Gå til innhold

Mail sendt


Marye

Anbefalte innlegg

Til vergen om slankeoperasjon 

så blir han ikke i sjokk når det kommer faktura på 100.000kr

sykt at medisiner førte til at jeg kirurgisk måtte fjerne en stor del av magesekken 

gleder meg til aleris ringer opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
10 minutter siden, Marye skrev:

Til vergen om slankeoperasjon 

så blir han ikke i sjokk når det kommer faktura på 100.000kr

sykt at medisiner førte til at jeg kirurgisk måtte fjerne en stor del av magesekken 

gleder meg til aleris ringer opp

Jeg og tenker på slankeoperasjon nå, føler bare at alt går rett vest med maten. Men får vi det vi som sliter psykisk? 

Og så lurer jeg på, hvis det er medisinene som får deg til å spise skal du slutte på dem da? Da blir du vel syk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg og tenker på slankeoperasjon nå, føler bare at alt går rett vest med maten. Men får vi det vi som sliter psykisk? 

Og så lurer jeg på, hvis det er medisinene som får deg til å spise skal du slutte på dem da? Da blir du vel syk? 

Vergen svarte at det ikke er sikkert jeg må betale for det, jeg må sjekke med fastlegen hvilke muligheter jeg har

Jeg har jo sluttet på de verste medisinene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Marye skrev:

Vergen svarte at det ikke er sikkert jeg må betale for det, jeg må sjekke med fastlegen hvilke muligheter jeg har

Jeg har jo sluttet på de verste medisinene 

Ok hvis du har sluttet på dem så. Nei det er ikke sikkert du må betale for det selv, kjenner flere som har fått det dekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok hvis du har sluttet på dem så. Nei det er ikke sikkert du må betale for det selv, kjenner flere som har fått det dekket. 

Har bmi på 36, så tror nok jeg må betale selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, Marye skrev:

Har bmi på 36, så tror nok jeg må betale selv 

Ok. Ja det er jo ikke så mye det. Men vil du virkelig det? Tenker på det jeg og, det er ikke det. Men man jo omtrent ikke spise etter en sånn operasjon, og man får hengene løshud for man går så fort ned. Kanskje bedre å ta det gradvis selv? Det skal jo være mulig det da, men det er vanskelig. Men det må være tøft å ikke få spise noe og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Glitter skrev:

Husk at slankeoperasjon er ingen enkel løsning. Man må legge om livsstilen da også.

You don’t say?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marye skrev:

You don’t say?

Går an å svare på en ordentlig måte. Det var bare velment. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Marye skrev:

Har bmi på 36, så tror nok jeg må betale selv 

Har du råd går vel det bra.

Anonymkode: 0a6ec...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Marye skrev:

You don’t say?

Jeg hadde ikke turt.

https://www.tv2.no/a/5200738/

Kari-Ann (46) holdt på å dø etter slankeoperasjon

– Jeg ble veldig syk. Jeg holdt faktisk på å dø, forteller hun.

Operasjonen som ble utført ved St. Olavs Hospital i Trondheim, ble etterfulgt av tarmslyng, blodforgiftning og organsvikt.

Anonymkode: 0a6ec...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Marye skrev:

Har bmi på 36, så tror nok jeg må betale selv 

Er du sikkert på du får lov da?

https://www.lommelegen.no/overvekt/artikkel/slankeoperasjoner-hvem-kan-fa-dette/69024056

- Alle med BMI over 40 eller BMI over 35 og med fedmerelaterte komplikasjoner har rett til utredning og eventuell behandling, sier Kulseng.

Anonymkode: 0a6ec...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Marye skrev:

Får begynne å meal preppe etter operasjonen

Hvorfor vente? Er det ikke like greit å begynne å innføre gode vaner i forkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, stjernestøv skrev:

Men man jo omtrent ikke spise etter en sånn operasjon, og man får hengende løshud for man går så fort ned.

Overflødig hud får alle som går ned veldig mye, enten det skjer etter operasjon eller ved slanking på egen hånd. 

Her er en ganske balansert artikkel om tiden etterpå, den beskriver både de positive og de negative sidene ved livet etter operasjon: https://sykepleien.no/blogg/2018/09/ettarsdagen-min-gastrisk-sleeve-operasjon

Jeg hadde vært redd for å måtte gå med konstant diaré og risiko for kvalme resten av livet, slik noen opplever. Men det kan nok ha både med flaks og disiplin mht. matinntak å gjøre.

8 timer siden, Marye skrev:

Får begynne å meal preppe etter operasjonen

Jeg tror det er vanlig at man må gå ned en del før eventuell operasjon, bl.a. for å "bevise" at man er disiplinert nok til å spise betydelig mindre - for hvis man presser grensene etter operasjonen, er det farlig. Dessuten er det visst lettere å utføre kikkhullsoperasjoner når bukfettet er litt redusert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, laban skrev:

Overflødig hud får alle som går ned veldig mye, enten det skjer etter operasjon eller ved slanking på egen hånd. 

 

Jeg fikk ikke overflødig hud da jeg gikk ned 25 kilo, det var fra januar til juni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått ned 60 kg etter gastric bypass uten å trene. Var med konsultasjon med kirurg for en mnd siden. Ingen grunn til noen operasjon mente han . Armene og bena er helt fine. Magen er noe slapp men ikke noe heng. Er generelt slapp i kroppen det er sant men ikke direkte løshud. Så det går an. Men jeg brukte 3 år på å gå det ned. 20 kg pr år og det er nok det som har reddet meg. Lurt om en klarer å ta vektnedgangen over tid. Vi er så forskjellige når det gjelder dette med hvordan huden trekker seg sammen. Jeg har nok vært heldig. 

Anonymkode: e2b93...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg fikk ikke overflødig hud da jeg gikk ned 25 kilo, det var fra januar til juni. 

Det er nok en del ting som spiller inn - alder, hvordan kiloene er fordelt, mm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg trodde det var visse krav til mental helse også hos slike private aktører

Anonymkode: f489a...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...