Gå til innhold

Er du fornøyd med sofaen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

i så fall kan du kanskje opplyse meg om hvilken sofa du har? :) Jeg har hatt en stoffsofa i flere år men strever veldig med at stoffet blir så fort slitt og nesten nuppete. Vurderer nå skinn, men er usikker. Koster sikkert skjorta 😕

Liker spesielt godt dype sofaer (god plass innover)

Anonymkode: 85151...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

i så fall kan du kanskje opplyse meg om hvilken sofa du har? :) Jeg har hatt en stoffsofa i flere år men strever veldig med at stoffet blir så fort slitt og nesten nuppete. Vurderer nå skinn, men er usikker. Koster sikkert skjorta 😕

Liker spesielt godt dype sofaer (god plass innover)

Anonymkode: 85151...25e

Dersom det er en dyp hvile- og TV-sofa du skal ha, kan kanskje «Stella» fra Bohus eller «Søderhamn» fra Ikea være gode alternativ. Modulbaserte, så du setter sammen det passer hos deg. Jeg har god erfaring fra begge, både mtp. komfort, fasong over tid og stoffet. Vaskbare trekk og ingen nupping. Søderhamn kan du kjøpe ekstra trekk til. Ville ikke hatt skinn. Klamt, glatt og lite innbydende, etter min mening. 

Skal du ha en sofa som er grei å sitte i, altså mindre dyp, anbefaler jeg «Anne» og «Marie» fra Hjellegjerde. Også modulbasert, og skikkelig god kvalitet. Begge modellene er ofte på tilbud hos Møbelringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

i så fall kan du kanskje opplyse meg om hvilken sofa du har? :) Jeg har hatt en stoffsofa i flere år men strever veldig med at stoffet blir så fort slitt og nesten nuppete. Vurderer nå skinn, men er usikker. Koster sikkert skjorta 😕

Liker spesielt godt dype sofaer (god plass innover)

Anonymkode: 85151...25e

NEI! Vi har en gammel skinnsofa i fargen okseblod - helt håpløs å kombinere noe som helst annet med. Den er reparert i "svingen" (det er en hjørnesofa / buesofa som er arvet) og skinnet er slitt, den ser ikke ut! Nå avventer vi litt om vi må flytte eller ikke og jeg skal i alle fall love at den ikke blir med på noe flyttelass! Om det ikke blir flytting så skal den uansett ut om ikke så alt for lenge for den er helt grusom! Nå kan man jo si at jeg kunne tatt med meg min sofa da jeg flyttet inn for ett år siden, men den var enda mer moden for dynga...

Mitt råd er i alle fall: kjøp en sofa i en litt mer nøytral farge! Okseblod er håpløst, passer jo ikke til noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en diger sofa av stoff som jeg var fornøyd med til å begynne med. Vi anbefale hvis du kjøper sofa av stoff at du kjøper harde ryggputer, myke ryggputer mister fort formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg har en diger sofa av stoff som jeg var fornøyd med til å begynne med. Vi anbefale hvis du kjøper sofa av stoff at du kjøper harde ryggputer, myke ryggputer mister fort formen.

Kommer helt an på hva fyllet i putene består av. Dun synker sammen. Puter av kunstig skum-materiale kan være myke og likevel holde formen over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt sofa med stoff som angivelig tåler "hard bruk". Våre erfaringer viser at det kan variere hva som skjuler seg bak denne klassifiseringen, så spør i butikken hvilke stoffer som virkelig tåler hard bruk.

Nå har vi Ekornes City (modulsofa, vet ikke om den finnes lenger), den er vi såpass fornøyd med at vi har spandert omtrekking (i samme stoff og farge) én gang. Nå som vi er bare voksne i husstanden, er det ikke fullt så høy slitasje lenger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mari- skrev:

Kommer helt an på hva fyllet i putene består av. Dun synker sammen. Puter av kunstig skum-materiale kan være myke og likevel holde formen over tid. 

Skum er bra, å kan være myke, men ikke så myke at de mister fasongen. Noen puter er fylt med et eller annet slag vatt og de mister fasongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to sofaer i grått ullstoff i god kvalitet som jeg er godt fornøyd med. Ca 12 år gamle, men ser nye ut, og jeg kunne kjøpt samme i dag. De fører dem fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har skinnsofa som jeg ikke vet navnet på. Den har en liten knekk i midten. Selv om jeg kjøpte den for bare 3 år siden. Men jeg kjøper alltid skinn fordi det er lettere å holde rent. Også går det bra med svart i min innredningsstil. Jeg har en ganske maskulin leilighet. Da jeg er enslig mann. Synes ikke skinn er klamt eller varmt. Før måtte jeg ha skinn, fordi jeg hadde en papegøye og den dreit hver halvtime, så da funker det ikke med stoffsofa. :)

Anonymkode: 13830...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...