Gå til innhold

IMR kurs (illness management recovery)


Fru2020

Anbefalte innlegg

Mine støttespillere i kommunen vil at jeg skal melde men på et IMR kurs. Er det noen som har deltatt på dette og kan si jeg noe om hvordan dette foregikk og om det anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er akkurat ferdig med kurset nå. Vi var 6 stykker med noenlunde samme diagnose, og to som underviste, en psykolog og en psyk.sykepleier.Kurset var en dag i uken,en time.Kurset var delt opp i emner og til hvert emne fikk vi utdelt et eller flere hefter som vi gikk igjennom.  I slutten av hvert hefte var det en hjemme oppgave som var lekse til neste time.  Det var også noe undervisning på tavle. 

Om det anbefales,  ja for å øke kunnskapen om sykdommen og symptomer, vis en trenger det, men tror ingen av oss ble noe friskere av kurset.

Fikk kaffe og frukt og noe sosialt å gå til en time i uka ,det var vel det beste med kurset.

Anonymkode: 7b888...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er akkurat ferdig med kurset nå. Vi var 6 stykker med noenlunde samme diagnose, og to som underviste, en psykolog og en psyk.sykepleier.Kurset var en dag i uken,en time.Kurset var delt opp i emner og til hvert emne fikk vi utdelt et eller flere hefter som vi gikk igjennom.  I slutten av hvert hefte var det en hjemme oppgave som var lekse til neste time.  Det var også noe undervisning på tavle. 

Om det anbefales,  ja for å øke kunnskapen om sykdommen og symptomer, vis en trenger det, men tror ingen av oss ble noe friskere av kurset.

Fikk kaffe og frukt og noe sosialt å gå til en time i uka ,det var vel det beste med kurset.

Anonymkode: 7b888...fa1

Takk for utfyllende svar.

Hadde jo vært greit med en følelse av å ha blitt "friskere" etter å ha investert så mye tid. Samtidig så har jo økt kunnskap en verdi, det sosiale også.

Jeg har sagt jeg vil være med, men kjenner meg fremdeles litt usikker. Det er en stor forpliktelse og bli med i en gruppe som skal møtes over så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fru2020 skrev:

Takk for utfyllende svar.

Hadde jo vært greit med en følelse av å ha blitt "friskere" etter å ha investert så mye tid. Samtidig så har jo økt kunnskap en verdi, det sosiale også.

Jeg har sagt jeg vil være med, men kjenner meg fremdeles litt usikker. Det er en stor forpliktelse og bli med i en gruppe som skal møtes over så lang tid.

Personlig hadde jeg nok valgt å lese en bok innen samme tema for å få informasjon om min egen lidelse (gjør det akkurat nå for tiden) fremfor et kurs med oppmøte pr. uke, men det er meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk i IMR behandling ett år individuelt. Vi gikk gjennom sykdommen ganske grundig, så jeg kan nok si at jeg hadde utbytte av det. Vet ikke hvordan jeg hadde taklet det dersom jeg skulle gå i en gruppe. Tror det hadde blitt mer vekt på det sosiale da enn det faglige

Anonymkode: 762b9...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...