode svar! Jeg har søkt på universitetet i Bergen. Ønsker å ta eit rolig år der jeg kan kjenne litt på studentlivet for første gang, opparbeide meg flere poeng, og få mer erfaring som kan gjøre valget for studieretning litt lettere:)

Anonymkode: a2977...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode svar! Jeg har søkt på universitetet i Bergen. Ønsker å ta eit rolig år der jeg kan kjenne litt på studentlivet for første gang, opparbeide meg flere poeng, og få mer erfaring som kan gjøre valget for studieretning litt lettere:)

Anonymkode: a2977...6c8

Lykke til :) Du kan også ringe og snakke med studentveileder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2020 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode svar! Jeg har søkt på universitetet i Bergen. Ønsker å ta eit rolig år der jeg kan kjenne litt på studentlivet for første gang, opparbeide meg flere poeng, og få mer erfaring som kan gjøre valget for studieretning litt lettere:)

Anonymkode: a2977...6c8

Bra! Lykke til, kos deg og nyt studentlivet :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...